Widok
NOWA DZIELNICOWA LINIA AUTOBUSOWA
UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!!
Podczas XII Sesji Rady Dzielnicy Kokoszki w obecności Zastępcy Prezydenta Gdańska Piotra Grzelaka i Zastępcy Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego Sebastiana Zomkowskiego została podjęta uchwała o utworzeniu dzielnicowej linii autobusowej. Po wielu miesiącach i kilkunastu spotkaniach z władzami miasta udało się wypracować wspólne stanowisko. Jest to niewątpliwie w ostatnich latach jedna z najważniejszych uchwał Rady Dzielnicy Kokoszki, która w znaczący sposób poprawi życie mieszkańcom naszej dzielnicy. Linia ta będzie łączyła osiedla z przystankiem PKM Kiełpinek. Koszt uruchomienia linii w skali roku wyniesie około 700.000 zł. Taki oto "prezent" otrzymała Dzielnica Kokoszki pod choinkę w tym roku. Nowa linia autobusowa będzie miała numer 268. Radni przyjęli także uchwałę zmierzającą do uruchomienia linii 257, łączącej w godzinach szczytu Wrzeszcz z Kokoszkami, Karczemkami i Kiełpinem Górnym od strony ul. Słowackiego. Linia ta będzie łączyć również nasze osiedla z przystankiem PKM Matarnia oraz Parkiem Handlowym Matarnia.
Podczas XII Sesji Rady Dzielnicy Kokoszki w obecności Zastępcy Prezydenta Gdańska Piotra Grzelaka i Zastępcy Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego Sebastiana Zomkowskiego została podjęta uchwała o utworzeniu dzielnicowej linii autobusowej. Po wielu miesiącach i kilkunastu spotkaniach z władzami miasta udało się wypracować wspólne stanowisko. Jest to niewątpliwie w ostatnich latach jedna z najważniejszych uchwał Rady Dzielnicy Kokoszki, która w znaczący sposób poprawi życie mieszkańcom naszej dzielnicy. Linia ta będzie łączyła osiedla z przystankiem PKM Kiełpinek. Koszt uruchomienia linii w skali roku wyniesie około 700.000 zł. Taki oto "prezent" otrzymała Dzielnica Kokoszki pod choinkę w tym roku. Nowa linia autobusowa będzie miała numer 268. Radni przyjęli także uchwałę zmierzającą do uruchomienia linii 257, łączącej w godzinach szczytu Wrzeszcz z Kokoszkami, Karczemkami i Kiełpinem Górnym od strony ul. Słowackiego. Linia ta będzie łączyć również nasze osiedla z przystankiem PKM Matarnia oraz Parkiem Handlowym Matarnia.
Fajnie, że coś się poprawi w komunikacji dla mieszkańców Kokoszek.
IMHO niewiele to zmienia dla nas, z Kiełpina Górnego.
Trasa 257 docelowo i tak kończy się we Wrzeszczu,a jest znacznie dłuższa, więc dla jadących 'do miasta' nie stanowi żadnej alternatywy.
A to, co dalej doskwiera, to:
-brak szybkiego dojazdu do tramwaju- mam nadzieję, że po wybudowaniu za 2 lata Nowej Warszawskiej,będzie puszczony autobus z Kokoszek właśnie przez Kiełpino/Goplańską/Stężycką do nowego węzła integracyjnego.
-brak dojazdu do Gdańska bez przesiadek. Jednak co by nie pisać, z przesiadką na Siedlcach jest o dobre 10 minut dłużej
Wszelkie inne pomysły tworzenia nowych, coraz dłuższych (a przez to i mniej punktualnych) linii autobusowych, 'zaliczających' po drodze wszelkie możliwe korki w godzinach szczytu uważam za średnio trafione.
IMHO niewiele to zmienia dla nas, z Kiełpina Górnego.
Trasa 257 docelowo i tak kończy się we Wrzeszczu,a jest znacznie dłuższa, więc dla jadących 'do miasta' nie stanowi żadnej alternatywy.
A to, co dalej doskwiera, to:
-brak szybkiego dojazdu do tramwaju- mam nadzieję, że po wybudowaniu za 2 lata Nowej Warszawskiej,będzie puszczony autobus z Kokoszek właśnie przez Kiełpino/Goplańską/Stężycką do nowego węzła integracyjnego.
-brak dojazdu do Gdańska bez przesiadek. Jednak co by nie pisać, z przesiadką na Siedlcach jest o dobre 10 minut dłużej
Wszelkie inne pomysły tworzenia nowych, coraz dłuższych (a przez to i mniej punktualnych) linii autobusowych, 'zaliczających' po drodze wszelkie możliwe korki w godzinach szczytu uważam za średnio trafione.
- prawoskręt do Netto (w stronę Fabrycznej);
- okolice Storczykowej i Różanego Stoku;
- przy szkole - przed przejściem (w stronę Fabrycznej), przy trafostacji (w stronę Kiełpina);
- Azaliowa przed Inżynierską;
- przy kościele;
- Osiedlowa (w stronę Fabrycznej);
- Metalowców lub Br. Alberta w stronę Kiełpina (jak w uchwale)
Ale mogą być drobne zmiany.
Plus pozostałe istniejące.
- okolice Storczykowej i Różanego Stoku;
- przy szkole - przed przejściem (w stronę Fabrycznej), przy trafostacji (w stronę Kiełpina);
- Azaliowa przed Inżynierską;
- przy kościele;
- Osiedlowa (w stronę Fabrycznej);
- Metalowców lub Br. Alberta w stronę Kiełpina (jak w uchwale)
Ale mogą być drobne zmiany.
Plus pozostałe istniejące.
A mieszkańcy osiedla/domków Fundamentowa,Fabryczna nie będzie w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku lokalnego autobusu?
NP Na istniejącym przystanku "Fabryczna" dla 167,157 ???
Istnieje przy Fundamentowej/Fabrycznej ogromne zapotrzebowanie na "lokalny autobus" bo znacząca grupa ludzi mieszkających to mieszkańcy w wieku 55+ dla których często przejście 200m a 600m stanowi różnicę (często ze względów zdrowotnych)
Proszę o odpowiedź i jak największe uwzględnienie potrzeby - potrzeby która naprawdę jest.
NP Na istniejącym przystanku "Fabryczna" dla 167,157 ???
Istnieje przy Fundamentowej/Fabrycznej ogromne zapotrzebowanie na "lokalny autobus" bo znacząca grupa ludzi mieszkających to mieszkańcy w wieku 55+ dla których często przejście 200m a 600m stanowi różnicę (często ze względów zdrowotnych)
Proszę o odpowiedź i jak największe uwzględnienie potrzeby - potrzeby która naprawdę jest.
Straszne koszty takie koszty są przy pojazdach przegubowych co ten ztm znowu ściemnia i ktoś był nieźle upalony rysując tą trase nam wystarczy prosta linia a nie kręcoca się w koło i do pkm pojedziemy w 25 min a nie w 10 to nie ma być taxi tylko autobus do pkm komuś się pomieszały piorytety obsługi komunikacji
Myślę że dojazd do PKM to tylko jedne z listy funkcji dzielnicowej linii:
- Transportu dzieci do szkoły.
- Dojazdu do przychodni,biblioteki,basenu itp
- Dojazdu do urzędu pocztowego przy Budowlanych (odbiór paczek,awizo itp)
- Dojazd do boiska Jaguara ;)
- Dojazd do kościołów
- ... I jeszcze pewnie wiele innych
Więc trasa nie wprost tylko do PKM jest w 100% uzasadniona i prawidłowa! :)
- Transportu dzieci do szkoły.
- Dojazdu do przychodni,biblioteki,basenu itp
- Dojazdu do urzędu pocztowego przy Budowlanych (odbiór paczek,awizo itp)
- Dojazd do boiska Jaguara ;)
- Dojazd do kościołów
- ... I jeszcze pewnie wiele innych
Więc trasa nie wprost tylko do PKM jest w 100% uzasadniona i prawidłowa! :)
Nie zaprzeczam wypowiedzi XYZ ale jak ktoś zrobi sobie spacerek do 500 m max to mu korona z głowy nie spadnie szkoda czasu rozkładowego i wozokilometrów na taką trasę w żadnym mieście w polsce nie ma tak fatalnej komunikacji jak w Gdańsku organizator czyli ZTM powinien pomyśleć nad wymianą planistów rozkładów jazdy oraz tras bo kasa która jest na komunikacje idzie w błoto proponuję też przebudowę kładki nad obwodnicą na drogową linia 168 i 167 gubi na odcinku od karczemek do auchan na jednym kursie ok 3 km co daje nam 282 km w skali dnia dla lini 168 w skali roku daje nam to wynik ok 100 000 km czyli 2 nasze linie tracą ok 200 000 km rocznie za te wozokilomerty autobusy by mogły kursować częściej lub wydłużyć linię 157 do kiełpina . To dotyczyło tylko naszego osiedla ale inne mają podobnie a nawet gorzej wiedz pozdrawiam ZTM w Gdańsku i proponuję zabrać się do pracy nad przebudową całej komunikacji miejskiej
Myślę że warto dać szansę lokalnej linii autobusowej.
Oczywiście podstawą i trzonem komunikacji miejskiej naszej dzielnicy są i będą autobusy 167,168,157,N3,fragment trasy 126 oraz 801 Gryf.
ZTM nie lubi pustych przejazdów - jak linia nie będzie cieszyłą się powodzeniem zniknie szybko.
Warto dać szansę i nie krytykować czegoś co jeszcze nie funkcjonuje.
Pożyjemy - zobaczymy,ocenimy :)
Oczywiście podstawą i trzonem komunikacji miejskiej naszej dzielnicy są i będą autobusy 167,168,157,N3,fragment trasy 126 oraz 801 Gryf.
ZTM nie lubi pustych przejazdów - jak linia nie będzie cieszyłą się powodzeniem zniknie szybko.
Warto dać szansę i nie krytykować czegoś co jeszcze nie funkcjonuje.
Pożyjemy - zobaczymy,ocenimy :)
Tym się martwię że jak powstanie to zniknie mam nadzieję że dostaniemy to iveco co na 100 kursowało bo ta linia jest też ciągle pusta czyli busik jak nowy :-) ala ta linia to maskotka władzy naszej i musi zostać a naszą zlikwidują po kilku miesiącach i powiedzą że tyle płakaliśmy to wam daliśmy i znowu wam tłumaczę że to nie taxi po co ma krążyć po naszym osiedlu szkoda czasu ale najwiecej mają do powiedzenia ci co nie korzystają i napiszą w ogłoszeniach o wynajem mieszkania autobus 25 metrów od klatki i gitara napewno szybciej wynajmą ludzie zejcie na ziemię a nasza rada dzielnicy niech też zacznie myśleć bo szkoda słów po co autobus osiedlowy na terenach przemysłowych niech zawraca na rondzie turbinowym i niech bedzie synchronizacja na bysewo tym sposobem da się oszczedzic ok 20 min i wozo kilometry czyli dał by radę kursować częściej wystarczy dostosować rozkłady do obecnych kursów wiem że to nie jest proste i nie w stylu ZTM ale może teraz się postarają i nie spieprzą tego jak ze 167 i 157 na fabrycznej
No i teraz nasówa się pytanie gdzie są nasi radni z dzielnicy bo dojście na przystanek z wózkiem graniczy z cudem o starszych osobach nie wspomnę
Trzeba zmienić radę dzielnicy bo tylko potrafi dużo gadać nic nie robić obiecuje wam radnym jedno jak nie zobaczę autobusu lini 268 na dzielnicy 15 stycznia 2017 r. rozkrecę wam taką afere że wylecicie z hukiem
Trzeba zmienić radę dzielnicy bo tylko potrafi dużo gadać nic nie robić obiecuje wam radnym jedno jak nie zobaczę autobusu lini 268 na dzielnicy 15 stycznia 2017 r. rozkrecę wam taką afere że wylecicie z hukiem
jest godzina 18:35 i nie ma rozkładu 268:(
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-268.html
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-268.html
Widziałem przed 12:00 rozkład 268 rozumiem że to linia lokalna i nie będzie kursował niczym tramwaj "12" ale siatka połączeń jest fatalna.
Z tego co widziałem nawet nie wiadomo dla kogo będzie ten autobus booo tak:
- Dla dzieci w szkole nie za bardzo (jeden autobus przed 8:00 gdzie dziec np z Fabrycznej nie dojadą punktualnie na lekcje)
- Do PKM jechać 30 minut?! Absurd.
- Czy w Kiełpinie Górnym potrzebne są aż dwa zjazdy?
- Czy na końcowym "Poczta Kokoszki" mieszkańcy będą musieli opuścić autobus i czekać nim pojedzie na PKM Kiełpinek?
Naprawdę (przyznam skromnie - jak mało kto na tym forum) znam jak ZTM jest "chytry" na każdy WozoKM ale....
No zobaczymy - spróbować jak dają trzeba :)
Frekwencja mieszkańców niech zdecyduje!
PS Start autobusu jest przesunięty na 28.01.2017 r.
Z tego co widziałem nawet nie wiadomo dla kogo będzie ten autobus booo tak:
- Dla dzieci w szkole nie za bardzo (jeden autobus przed 8:00 gdzie dziec np z Fabrycznej nie dojadą punktualnie na lekcje)
- Do PKM jechać 30 minut?! Absurd.
- Czy w Kiełpinie Górnym potrzebne są aż dwa zjazdy?
- Czy na końcowym "Poczta Kokoszki" mieszkańcy będą musieli opuścić autobus i czekać nim pojedzie na PKM Kiełpinek?
Naprawdę (przyznam skromnie - jak mało kto na tym forum) znam jak ZTM jest "chytry" na każdy WozoKM ale....
No zobaczymy - spróbować jak dają trzeba :)
Frekwencja mieszkańców niech zdecyduje!
PS Start autobusu jest przesunięty na 28.01.2017 r.
Acha... A co mogłoby być powodem takiego zachowania Radnych? Dlaczego nie chcą dopuścić do jej powstania?
Zawsze to chyba lepiej mieć kolejną linię na dzielnicy? Ale może zbyt mocno kieruję się logiką...
Jeśli Radni faktycznie najpierw przegłosowali uchwałę (cyt:"Radni przyjęli także uchwałę zmierzającą do uruchomienia linii 257, łączącej w godzinach szczytu Wrzeszcz z Karczemkami i Kiełpinem Górnym od strony ul. Słowackiego"), a teraz ją torpedują, to chyba jest działanie na szkodę własnej dzielnicy???
Zawsze to chyba lepiej mieć kolejną linię na dzielnicy? Ale może zbyt mocno kieruję się logiką...
Jeśli Radni faktycznie najpierw przegłosowali uchwałę (cyt:"Radni przyjęli także uchwałę zmierzającą do uruchomienia linii 257, łączącej w godzinach szczytu Wrzeszcz z Karczemkami i Kiełpinem Górnym od strony ul. Słowackiego"), a teraz ją torpedują, to chyba jest działanie na szkodę własnej dzielnicy???
Ponieważ osiedlowymi drogami nie pojedzie inny pojazd niż "mini-bus".
Nie wyssałem tego z palca tylko są na to odpowiednie wymiary danej ulicy,przepustowości,szerokości itp.
https://www.arslege.pl/parametry-techniczne-stanowisk-postojowych-i-jezdni-manewrowej-przy-stanowiskach-postojowych/k358/a37488/
Nie wyssałem tego z palca tylko są na to odpowiednie wymiary danej ulicy,przepustowości,szerokości itp.
https://www.arslege.pl/parametry-techniczne-stanowisk-postojowych-i-jezdni-manewrowej-przy-stanowiskach-postojowych/k358/a37488/
"Radosny" to zapraszam na wyjście z działaniem społecznym poza granice internetu :) Każda aktywność obywatelska jest na plus!
