Widok

Opłaty na UG...warunek...

Mam pytanie...kto ustanawia kwoty za warunek, repete itp. "specjalności". W tym roku nasz UG chyba troszkę przegiął...za warunek z przedmiotu trwającego rok trzeba zapłacić 1300 zł, natomiast za semstr 650...mówię tu o studiach dziennych. Sama studiuję dziennie, robię wszystko, żeby się utrzymać, ale na takie opłaty mnie poprostu nie stać. Przedłużenie warunkowe sesji również kosztuje. Czy to jest zgodne z prawem? Kto to wymyslił. Jestem zbulwersowana i załamana jednocześnie ponieważ nie tylko ja mam w tym roku problemy , ale również moi znajomi. Nas poprostu nie stać na takie opłaty.
Zastanawiam się nad oddaniem tej sprawy do gazety czy do prawnika. Studia dzienne sa bezpłatne... Płacimy w tej chwili wiecej niz studenci studiów zaocznych. Juz nie wspomne ile Ci biedni "zaoczni" muszą zaplacić za swe studia jeśli mają warunek. Sama studiowałam zaocznie, więc znam ten ból.
Gdzie się odwołać? Gdzie szukać wytłumaczenia tych niebotycznych sum sa nazuke? Co robić???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
witam
ogólnie wiadomo, że polskie a zwłaszcza trójmiejskie uczelnie naginaja obowiązujące przepisy odnośnie finansów.
Ile i za co uczelnie państwowe moga pobierać oplaty (niezależnie od tego czy dzienne czy zaoczne) mówi wyraźnie ustawa o "pobieranie opłat i ustalenia wysokości, przez wyższe uczelnie państwowe od swoich studentów" , tekst ustawy i jej treść co do wysokości opłat i wytycznych państwowych za co uczelnie moga pobierac opłaty znajduje sie na stronie ministerstwa edukacji narodowej i sportu http://www.men.waw.pl/
ostatnio dużo sie słyszało i czytało w mediach o tych nagięciach przez nasze uczelnie , np. pobierana opłata za wydanie kart bibliotecznej na PG, UG, AWF jest niezgodna z prawem to samo ma sie co do legitymacji i indeksów, a wię miejcie sie na baczności i pamiętajcie o swoich prawach

ku przestrodze

pozdrawiam
...do rzecznika praw obywatelskich, albo do kuratorium...
...powodzenia i głowa do góry...