Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!
Witam serdecznie, ja też zostałem oszukany przez Energę. Ci, którzy nie podpisali umowy lub nie odesłali e-maila czy sms-a z potwierdzeniem mają szansę skutecznie od niej odstąpić, gdyż zgodnie z...
rozwiń
Witam serdecznie, ja też zostałem oszukany przez Energę. Ci, którzy nie podpisali umowy lub nie odesłali e-maila czy sms-a z potwierdzeniem mają szansę skutecznie od niej odstąpić, gdyż zgodnie z art. 20 ust 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U z 2014 r. poz. 827 ze zm.) oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy nie jest skuteczne, jeśli nie zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku.
Polecam artykuł Krzysztofa Lehmanna UMOWY PRZEZ TELEFON NA NOWYCH ZASADACH - do pobrania tu:
https://uokik.gov.pl/download.php?plik=15986
Oto fragment:
"W obecnym stanie prawnym, jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon ma obowiązek potwierdzić treść przyszłej umowy, utrwalając ją na papierze lub na innym trwałym nośniku.
Przesłanie słabszej stronie umowy propozycji zawarcia umowy nie jest jednak jedynym
wymaganym elementem do uznania jej za skutecznie zawartą. Konsument musi bowiem
potwierdzić sprzedawcy zamiar nawiązania umowy i co istotne nie może to nastąpić
przed otrzymaniem przez niego na trwałym nośniku proponowanej treści umowy. Aby
oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy było skuteczne - wymagane jest, aby zostało
utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku. W praktyce będzie to sprowadzało się
do przesłania przedsiębiorcy wiadomości mailowej lub sms-a ze zgodą na zawarcia umowy
w proponowanym kształcie. Dopiero po takim utrwaleniu oświadczenia konsumenta umowę
można uznać za skutecznie zawartą."
Nie dajcie się nabić OSZUSTOM w butelkę
zobacz wątek
8 lat temu
~szymon.ce@interia.eu