Widok
Porada prawna- Pomoże ktoś w interpretacji Kontraktu Menagerskiego ?
Chodzi o poprawność tej umowy... Kilka rzeczy mi się nie podoba cholera. A to zaproponowano (przejście z UP na kontrakt)
KONTRAKT MENADŻERSKI
Zawarty w ................ w dniu ................. pomiędzy:
.................................................. ..........................
.................................................. ..........................
.................................................. ..........................
zwaną dalej Spółką
a
, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą .. adres (miejsca wykonywania działalności gospodarczej) ., .. NIP .. REGON ..
zwany/a dalej Menadżerem/Kierownikiem Oddziału Terenowego;
zwanymi dalej łącznie Stronami.
W dniu dzisiejszym Strony zawierają Umowę o następującej treści.
Preambuła
Menadżer wyraża wolę nawiązania stosunku cywilnoprawnego â�� kontraktu menadżerskiego z uwagi na fakt, iż w ramach świadczonych przez niego usług, nie będzie realizowana zasada podporządkowania Menadżera względem Spółki. Menadżer oświadcza ponadto, iż ma pełną świadomość w przedmiocie istniejących różnic, pomiędzy umową cywilnoprawną a umową o pracę a także wiążących się z tym faktem, konsekwencji prawnych.
§ 1. Cel i przedmiot Umowy
1.1. Celem niniejszej umowy jest takie ukształtowanie wzajemnych praw i obowiązków Stron, aby umożliwić właściwe, sprawne i jak najbardziej efektywne wykonywanie usług przez Menadżera na rzecz Spółki.
1.2. Umowa ma także na celu kreowanie przez Menadżera na rzecz Spółki, nowych usług, rozwijanie ich, zarządzanie nimi, pozyskiwanie klientów na te usługi, a także koordynację projektów Spółki.
1.3. Spółka na podstawie niniejszej Umowy powierza Menadżerowi zajmowanie się i kierowanie sprawami Oddziału .. Szczegółowy zakres czynności określa Załącznik Nr 1 do umowy. Menadżer przyjmuje do wykonania powierzone mu czynności w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
1.4. Menadżer zobowiązany jest wykonywać wszystkie w/w czynności z najwyższą starannością i w taki sposób, aby wzmacniać zaufanie klientów do Spółki, jak również firm współpracujących ze Spółką.
1.5. Menadżer oświadcza, iż dysponuje wiedzą, doświadczeniem i kwalifikacjami niezbędnymi do należytego realizowania usług, będących przedmiotem niniejszej Umowy.
1.6. Menadżer oświadcza, iż posiada wszystkie wymagane prawem kwalifikacje, w tym również zdrowotne, do wykonywania czynności, o których mowa w niniejszej Umowie.
§ 2
Sposób wykonania Umowy
2.1. Menadżer samodzielnie organizuje i wykonuje obowiązki wynikające z niniejszej umowy, zachowując przy tym elastyczność w zakresie czasu ich wykonania, z zastrzeżeniem ust. 2.3.
2.2. Menadżer zobowiązany jest do najwyższej staranności i sumienności w wykonywaniu obowiązków wynikających z niniejszej umowy, w granicach kompetencji przypisanych do zajmowanego stanowiska a także zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, wewnętrznymi regulacjami Spółki, w tym zwłaszcza regulaminami i uchwałami władz statutowych Spółki.
2.3. Spółka, lub upoważniona przez Spółkę osoba, może przedstawiać Menadżerowi wytyczne dotyczące sposobu wykonania powierzonych usług. Menadżer może bez uprzedniej zgody Spółki, lub upoważnionej przez Spółkę osoby, odstąpić od wskazanego sposobu wykonania powierzonych usług tylko wówczas, gdy nie ma możliwości uzyskania takiej zgody, a zachodzi uzasadniona podstawa co do przypuszczenia, iż Spółka, lub upoważniona przez Spółkę osoba, zgodziłaby się na zmianę, gdyby wiedziała o istniejącym stanie rzeczy.
§ 3
Miejsce Wykonania Umowy
3.1. Miejscem świadczenia usług jest .. .
3.2. Miejsce wykonywania usług może również wynikać z potrzeb Spółki. W takim przypadku Spółka z odpowiednim uprzedzeniem poinformuje Menadżera o miejscu wykonania usługi.
§ 4
Obowiązki Spółki
4.1. Do podstawowych obowiązków Spółki należy:
1. Terminowa wypłata wynagrodzenia przewidzianego w § 5 Umowy.
2. Przekazywanie Menadżerowi spraw, którymi ma się zajmować.
3. Zapewnienie Menadżerowi współdziałania z nim organów Spółki i Personelu, w celu umożliwienia należytego wykonywania przez Menadżera powierzonych usług.
4. Zapewnienie Menadżerowi dostępu do danych i pomieszczeń biurowych w zakresie wymaganym do realizacji powierzonych usług.
