Odpowiadasz na:

w mpzp dla Chwarzna Wiczlina jest rezerwa pod "lekki trasport szynowy"

Nie Obłuże a Chwarzno Wiczlino wyrasta na potęgę korków. Czy władze miasta myślą o budowie lekkiego trasportu szynowego na serio? Jest teren po bocznicy polifarbu, gdyby linię przedłużyć do... rozwiń

Nie Obłuże a Chwarzno Wiczlino wyrasta na potęgę korków. Czy władze miasta myślą o budowie lekkiego trasportu szynowego na serio? Jest teren po bocznicy polifarbu, gdyby linię przedłużyć do Wiczlina w okolice potroku wiczlińskiego do Niemotowa mielibyśmy sukces taki sam jak przy połączeniach do Kartuz. Sensowną możliwością byłaby budowa kolei wąskotorowej z Wiczlina śladem potoku Wiczlińskiego, dalej pod obwodnicą do lk 201, dalej wzdłuż torów LK201 (stary historyczny nasyp dawnego przebiegu linii 201) przez Wzgórze, Gdynię Główną i najkrótszą drogą na Obłuże. Jedną inwestycją można rozwiązać problemy korków zarówno na Wiczlinie i Witmonie jak i Obłużku/Oksywiu. Czemu kolej wąskotorowa? Bo pozwala na stosowania mniejszych łuków, jest lżejsza (lżejsze tańsze szyny itd) więc koszt wykupu gruntów, wycinek oraz samej budowy będzie wielokrotnie mniejszy. W Europie istneije wiele rozwiązań aglomeracyjnych opartych o wąski tor, to modne rozwiązanie. Naprawdę nie trzeba łączyć takiej kolei z istniejacym systemem - nikt nie będzie tam gagarinem woził węgla. Przykładowo TEZ (kolej po słowackiej stronie tatr), Mariazellbahn w Austrii itd. Taka kolej świetnie spisuje się w warunkach miejskich lub górskich, gdzie niezbędne są ciasne łuki (alternatywą dla kolei normalnotorowej są gigantyczne prace ziemne, tunele, wiadukty). Taką kolej można by zaprojektować pod 70 km/h. Co z tego, że PKM projektowana pod 120 km/h jak to prędkość nierealne przy tym zagęszczeniu przystanków oraz dla zakupionych składów? A ile tańsza byłaby budowa gdyby od razu założyć powiedzmy 80 km/h?

zobacz wątek
7 lat temu
~kjdh

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry