Widok

Pojemność akumulatora

Czy można jakoś zrobić ankietę tutaj na forum? Pod względem technicznym - nie wiem jak. Chciałem zadać pytanie i z ciekawości sprawdzić wyniki, gdyż szlag mnie trafia jak słyszę odpowiedż 'specjalistów' na pytanie 'czy mogę włożyć większy akumulator'.
Oczywiście odpowiedź jest "na krótkich trasach może być niedoładowany. Zatem w ankiecie chciałbym spytać czy zgadzasz się z tą opinią. Jestem po prostu ciekawy ile procentowo osób popiera tę wersję :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nieźle masz kolego pojechane po berecie. :)Zamontuj więc sobie cztery duże akumulatory w swoim Tikaczu (bo im więcej Ah tym wg ciebie lepiej) i ładuj sobie je tym malutkim alternatorkiem. Przecież i tak zawsze będą naładowane w 100% :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3
Takie opinie powinny być od razu usuwanie. Zero argumentów, a treść mocno personalna. Po co mi 4 duże akumulatory w tico, skoro wystarcza jeden mały? Czy Ty nie widzisz, że temat dotyczy zupełnie czego innego i zostało to już wyżej napisane, że duży akumulator będzie kosztować tyle co Tico? Po co się wypowiadasz skoro nie wniosłeś do dyskusji kompletnie nic poza zgryźliwym komentarzem nie czytając całości? Jeżeli jesteś taki specjalistą to wytłumacz łopatologicznie dlaczego te większe akumulatory miałyby być nie naładowane a ten mały tak? Ponieważ tak napisałeś? Powielasz bzdurę, a odważywszy się napisać w takim tonie powinieneś choć podać jakikolwiek argument, a nie pisać to w stylu takim jak 95% polskich internautów - pseudoironicznie celem zgnojenia drugiej osoby nie mając żadnego argumentu, bo skąd osoba pisząca na takim poziomie mogłaby wymyśleć coś składnego. Jeżeli potrafisz na obszerny post z argumentami napisać tylko w taki sposób to proszę zamilcz i nie śmieć, gdyż pozostałe osoby próbują przedtawić swój tok rozumowania, natomiast Ty przedstawiłeś tylko swoją prymitywną mentalność - tego tutaj nie potrzebujemy. Jakbyś nie zauważył to nie 'jadę' po pozostałych, że mają inne przekonanie, lecz posty takie Twój wydają się być pisane przez gimnazjalistów.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2
Dlaczego duży akumulator będzie się wolniej ładował? Bo przy rozruchu zostanie zużyta pewna ilość prądu i na podstawie zależności pojemność/napięcie spadnie napięcie na akumulatorze o pewną wartość. 1 Ah dla akumulatora o pojemności 44 Ah to 2,27 % ale dla akumulatora o pojemności 72 Ah to będzie tylko 1,39%. Na akumulatorach dojdzie do spadków napięć odpowiadających procentowej utracie ładunku. Alternator pojazdu jest stabilizowany w taki sposób by podawał do instalacji pewne napięcie a nie prąd (stąd przy nagłym włączeniu kilku odbiorników na wolnych obrotach silnika na ułamek sekundy delikatnie ściemnia się podświetlenie tablicy zegarów i po chwili rosną obroty silnika). Taka regulacja nie jest dokładna i dopuszcza wahania napięć w układzie. Mniejsza rezystancja wewnętrzna większego akumulatora faktycznie powinna zadziałać tak, że większy akumulator szybciej się naładuje. Ale akumulator nie jest jedynym odbiornikiem prądu.

Dochodzę do wniosku, że czas potrzebny na doładowanie dużego akumulatora od prądu zużytego na rozruch będzie zależny nie tylko od różnicy potencjałów ale także od rezystancji wewnętrznej, przez co mamy tylko coraz więcej zmiennych i mniej stałych.

Ale nie ulega wątpliwości to, że mały akumulator będzie mniej obciążał alternator ze względu na większą rezystancję wewnętrzną oraz mniejszą utratę ładunku bezwzględnego w czasie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
"Akumulator jest zawsze naładowany w 100%." Aha, rozumiem. Czyli teraz przy -10 stopniach twoim zdaniem też jest naładowany w 100%?
"Moc alternatora zależy tylko i wyłącznie od ilości prądu pobieranego przez odbiorniki prądu, a nie od pojemności akumulatora." To ciekawe co piszesz. Dlaczego więc porównując dwa samochody z tym samym wyposażeniem ale innymi silnikami mamy inne alternatory? W Dieslu większy akumulator i wydajniejszy alternator , a w benzynowym mniejszy akumulator i mniejszy alternator. Przecież benzynowy pobiera więcej prądu z uwagi na prądożerną pompę paliwa w zbiorniku i elektryczny układ wtryskiwaczy. Diesel ma tyko do obsługi elektrozawór na pompie pobierający minimalne ilości energii.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
silnik wysokoprężny o samoczynnym zapłonie popularnie mówiąc diesel musi pokonać większe opory sprężania, co jest warunkiem zapłonu. Ciśnienie i temperatura.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tak, ale tylko przy rozruchu. Podczas pracy nie potrzebuje już tyle energii co benzynowy, bo tylko na podtrzymanie elektrozaworu na pompie i to też nie w kazdym przypadku (np W124)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Masz sporo racji, lecz brakuje paru kwestii w Twojej wypowiedzi. Obciążenia akumulatora chyba nie uwzględniamy? Sam napisałeś, że jest mniejszy spadek napięcia na większym akumulatorze więc alternator wynikowo nie będzie bardziej obciążony, ale by nie operować przypuszczeniami, które dla drugiej osoby są z reguły nic nie warte to:

Weź pod uwagę klika spraw:

- rezystancja wewnętrzna akumulatora większego jest mniejsza (niwieluje częsciowo nam różnicę napięcia po zabraniu częsci ładunku)
- rezystancja wewnętrzna aku. rośnie wraz z wyładowywaniem. I tak akumulator bliski rozładowaniu ma rezystancję wewnętrzną ok 3. razy większą niż akumulator naładowany (ponownie niweluje to mniejszą różnicę napięcia po odpaleniu względem mniejszego akumulatora).

Zmiennych zbyt nie mamy - wszystko są stałe - współczynnik rezystancji wew. względem pojemności oraz wsp. rez.wew.aku względem poziomu naładowania. Kilka faktów:
- rezystancja wewnętrzna akumulatora jest odwrotnie proporcjonalna do jego pojemności - czyli jak widać pojemność ma znaczy wpływ
- starty na wydzielanie ciepła rosną wraz ze wzrostem rez.wew.aku.

Dodatkowo dochodzi kwestia mocy akumulatora, im rezystancją wewnętrzna jest mniejsza tym większa jego moc, a więc mocniej zakręcimy rozrusznikiem (może inaczej, zmniejszymy efekt niedoboru prądu dla rozrusznika w chwili rozruchu), co daje krótszy czas na odpalanie silnika i mniejsze obciążenie czasowe akumulatora.

Dlatego w praktyce nie ma różnicy w stopniu naładowania akumulatora małego i dużego. Jest za to różnica w żywotności na korzyść dużego. Wspomniane tutaj przez przeciwników zasiarczenie występuje głównie przy rozładowaniu, a więc za każdym razem mały akumulator zasiarcza się bardziej, stąd różnica w żywotności - 400 cykli dla 50%, 1200 cykli dla 70% naładowania.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Tak, jest naładowany w 100%. Nawet przy minus 10. Słabe kręcenie nie wynika z utraconej pojemności, lecz z powolności przemian przy tak niskiej temperaturze, gdzie w takim przypadku - przy prądzie rozruchu z reguły 3-5x pojemności akumulatora, efektywna pojemność jest ok 5% tej przy 20 stopniach. Nie ma to związku z naładowaniem. Akumulator jest naładowany lecz dostępne jest tylko 5% ( w przybliżeniu) pojemnośći dla TAK DUŻEGO prądu pobieranego przy rozruchu.

Omawiamy kwestię akumulatora większego niż domyślny. Po co mamy mieszać między samochodami celem większego zagmatwania tematu? Wystarczy to omówic na jednym przypadku. Bez róznicy co wezmiemy, benzyna czy diesel. Alternator jest po to by uzupełnić ładunek, benzyna mniej pobierze więc jest mniejszy, w dieslu odwrotnie. Tak jak napisałem - zależy od wyposażenia - rozrusznik, osprzęt silnika to nie wyposażenie? Benzynowy rozrusznik ma mniej pracy do wykonania więc alternator jest mniejszy. Również pośrednio poparłeś moją teorię mysląć, że chodzi tylko o wyposażenie wewnątrz samochodu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jeśli szukacie wydajnego, solidnego i niezawodnego akumulatora, zdecydowanie wyposażcie się w akumulator od https://voltpolska.pl/.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zobacz sobie http://kulturuj.pl/2023/08/31/sklepy-z-akumulatorami-co-tam-robia/ zdecydowanie polecam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Motoryzacja

Leasing operacyjny a wynajem długoterminowy (15 odpowiedzi)

Mam firmę, która ma małe koszta, a dużo płacę podatku oraz VATu. Zastanawiam się leasingiem...

Jaki polecacie skup aut powypadkowych? (33 odpowiedzi)

Witam, Wczoraj wracając z pracy wpadłem w poślizg i uszkodziłem auto. Nie opłaca się go już...

Wynajem długoterminowy dla osoby prywatnej (14 odpowiedzi)

Wynajem długoterminowy dla osoby prywatnej - jakie firmy polecacie? szukam normalnego dupowozu,...

do góry