§ 5
Wynagrodzenie
5.1. Za wykonanie wymienionych w Umowie usług Spółka zapłaci Menadżerowi wynagrodzenie. Wynagrodzenie składa się z:
a) części zasadniczej w kwocie .. zł netto (słownie: . netto);
b) dodatku;
5.2. Dodatek, wskazany w ust.5.1. pkt. b) jest ustalany przez Spółkę, na podstawie dokonanej przez niego oceny pracy Menadżera, za dany miesiąc.
5.3. Zapłata wynagrodzenia za każdy miesiąc z dołu nastąpi przelewem na rachunek bankowy podany przez Menadżera, w terminie 14 dni od dnia doręczenia Spółce przez Menadżera prawidłowo wystawionego i zaakceptowanego rachunku z zastrzeżeniem ust. 5.6. Za datę dokonania zapłaty uważa się datę polecenia przelewu.
5.4. Menadżerowi przysługuje zwrot kosztów zmiennych poniesionych bezpośrednio przy wykonywaniu usług z tytułu:
1. Kosztów noclegów i przejazdu w przypadku wykonywania usług poza miejscem wskazanym w § 3 Umowy â�� w wysokości uzgodnionej ze Spółką;
2. Innych kosztów uzgodnionych ze Spółką.
5.5. Zwrot kosztów o których mowa w § 5 ust. 5.4. następować będzie w trybie miesięcznym w terminie 14 dni od dnia doręczenia Spółce przez Menadżera zestawienia kosztów.
5.6. W przypadku wykonania usług, o których mowa w § 1 niniejszej Umowy w sposób wadliwy lub nie dochowujący standardu najwyższej staranności, Spółka ma prawo do zmniejszenia wynagrodzenia, w tym także do nie wypłacenia wynagrodzenia za dany miesiąc. Spółka ma prawo również do proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku wykonywania przez Menadżera usług przez okres krótszy niż miesiąc. Kwotę, o którą wynagrodzenie zostanie zmniejszone, wylicza Spółka.
5.7. Strony zgodnie postanawiają, że dowodem zapłaty wymienionych w § 5 płatności będzie elektroniczny wydruk z rachunku bankowego Spółki potwierdzający złożenie polecenia przelewu. Jednocześnie Menadżer upoważnia Spółkę do sporządzenia ostatecznego wyliczenia wysokości wynagrodzenia i innych płatności. Na wniosek Menadżera Spółka przedstawi sposób wyliczenia i udzieli ewentualnych dodatkowych wyjaśnień.
5.8. W razie rozwiązania Umowy w trybie, o którym mowa w § 11 ust. 11.7, Zleceniobiorca traci prawo do wynagrodzenia za miesiąc, w którym Umowa została rozwiązana.
§ 6
Obowiązki Menadżera
6.1. Menadżer jest zobowiązany do współpracy ze Spółką i wyznaczonymi osobami przy wykonywaniu zadań, mając na uwadze interes Spółki.
6.2. Menadżer będzie wykonywał obowiązki wynikające z niniejszej Umowy w dni, w które Personel Spółki wykonuje pracę, a w razie potrzeby także w każdym innym czasie, w którym Spółka prowadzi swoje interesy.
6.3. Strony przewidują możliwość czasowej przerwy w świadczeniu usług objętych niniejszą Umową w okresie nieobecności Menadżera spowodowanej okresem płatnego wypoczynku.
6.4. Okresy wypoczynku Menadżera wymagają uprzedniej akceptacji ze strony Spółki.
6.5. Strony ustalają, że okres wypoczynku Menadżera nie może przekraczać łącznie 21 dni w pierwszym roku trwania Umowy oraz odpowiednio 26 dni w każdym następnym roku. Menadżer ustali termin wypoczynku ze Spółką tak, by prowadzenie interesów Spółki nie doznało jakiegokolwiek uszczerbku. Niewykorzystany okres płatnego wypoczynku w danym roku kalendarzowy, nie przechodzi na kolejny rok.
6.6. Menadżer zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia określonego w § 5 w okresach płatnego wypoczynku.
6.7. W pozostałych przypadkach czasowego braku możliwości wykonywania usług, Menadżer jest zobowiązany wskazać inną osobę spełniającą wymogi, o których mowa w § 1. Za zgodą Spółki wskazana przez Menadżera osoba wstępuje w prawa i obowiązki Menadżera na okres obejmujący czasowy brak możliwości realizacji usług.
§ 7
Warunki BHP
7.1. Menadżer zobowiązuje się przestrzegać wymagań BHP dotyczących wykonywania zleconych usług.
7.2. Menadżer zwróci Spółce wszelkie koszty, nie więcej jednak niż 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych), poniesione przez Spółkę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania, o którym mowa w ust. 7.1.
7.3. Spółka lub koordynator BHP, realizując obowiązek, o którym mowa w art. 304 § 1 Kodeksu pracy, ma prawo wydawać Menadżerowi polecenia związane z koniecznością zapewnienia przestrzegania odpowiednich warunków BHP.
§ 8
Odpowiedzialność za szkodę
8.1. Za szkodę wyrządzoną osobie trzeciej przy wykonywaniu usług, o których mowa w § 1 wyłączną odpowiedzialność ponosi Menadżer.
8.2. W przypadku, gdy osoba trzecia wystąpi z roszczeniami przeciwko Spółce, w związku ze szkodą wyrządzoną przez Menadżera przy wykonywaniu usług, o których mowa w § 1 ust. 1, Menadżer pokryje całość wydatków, nie więcej jednak niż 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych) poniesionych z tego tytułu przez Spółkę.
8.3. Jeżeli na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z Umowy Menadżer wyrządzi nieumyślnie szkodę Spółce odpowiada do wysokości pełnej szkody nie więcej jednak niż do kwoty 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych). W przypadku wyrządzenia Spółce szkody umyślnie, Menadżer odpowiada w pełnej wysokości.
§ 9
Poufność
9.1. W czasie trwania umowy, a także bezterminowo po jej rozwiązaniu lub wygaśnięciu Menadżer jest zobowiązany do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji programowych, technicznych, technologicznych, handlowych, organizacyjnych i innych nie ujawnionych do wiadomości publicznej (Tajemnica Przedsiębiorstwa) dotyczących Spółki oraz jej kontrahentów i współpracowników niezależnie od tego czy Menadżer otrzymał je bezpośrednio czy też za pośrednictwem osób trzecich, bez względu na nośnik, sposób i formę przekazania informacji. Jakiekolwiek przekazywanie, ujawnianie, wykorzystywanie, zbywanie albo oferowanie zbycia Tajemnicy Przedsiębiorstwa jest dopuszczalne jedynie za uprzednim zezwoleniem Spółki.
9.2. Menadżer zobowiązany jest używać udzielonych dostępów do systemów informatycznych Spółki wyłącznie na rzecz i w interesie Spółki.
9.3. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy Menadżer zobowiązany jest niezwłocznie do zwrotu Spółce wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących Tajemnicy Przedsiębiorstwa, jakie sporządził, zebrał, opracował lub otrzymał w czasie trwania umowy albo w związku lub przy okazji jej wykonywania, włączając w to ich kopie, odpisy, a także zapisy na innych nośnikach zapisu, najpóźniej do dnia rozwiązania lub wygaśnięcia umowy.
9.4. Menadżer zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących zawartej z nim umowy.
§ 10
Obowiązek Lojalności
10.1. Menadżer jest zobowiązany szanować dobra osobiste Spółki jej klientów oraz firm współpracujących a także przestrzegać zasad współżycia społecznego.
10.2. Menadżer jest zobowiązany nie rozpowszechniać informacji dotyczących Spółki, przedsiębiorstwa Spółki oraz osób nią kierujących w sposób, który mógłby naruszyć dobre imię lub inny interes Spółki.
10.3. Niedozwolone jest podejmowanie przez Menadżera krytyki Spółki, w szczególności nie mieszczącej się w granicach porządku prawnego, nacechowanej złą wolą oraz nie mającej cech rzetelności i rzeczowości, której skutkiem może być naruszenie dobrego imienia Spółki.
10.4. Obowiązki, o których mowa w niniejszym artykule trwają przez okres obowiązywania umowy jak i w okresie 3 lat po zakończeniu stosunku cywilnoprawnego.
§ 11
Czas trwania umowy
11.1. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony i wchodzi w życie z dniem 21.05.2012 .
11.2. Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
11.3. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Spółkę, Menadżer przygotuje szczegółowy raport z prowadzonych spraw, który przedstawi Zarządowi Spółki w ciągu 14 dni od daty wypowiedzenia. Po przedstawieniu raportu Menadżer może być zwolniony z obowiązku świadczenia usług z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia, do końca okresu wypowiedzenia
11.4. Spółka jest uprawniona do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku:
a) nienależytego wykonania lub niewykonania przez Menadżera usług, o których mowa w § 1;
b) nie wykonania przez Menadżera poleceń dotyczących warunków BHP;
c) naruszenia przez Menadżera obowiązku, o którym mowa w §§ 9 i 10.
11.5. Menadżer jest uprawniony do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku:
a) zawinionej przez Spółkę odmowy współpracy uniemożliwiającej wykonanie zleconych usług;
b) nieuzasadnionej odmowy przez Spółkę wypłaty wynagrodzenia pomimo dwukrotnego pisemnego wezwania do zapłaty.
11.6. Oświadczenia Stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu bez wypowiedzenia Umowy wymagają zachowania formy pisemnej z zastrzeżeniem ust. 11.7.
11.7. W przypadku nie podjęcia lub odmowy podjęcia przez Menadżera wykonania zleconych usług bez usprawiedliwienia, Umowa rozwiązuje się z upływem 7 dni liczonych od dnia zlecenia usług przez Spółkę.
