Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!
Chętnie pomogę, bo sam miałem problem i sprawę wygrałem. Umowa została anulowana, zwrot niesłusznie naliczonej opłaty handlowej i przeprosiny ze strony firmy "Energa". Proszę napisać reklamację o...
rozwiń
Chętnie pomogę, bo sam miałem problem i sprawę wygrałem. Umowa została anulowana, zwrot niesłusznie naliczonej opłaty handlowej i przeprosiny ze strony firmy "Energa". Proszę napisać reklamację o następującej treści:
ENERGA- OBRÓT SA
Al.Grunwaldzka 472
80-309 Gdańsk
REKLAMACJA
Zwracam się z reklamacją na wystawioną fakturę VAT o nr. (podać nr. faktury). Na fakturze naliczona została Opłata handlowa, jak rozumiem jest to opłata za gwarancję stałej ceny energii. Nie wyrażałem zgody, jak też nie podpisywałem żadnego aneksu do dotychczasowej umowy, dlatego wnoszę o nienaliczanie mi dodatkowych opłat tego typu na przyszłych fakturach, oraz wnioskuję o korektę przedmiotowej faktury, mającej na celu usunięcie z niej bezpodstawnie naliczonej opłaty handlowej. W dniu 14.07.2015r. przeprowadziłem rozmowę telefoniczną z Waszym konsultantem. Jednak zgodnie z art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta nie jest ona elementem wiążącym w umowie. Dla jasności przedstawiam treść ustawy:
Ustawa z dnia 30.05.2014r.o prawach konsumenta:
Art.20
1.Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane, oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu ktorej telefonuje.
2.Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.
Jeżeli stanowisko Państwa w tej sprawie będzie negatywne, moim następnym krokiem będzie powiadomienie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nieprawidłowościach, oraz złożenie wniosku do Sądu. Swoją postawą naruszacie obowiązujące prawo. Proszę o nieprzytaczanie rozmowy z dnia 14.07.2015r którą przeprowadziłem z Waszym konsultantem., gdyż nie jest ona zgodnie z art. 20 ust.2 ustawy o prawach konsumenta elementem wiążącym w umowie. UMOWA JEST NIEZAWARTA, dlatego że niedopełniony został zapis ustępu 2-go artykułu 20-go wymienionej przeze mnie ustawy. Nie potwierdziłem warunków umowy na papierze (lub innym nośniku trwałym) = nie ma zatem umowy.
Biorąc pod uwagę powyższe reklamacja jest zasadna.
Z poważaniem:
zobacz wątek