Re: Od katastrofy umysłowej do katastrofy smoleńskiej
1. Roli gier komputerowych bym tak nie demonizował.
Dużo bardziej szkodliwy dla rozwoju umysłowego jest system edukacyjny, od lat coraz bardziej nakierunkowujący młodych ludzi na...
rozwiń
1. Roli gier komputerowych bym tak nie demonizował.
Dużo bardziej szkodliwy dla rozwoju umysłowego jest system edukacyjny, od lat coraz bardziej nakierunkowujący młodych ludzi na rozwiązywanie testów i zapamiętywaniu formułek - a nie rozwijający myślenie analityczne. Do tego zapaść szkolnictwa średniego i wyższego, opartego na zasadzie "kopiuj/wklej" co skutkuje masową produkcją przygłupich magistrów o wiedzy znacznie ustępującej wiedzy maturzystów sprzed kilkudziesięciu lat.
2. Rzeczywistość medialna ma dwa końce. Z jednej strony - rzeczywiście jest tak, jak piszesz. Mózgi lemingów karmione są papką bez żadnej wartosci. Z drugiej jednak - powszechność internetu umożliwia dostęp do wiedzy i opinii z bardzo wielu źródeł, nie tylko tych mainstreamowych. Trzeba tylko chcieć.
O tyle aktualna rzeczywistość jest "lepsza" od PRL-owskiej, gdzie jedynym źródlem informacji nieoficjalnej była bibuła i zachodnie, zagłuszane stacje radiowe.
zobacz wątek