§ 12
Odstąpienie od umowy
12.1. Spółka zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy. Prawo to Spółka może wykonać w terminie do 3 miesięcy, od dnia zawarcia Umowy poprzez złożenie pisemnego oświadczenia Menadżerowi.
12.2. Dla uchylenia wątpliwości, Strony wyraźnie potwierdzają, że odstąpienie od Umowy skutkować będzie wygaśnięciem praw i obowiązków Stron z niej wynikających. Jednakże, takie odstąpienie nie uchybia prawom i obowiązkom Stron, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa oraz §§ 9, 10 i 13 Umowy.
§ 13
Kara umowna
13.1. W przypadku naruszenia przez Menadżera postanowień określonych w §§ 9 i 10 umowy Menadżer będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Spółki kary umownej w wysokości 50 000 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
13.2. Zapłata kary umownej nie zwalnia Menadżera od obowiązków wynikających z umowy.
13.3. Spółka jest uprawniona do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość należnych kar umownych.
§ 14
Postanowienia końcowe
14.1. Jakiekolwiek zmiany w niniejszej umowie, mogą być dokonane za zgodą Stron, wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Strony nie mogą powoływać się na ustalenia pozaumowne.
14.2. Niniejsza umowa stanowi całość porozumienia między Stronami i zastępuje wszelkie wcześniejsze umowy, porozumienia i uzgodnienia, ustne lub pisemne.
14.3. W przypadku uznania któregokolwiek postanowienia niniejszej umowy za nieważne lub w inny sposób prawnie wadliwe, w całości lub w części, pozostałe jej postanowienia zachowują moc obowiązującą w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.
14.4. Ewentualne spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy dla siedziby Spółki.
14.5. W sprawach nie objętych tekstem niniejszej umowy mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
14.6. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
____________________ ____________________
Za Spółkę Menadżer
Załącznik nr 1
do umowy â�� kontrakt menadżerski z dnia .......................
W ramach powierzonych usług polegających na zajmowaniu się i kierowaniu sprawami Oddziału .................... Menadżer w szczególności:
1. realizacja budżetu Oddziału
2. rekrutacja pracowników na wszystkie stanowiska w podległym Oddziale
3. stały nadzór nad polityką kadrową Oddziału
4. zapewnienie właściwej współpracy z poszczególnymi działami Centrali
5. przekazywanie pracownikom wszelkich informacji oraz zmian wprowadzanych przez Centralę w zakresie świadczonych usług
6. zapewnienie przestrzegania przez pracowników Oddziału obowiązujących przepisów, m.in.: Kodeksu Pracy, Regulaminu Pracy, BHP i ppoż.
7. nadzór nad posiadaniem przez Oddział wymaganych prawem badań sprzętu w zakresie BHP i ppoż.
8. organizacja funkcjonowania Oddziału pod kątem przepisów BHP i ppoż.
9. comiesięczna ocena pracy zespołu
10. tworzenie arkusza wypłat
11. kontrola i nadzór nad tworzeniem raportów dotyczących funkcjonowania Oddziału (statystyki, wyjaśnienia do raportów, inne obowiązujące w ...........)
12. współuczestnictwo w monitorowaniu i windykacji zadłużenia klientów Firmy
13. nadzór nad przebiegiem i realizacją procesów związanych z przepływem gotówki w Oddziale (sprzedaż materiałów, sprzedaż usług)
14. prowadzenie spotkań szkoleniowych
15. motywowanie pracowników Oddziału
16. zapewnienie sprawności operacyjnej Oddziału
17. terminowe gromadzenie dokumentów do umów o pracę lub umów cywilnoprawnych i terminowe przekazywanie ich do Działu Kadr.
18. terminowe przekazywanie informacji niezbędnych do sporządzenia list wynagrodzeń w ustalonych terminach.
19. zapewnienie przestrzegania obowiązujących w firmie regulaminów i procedur .
20. ochrona powierzonych wartości materialnych i pieniężnych
21. przestrzeganie ustalonego obiegu informacji i dokumentacji
22. zapewnienie wyposażenia oddziału w materiały i sprzęt potrzebny do jego funkcjonowania
23. cykliczne organizowanie spotkań z pracownikami (omawianie bieżących problemów oddziału, ustalanie harmonogramu czasu pracy, kształtowanie wewnętrznego PR firmy).
24. współpraca z pracownikami POK
25. przyjmowanie reklamacji od klientów, przekazywanie ich do DR i współdziałanie w celu ich rozpatrzenia;
26. sporządzanie spisu z natury.
27. współpraca z Działem Bezpieczeństwa w zakresie określonym procedurami
28. zapewnienie przestrzegania procedur bezpieczeństwa i wszystkich wytycznych związanych z zaleceniami działu bezpieczeństwa
29. komunikowanie przełożonym o wszelkich problemach i nieprawidłowościach
KONTRAKT MENADŻERSKI
Zawarty w ................ w dniu ................. pomiędzy:
.................................................. ..........................