PS Nie mam nic wspólnego z RDK aaa swoją poważną cegiełkę w funkcjonowanie komunikacji miejskiej w naszej dzielnicy dołożyłem :)
Zapraszam wręcz do kontaktowania z ZTM :)
PS z ZTM też nie jestem :P
Pozdrawiam.
PS Nie mam nic wspólnego z RDK aaa swoją poważną cegiełkę w funkcjonowanie komunikacji miejskiej w naszej dzielnicy dołożyłem :)
Zapraszam wręcz do kontaktowania z ZTM :)
PS z ZTM też nie jestem :P
Pozdrawiam.
Rozkład koszmarny:(
Mieszkańcy Kiełpina Górnego nie wrócą z PKMki, a dzieciaki nie będą miały dojazdu do szkoły...
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-268.html
Mieszkańcy Kiełpina Górnego nie wrócą z PKMki, a dzieciaki nie będą miały dojazdu do szkoły...
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-268.html
30-01-2017 poniedziałek, przystanek Karczemki (obok Netto) kurs w stronę Kokoszki-Poczta.
A 168 miał przyjechać o godzinie 17:22, chciałam z zakupami podjechać jak najbliżej domu (mam bilet miesięczny) i co NIE PRZYJECHAŁ!!!! Czekałam od 17:20 do 17:25.
Jak ma tak jeździć to niech go od razu zawieszą.
A 168 miał przyjechać o godzinie 17:22, chciałam z zakupami podjechać jak najbliżej domu (mam bilet miesięczny) i co NIE PRZYJECHAŁ!!!! Czekałam od 17:20 do 17:25.
Jak ma tak jeździć to niech go od razu zawieszą.
Już są widoczne poważne mankamenty nowej osiedlowej linii:
- Odległość między przystankami momentami jak na linię lokalną jest OGROMNA!
- Brak przystanku w kierunku Pozytywnej Szkoły przy ulicy Fundamentowej - Osiedlowej!!!
Nawet kierowca autobusu dziwi się że brak przystanku dla dzieci DO SZKOŁY,BASEN ITP z jednego z największych na dzielnicy skupiska bloków itp
- Mieszkańcy Kiełpina Górnego do PKM Kiełpinek tylko dojadą - już nie wrócą czyli kuriozum jak przy Fundamentowej/Osiedlowej.
- Częste opóźnienia choć tu wiadomo - sprawa jest do uregulowania.
Proszę Radnych Dzielnicy o uwzględnienie w poprawkach funkcjonowania lokalnej linii.
Sam pomysł lokalnej linii jest SUPER! Tylko doprecyzować iiii naprawdę może być ok :)
Bo chyba na razie frekwencja słaba...
- Odległość między przystankami momentami jak na linię lokalną jest OGROMNA!
- Brak przystanku w kierunku Pozytywnej Szkoły przy ulicy Fundamentowej - Osiedlowej!!!
Nawet kierowca autobusu dziwi się że brak przystanku dla dzieci DO SZKOŁY,BASEN ITP z jednego z największych na dzielnicy skupiska bloków itp
- Mieszkańcy Kiełpina Górnego do PKM Kiełpinek tylko dojadą - już nie wrócą czyli kuriozum jak przy Fundamentowej/Osiedlowej.
- Częste opóźnienia choć tu wiadomo - sprawa jest do uregulowania.
Proszę Radnych Dzielnicy o uwzględnienie w poprawkach funkcjonowania lokalnej linii.
Sam pomysł lokalnej linii jest SUPER! Tylko doprecyzować iiii naprawdę może być ok :)
Bo chyba na razie frekwencja słaba...