Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!
Biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa ( w szczególności art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta) umowa na "Gwarancję stałej ceny" nie została skutecznie zawarta. Nie może więc być mowy o...
rozwiń
Biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa ( w szczególności art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta) umowa na "Gwarancję stałej ceny" nie została skutecznie zawarta. Nie może więc być mowy o jej wypowiedzeniu.
Artykuł 20 ustawy o prawach konsumenta mówi:
Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.
W praktyce oznacza to, że treść każdej umowy zawieranej przez telefon powinna być przesyłana do konsumenta w formie papierowej lub elektronicznej, a następnie musi zostać potwierdzona w taki sam sposób, żeby oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy w ogóle było skuteczne.
W przeciwnym razie samo oświadczenie o chęci zawarcia umowy przez telefon nie jest wiążące.
W związku z powyższym i mając na uwadze obowiązujące Przepisy Prawa składam wniosek o odstąpienie od oferty "Gwarancja Stałej Ceny", ponieważ umowa zawarta telefonicznie, w myśla obowiązujących przepisów prawa nie jest wiążaca.
zobacz wątek