.................................................. ..........................
.................................................. ..........................
zwaną dalej Spółką
a
, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą .. adres (miejsca wykonywania działalności gospodarczej) ., .. NIP .. REGON ..
zwany/a dalej Menadżerem/Kierownikiem Oddziału Terenowego;
zwanymi dalej łącznie Stronami.
W dniu dzisiejszym Strony zawierają Umowę o następującej treści.
Preambuła
Menadżer wyraża wolę nawiązania stosunku cywilnoprawnego â�� kontraktu menadżerskiego z uwagi na fakt, iż w ramach świadczonych przez niego usług, nie będzie realizowana zasada podporządkowania Menadżera względem Spółki. Menadżer oświadcza ponadto, iż ma pełną świadomość w przedmiocie istniejących różnic, pomiędzy umową cywilnoprawną a umową o pracę a także wiążących się z tym faktem, konsekwencji prawnych.
§ 1. Cel i przedmiot Umowy
1.1. Celem niniejszej umowy jest takie ukształtowanie wzajemnych praw i obowiązków Stron, aby umożliwić właściwe, sprawne i jak najbardziej efektywne wykonywanie usług przez Menadżera na rzecz Spółki.
1.2. Umowa ma także na celu kreowanie przez Menadżera na rzecz Spółki, nowych usług, rozwijanie ich, zarządzanie nimi, pozyskiwanie klientów na te usługi, a także koordynację projektów Spółki.
1.3. Spółka na podstawie niniejszej Umowy powierza Menadżerowi zajmowanie się i kierowanie sprawami Oddziału .. Szczegółowy zakres czynności określa Załącznik Nr 1 do umowy. Menadżer przyjmuje do wykonania powierzone mu czynności w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
1.4. Menadżer zobowiązany jest wykonywać wszystkie w/w czynności z najwyższą starannością i w taki sposób, aby wzmacniać zaufanie klientów do Spółki, jak również firm współpracujących ze Spółką.
1.5. Menadżer oświadcza, iż dysponuje wiedzą, doświadczeniem i kwalifikacjami niezbędnymi do należytego realizowania usług, będących przedmiotem niniejszej Umowy.
1.6. Menadżer oświadcza, iż posiada wszystkie wymagane prawem kwalifikacje, w tym również zdrowotne, do wykonywania czynności, o których mowa w niniejszej Umowie.
§ 2
Sposób wykonania Umowy
2.1. Menadżer samodzielnie organizuje i wykonuje obowiązki wynikające z niniejszej umowy, zachowując przy tym elastyczność w zakresie czasu ich wykonania, z zastrzeżeniem ust. 2.3.
2.2. Menadżer zobowiązany jest do najwyższej staranności i sumienności w wykonywaniu obowiązków wynikających z niniejszej umowy, w granicach kompetencji przypisanych do zajmowanego stanowiska a także zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, wewnętrznymi regulacjami Spółki, w tym zwłaszcza regulaminami i uchwałami władz statutowych Spółki.
2.3. Spółka, lub upoważniona przez Spółkę osoba, może przedstawiać Menadżerowi wytyczne dotyczące sposobu wykonania powierzonych usług. Menadżer może bez uprzedniej zgody Spółki, lub upoważnionej przez Spółkę osoby, odstąpić od wskazanego sposobu wykonania powierzonych usług tylko wówczas, gdy nie ma możliwości uzyskania takiej zgody, a zachodzi uzasadniona podstawa co do przypuszczenia, iż Spółka, lub upoważniona przez Spółkę osoba, zgodziłaby się na zmianę, gdyby wiedziała o istniejącym stanie rzeczy.
§ 3
Miejsce Wykonania Umowy
3.1. Miejscem świadczenia usług jest .. .
3.2. Miejsce wykonywania usług może również wynikać z potrzeb Spółki. W takim przypadku Spółka z odpowiednim uprzedzeniem poinformuje Menadżera o miejscu wykonania usługi.
§ 4
Obowiązki Spółki
4.1. Do podstawowych obowiązków Spółki należy:
1. Terminowa wypłata wynagrodzenia przewidzianego w § 5 Umowy.
2. Przekazywanie Menadżerowi spraw, którymi ma się zajmować.
3. Zapewnienie Menadżerowi współdziałania z nim organów Spółki i Personelu, w celu umożliwienia należytego wykonywania przez Menadżera powierzonych usług.
4. Zapewnienie Menadżerowi dostępu do danych i pomieszczeń biurowych w zakresie wymaganym do realizacji powierzonych usług.
