Re: OPINIA PRACODAWCY O WIĘKSZOŚCI PRACOWNIKÓW
@outsider - czasem Twój błąd może kosztować znacznie więcej niż byś zarobił przez rok. Pokrycie straty, to trzykrotność wynagrodzenia, ewentualnie dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych.rozwiń
@outsider - czasem Twój błąd może kosztować znacznie więcej niż byś zarobił przez rok. Pokrycie straty, to trzykrotność wynagrodzenia, ewentualnie dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych.
Może podam Ci przykład obrazujący, to o czym piszę. Firma wykonuje kontrakt wartości 1mlnzł, za każdy dzień spóźnienia płaci karę 10.000zł. Ma dostarczyć do określonego dnia wyprodukowany towar W CAŁOŚCI. W przeddzień dostawy jeden z pracowników, oczywiście nieumyślnie, popełnia błąd i część towaru jest uszkodzona.
Idąc Twoim tokiem rozumowania pracodawca miałby prawo obciążyć pracownika stratą spowodowaną zniszczeniem towaru, a i tu zapewne pracownik by się oburzył, że to wina nieumyślna, że nie czuje się odpowiedzialny tak do końca, itd..
Natomiast firma, przez ten "drobny" incydent spóźniła się z dostawą 5 dni - zamawiający naliczył karę 5dni x 10.000zł=50.000zł, wartość zniszczonego towaru 2.000zł.
Pracownik nie rozumie, że strata jaką firma poniosła, to nie 2000zł, a 52.000zł - i burzy się: "jak to! przecież to tylko towar za 2000zł! jakie 52.000zł?!".
A ja Ci przedstawiłem, jacy są niektórzy pracownicy. I co w takiej sytuacji byś zrobił na miejscu pracodawcy? Hm?
zobacz wątek