Norma 4
Oczywiście zablokowanie pasa nie nastąpiło o godz. 08.00, tylko jakieś pół godziny wcześniej. Ale mniejsza o to.
W Japonii zniszczoną w 100% autostradę po trzęsieniu ziemi na odcinku...
rozwiń
Oczywiście zablokowanie pasa nie nastąpiło o godz. 08.00, tylko jakieś pół godziny wcześniej. Ale mniejsza o to.
W Japonii zniszczoną w 100% autostradę po trzęsieniu ziemi na odcinku 1km odbudowują w tydzień tak, że nie widać, że była zniszczona.
W Polsce na nizinie budują 1km autostrady w cenie 3 razy większej niż 1 km autostrady w Szwajcarii w górach, z czego większość tego odcinka to tunel.
72 km drugiej nitki Kanału Sueskiego zbudowano w 11 miesięcy . Koszt 1 km wyniósł około 350 mln złotych po przeliczeniu. Kanał przez Mierzeję Wiślaną długości 1,1 km będą budować 6 lat. Koszt planowany to koło 800 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą miał kosztować 600 mln zł. Budowano go dłużej i drożej, bodaj ostateczny koszt to ponad 2 miliardy złotych. Jak trzeba poprawić jego szczelność to zamiast w jedną noc całą ekipą roboty wykonuje najtańsza oferta w postaci pana Zenka z dwoma Ukraińcami, którzy robią to 3 dni i blokują cały pas.
Poprawianie dylatacji na Matarni. Robota na 48 godzin wykonywanych podczas nocnej pracy. Ale nie, w nocy się nie da, trzeba jesienią jak wali deszcz, grad i rano korki od górnego fotoradaru. Grunt, że inteligent załatwiony na cały miesiąc albo i dłużej.
Tak się dzieje w Polsce bez względu czy rządzi Peło, Pis, czerwoni, zieloni, różowi, biali, czy w Gdańsku będzie rządził pan Tygrys, Budyń, Kisiel czy inna Galareta. Tak już jest i będzie. A ty szary człowieczku płać podatki i stój w korkach grzecznie jak ci pan Budyń karze.
zobacz wątek