§ 5
Wynagrodzenie
5.1. Za wykonanie wymienionych w Umowie usług Spółka zapłaci Menadżerowi wynagrodzenie. Wynagrodzenie składa się z:
a) części zasadniczej w kwocie .. zł netto (słownie: . netto);
b) dodatku;
5.2. Dodatek, wskazany w ust.5.1. pkt. b) jest ustalany przez Spółkę, na podstawie dokonanej przez niego oceny pracy Menadżera, za dany miesiąc.
5.3. Zapłata wynagrodzenia za każdy miesiąc z dołu nastąpi przelewem na rachunek bankowy podany przez Menadżera, w terminie 14 dni od dnia doręczenia Spółce przez Menadżera prawidłowo wystawionego i zaakceptowanego rachunku z zastrzeżeniem ust. 5.6. Za datę dokonania zapłaty uważa się datę polecenia przelewu.
5.4. Menadżerowi przysługuje zwrot kosztów zmiennych poniesionych bezpośrednio przy wykonywaniu usług z tytułu:
1. Kosztów noclegów i przejazdu w przypadku wykonywania usług poza miejscem wskazanym w § 3 Umowy â�� w wysokości uzgodnionej ze Spółką;
2. Innych kosztów uzgodnionych ze Spółką.
5.5. Zwrot kosztów o których mowa w § 5 ust. 5.4. następować będzie w trybie miesięcznym w terminie 14 dni od dnia doręczenia Spółce przez Menadżera zestawienia kosztów.
5.6. W przypadku wykonania usług, o których mowa w § 1 niniejszej Umowy w sposób wadliwy lub nie dochowujący standardu najwyższej staranności, Spółka ma prawo do zmniejszenia wynagrodzenia, w tym także do nie wypłacenia wynagrodzenia za dany miesiąc. Spółka ma prawo również do proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku wykonywania przez Menadżera usług przez okres krótszy niż miesiąc. Kwotę, o którą wynagrodzenie zostanie zmniejszone, wylicza Spółka.
5.7. Strony zgodnie postanawiają, że dowodem zapłaty wymienionych w § 5 płatności będzie elektroniczny wydruk z rachunku bankowego Spółki potwierdzający złożenie polecenia przelewu. Jednocześnie Menadżer upoważnia Spółkę do sporządzenia ostatecznego wyliczenia wysokości wynagrodzenia i innych płatności. Na wniosek Menadżera Spółka przedstawi sposób wyliczenia i udzieli ewentualnych dodatkowych wyjaśnień.
5.8. W razie rozwiązania Umowy w trybie, o którym mowa w § 11 ust. 11.7, Zleceniobiorca traci prawo do wynagrodzenia za miesiąc, w którym Umowa została rozwiązana.
§ 6
Obowiązki Menadżera
6.1. Menadżer jest zobowiązany do współpracy ze Spółką i wyznaczonymi osobami przy wykonywaniu zadań, mając na uwadze interes Spółki.
6.2. Menadżer będzie wykonywał obowiązki wynikające z niniejszej Umowy w dni, w które Personel Spółki wykonuje pracę, a w razie potrzeby także w każdym innym czasie, w którym Spółka prowadzi swoje interesy.
6.3. Strony przewidują możliwość czasowej przerwy w świadczeniu usług objętych niniejszą Umową w okresie nieobecności Menadżera spowodowanej okresem płatnego wypoczynku.
6.4. Okresy wypoczynku Menadżera wymagają uprzedniej akceptacji ze strony Spółki.
6.5. Strony ustalają, że okres wypoczynku Menadżera nie może przekraczać łącznie 21 dni w pierwszym roku trwania Umowy oraz odpowiednio 26 dni w każdym następnym roku. Menadżer ustali termin wypoczynku ze Spółką tak, by prowadzenie interesów Spółki nie doznało jakiegokolwiek uszczerbku. Niewykorzystany okres płatnego wypoczynku w danym roku kalendarzowy, nie przechodzi na kolejny rok.
6.6. Menadżer zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia określonego w § 5 w okresach płatnego wypoczynku.
6.7. W pozostałych przypadkach czasowego braku możliwości wykonywania usług, Menadżer jest zobowiązany wskazać inną osobę spełniającą wymogi, o których mowa w § 1. Za zgodą Spółki wskazana przez Menadżera osoba wstępuje w prawa i obowiązki Menadżera na okres obejmujący czasowy brak możliwości realizacji usług.
§ 7
Warunki BHP
7.1. Menadżer zobowiązuje się przestrzegać wymagań BHP dotyczących wykonywania zleconych usług.
7.2. Menadżer zwróci Spółce wszelkie koszty, nie więcej jednak niż 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych), poniesione przez Spółkę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania, o którym mowa w ust. 7.1.
7.3. Spółka lub koordynator BHP, realizując obowiązek, o którym mowa w art. 304 § 1 Kodeksu pracy, ma prawo wydawać Menadżerowi polecenia związane z koniecznością zapewnienia przestrzegania odpowiednich warunków BHP.
§ 8
Odpowiedzialność za szkodę
8.1. Za szkodę wyrządzoną osobie trzeciej przy wykonywaniu usług, o których mowa w § 1 wyłączną odpowiedzialność ponosi Menadżer.
8.2. W przypadku, gdy osoba trzecia wystąpi z roszczeniami przeciwko Spółce, w związku ze szkodą wyrządzoną przez Menadżera przy wykonywaniu usług, o których mowa w § 1 ust. 1, Menadżer pokryje całość wydatków, nie więcej jednak niż 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych) poniesionych z tego tytułu przez Spółkę.
8.3. Jeżeli na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z Umowy Menadżer wyrządzi nieumyślnie szkodę Spółce odpowiada do wysokości pełnej szkody nie więcej jednak niż do kwoty 15 000 pln (słownie: piętnaście tysięcy złotych). W przypadku wyrządzenia Spółce szkody umyślnie, Menadżer odpowiada w pełnej wysokości.
§ 9
Poufność
9.1. W czasie trwania umowy, a także bezterminowo po jej rozwiązaniu lub wygaśnięciu Menadżer jest zobowiązany do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji programowych, technicznych, technologicznych, handlowych, organizacyjnych i innych nie ujawnionych do wiadomości publicznej (Tajemnica Przedsiębiorstwa) dotyczących Spółki oraz jej kontrahentów i współpracowników niezależnie od tego czy Menadżer otrzymał je bezpośrednio czy też za pośrednictwem osób trzecich, bez względu na nośnik, sposób i formę przekazania informacji. Jakiekolwiek przekazywanie, ujawnianie, wykorzystywanie, zbywanie albo oferowanie zbycia Tajemnicy Przedsiębiorstwa jest dopuszczalne jedynie za uprzednim zezwoleniem Spółki.
9.2. Menadżer zobowiązany jest używać udzielonych dostępów do systemów informatycznych Spółki wyłącznie na rzecz i w interesie Spółki.
9.3. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy Menadżer zobowiązany jest niezwłocznie do zwrotu Spółce wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących Tajemnicy Przedsiębiorstwa, jakie sporządził, zebrał, opracował lub otrzymał w czasie trwania umowy albo w związku lub przy okazji jej wykonywania, włączając w to ich kopie, odpisy, a także zapisy na innych nośnikach zapisu, najpóźniej do dnia rozwiązania lub wygaśnięcia umowy.
9.4. Menadżer zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących zawartej z nim umowy.
§ 10
Obowiązek Lojalności
10.1. Menadżer jest zobowiązany szanować dobra osobiste Spółki jej klientów oraz firm współpracujących a także przestrzegać zasad współżycia społecznego.
10.2. Menadżer jest zobowiązany nie rozpowszechniać informacji dotyczących Spółki, przedsiębiorstwa Spółki oraz osób nią kierujących w sposób, który mógłby naruszyć dobre imię lub inny interes Spółki.
10.3. Niedozwolone jest podejmowanie przez Menadżera krytyki Spółki, w szczególności nie mieszczącej się w granicach porządku prawnego, nacechowanej złą wolą oraz nie mającej cech rzetelności i rzeczowości, której skutkiem może być naruszenie dobrego imienia Spółki.
10.4. Obowiązki, o których mowa w niniejszym artykule trwają przez okres obowiązywania umowy jak i w okresie 3 lat po zakończeniu stosunku cywilnoprawnego.
§ 11
Czas trwania umowy
11.1. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony i wchodzi w życie z dniem 21.05.2012 .
11.2. Każda ze Stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
11.3. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Spółkę, Menadżer przygotuje szczegółowy raport z prowadzonych spraw, który przedstawi Zarządowi Spółki w ciągu 14 dni od daty wypowiedzenia. Po przedstawieniu raportu Menadżer może być zwolniony z obowiązku świadczenia usług z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia, do końca okresu wypowiedzenia
11.4. Spółka jest uprawniona do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku:
a) nienależytego wykonania lub niewykonania przez Menadżera usług, o których mowa w § 1;
b) nie wykonania przez Menadżera poleceń dotyczących warunków BHP;
c) naruszenia przez Menadżera obowiązku, o którym mowa w §§ 9 i 10.
11.5. Menadżer jest uprawniony do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku:
a) zawinionej przez Spółkę odmowy współpracy uniemożliwiającej wykonanie zleconych usług;
b) nieuzasadnionej odmowy przez Spółkę wypłaty wynagrodzenia pomimo dwukrotnego pisemnego wezwania do zapłaty.
11.6. Oświadczenia Stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu bez wypowiedzenia Umowy wymagają zachowania formy pisemnej z zastrzeżeniem ust. 11.7.
11.7. W przypadku nie podjęcia lub odmowy podjęcia przez Menadżera wykonania zleconych usług bez usprawiedliwienia, Umowa rozwiązuje się z upływem 7 dni liczonych od dnia zlecenia usług przez Spółkę.
§ 12
Odstąpienie od umowy
12.1. Spółka zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy. Prawo to Spółka może wykonać w terminie do 3 miesięcy, od dnia zawarcia Umowy poprzez złożenie pisemnego oświadczenia Menadżerowi.
12.2. Dla uchylenia wątpliwości, Strony wyraźnie potwierdzają, że odstąpienie od Umowy skutkować będzie wygaśnięciem praw i obowiązków Stron z niej wynikających. Jednakże, takie odstąpienie nie uchybia prawom i obowiązkom Stron, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa oraz §§ 9, 10 i 13 Umowy.
§ 13
Kara umowna
13.1. W przypadku naruszenia przez Menadżera postanowień określonych w §§ 9 i 10 umowy Menadżer będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz Spółki kary umownej w wysokości 50 000 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
13.2. Zapłata kary umownej nie zwalnia Menadżera od obowiązków wynikających z umowy.
13.3. Spółka jest uprawniona do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość należnych kar umownych.
§ 14
Postanowienia końcowe
14.1. Jakiekolwiek zmiany w niniejszej umowie, mogą być dokonane za zgodą Stron, wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Strony nie mogą powoływać się na ustalenia pozaumowne.
14.2. Niniejsza umowa stanowi całość porozumienia między Stronami i zastępuje wszelkie wcześniejsze umowy, porozumienia i uzgodnienia, ustne lub pisemne.
14.3. W przypadku uznania któregokolwiek postanowienia niniejszej umowy za nieważne lub w inny sposób prawnie wadliwe, w całości lub w części, pozostałe jej postanowienia zachowują moc obowiązującą w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo.
14.4. Ewentualne spory wynikłe w związku z wykonaniem niniejszej umowy, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy dla siedziby Spółki.
14.5. W sprawach nie objętych tekstem niniejszej umowy mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
14.6. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
____________________ ____________________
Za Spółkę Menadżer
Załącznik nr 1
do umowy â�� kontrakt menadżerski z dnia .......................
W ramach powierzonych usług polegających na zajmowaniu się i kierowaniu sprawami Oddziału .................... Menadżer w szczególności:
1. realizacja budżetu Oddziału
2. rekrutacja pracowników na wszystkie stanowiska w podległym Oddziale
3. stały nadzór nad polityką kadrową Oddziału
4. zapewnienie właściwej współpracy z poszczególnymi działami Centrali
5. przekazywanie pracownikom wszelkich informacji oraz zmian wprowadzanych przez Centralę w zakresie świadczonych usług
6. zapewnienie przestrzegania przez pracowników Oddziału obowiązujących przepisów, m.in.: Kodeksu Pracy, Regulaminu Pracy, BHP i ppoż.
7. nadzór nad posiadaniem przez Oddział wymaganych prawem badań sprzętu w zakresie BHP i ppoż.
8. organizacja funkcjonowania Oddziału pod kątem przepisów BHP i ppoż.
9. comiesięczna ocena pracy zespołu
10. tworzenie arkusza wypłat
11. kontrola i nadzór nad tworzeniem raportów dotyczących funkcjonowania Oddziału (statystyki, wyjaśnienia do raportów, inne obowiązujące w ...........)
12. współuczestnictwo w monitorowaniu i windykacji zadłużenia klientów Firmy
13. nadzór nad przebiegiem i realizacją procesów związanych z przepływem gotówki w Oddziale (sprzedaż materiałów, sprzedaż usług)
14. prowadzenie spotkań szkoleniowych
15. motywowanie pracowników Oddziału
16. zapewnienie sprawności operacyjnej Oddziału
17. terminowe gromadzenie dokumentów do umów o pracę lub umów cywilnoprawnych i terminowe przekazywanie ich do Działu Kadr.
18. terminowe przekazywanie informacji niezbędnych do sporządzenia list wynagrodzeń w ustalonych terminach.
19. zapewnienie przestrzegania obowiązujących w firmie regulaminów i procedur .
20. ochrona powierzonych wartości materialnych i pieniężnych
21. przestrzeganie ustalonego obiegu informacji i dokumentacji
22. zapewnienie wyposażenia oddziału w materiały i sprzęt potrzebny do jego funkcjonowania
23. cykliczne organizowanie spotkań z pracownikami (omawianie bieżących problemów oddziału, ustalanie harmonogramu czasu pracy, kształtowanie wewnętrznego PR firmy).
24. współpraca z pracownikami POK
25. przyjmowanie reklamacji od klientów, przekazywanie ich do DR i współdziałanie w celu ich rozpatrzenia;
26. sporządzanie spisu z natury.
27. współpraca z Działem Bezpieczeństwa w zakresie określonym procedurami
28. zapewnienie przestrzegania procedur bezpieczeństwa i wszystkich wytycznych związanych z zaleceniami działu bezpieczeństwa
29. komunikowanie przełożonym o wszelkich problemach i nieprawidłowościach