Widok
Witaj,
też mamy Vectrę B (z tym że 1,9 diesel - dokładnie nie powiem jaki to silnik - jestem kobietą ;). Od dawna mieliśmy problem z odpalaniem auta po kilkudniowym postoju.
Kupiliśmy nowy akumulator, ale ten i tak się rozładowywał.
Ostatnio oddaliśmy auto do znajomego elektryka. Po długich poszukiwaniach odnalazł jakiś tajemniczy przekaźnik, nie mógł zidentyfikować, do czego służy. Okazało się że ten przekaźnik był cały czas pod napięciem i regularnie rozładowywał akumulator. Elektryk po prostu usunął ten przekaźnik, sprawdził, czy wszystko działa (okazało się, że działa, może ten przekaźnik służył do funkcji, która akurat w naszym modelu była niedostępna).
No i problem się rozwiązał :) Teraz auto jest dość rzadko używane (maksymalnie raz na tydzień - na niezbyt długie trasy - i stoi na zewnątrz) i auto bez problemu odpala.
Także radzę udać się do elektryka i sprawdzić wszystkie przekaźniki.
pozdrawiam i życzę powodzenia
też mamy Vectrę B (z tym że 1,9 diesel - dokładnie nie powiem jaki to silnik - jestem kobietą ;). Od dawna mieliśmy problem z odpalaniem auta po kilkudniowym postoju.
Kupiliśmy nowy akumulator, ale ten i tak się rozładowywał.
Ostatnio oddaliśmy auto do znajomego elektryka. Po długich poszukiwaniach odnalazł jakiś tajemniczy przekaźnik, nie mógł zidentyfikować, do czego służy. Okazało się że ten przekaźnik był cały czas pod napięciem i regularnie rozładowywał akumulator. Elektryk po prostu usunął ten przekaźnik, sprawdził, czy wszystko działa (okazało się, że działa, może ten przekaźnik służył do funkcji, która akurat w naszym modelu była niedostępna).
No i problem się rozwiązał :) Teraz auto jest dość rzadko używane (maksymalnie raz na tydzień - na niezbyt długie trasy - i stoi na zewnątrz) i auto bez problemu odpala.
Także radzę udać się do elektryka i sprawdzić wszystkie przekaźniki.
pozdrawiam i życzę powodzenia
Sprawdź autoalarm, bo w Vectrze B to częsta usterka. Skrzynka znajduje się na dole przy drzwiach od strony pasażera, sprawdź czy nie ma luzów na kablach i przełącznikach. Mógł ci się również rozsynchronizować wyłącznik alarmu w kluczu, też częsta usterka. Jakbyś podał e-mail to bym Ci wysłał "Opel Vectra B sam naprawiam" w .pdf
A co robiłeś PRZED tym postojem? Była jakaś dłuższa trasa, itp., czy codzienne użytkowanie?
sami fachowcy, elektromechanicy. Skoro kolega mowi ze kreci to jakim cudem moze to byc akumulator? Gdyby nie krecil to i owszem. Przyczyn tutaj moze byc kilka np. swiece, kable WN, czujnik położenia wału. Tak jak wyzej wspomniano warto tez sprawdzic bezpieczniki, czy podaja napiecie. Przekazniki tez mozna zmostkowac na krotko, masz troche roboty.
moze tak byc ze masz resztki paliwa a zawsze w zbiorniku skrapla sie woda i mogla zamarznac dolej paliwa mialem taki przypadek
lub musisz zobaczyc:
-doprowadzenia paliwa i powietrza wezyki przepustnica filtry regulator cisnienia paliwa itp
-uklad zaplonowy swiece kable moduł zaplonu itp.
-bezpieczniki
malo opisales skoro obawiasz sie ze silnik jest zatarty to musiales miec wczesniejsze jakies objawy tez posiadam vectre i duzo przy niej robilem wiec zawsze moge cos doradzic napisac
lub musisz zobaczyc:
-doprowadzenia paliwa i powietrza wezyki przepustnica filtry regulator cisnienia paliwa itp
-uklad zaplonowy swiece kable moduł zaplonu itp.
-bezpieczniki
malo opisales skoro obawiasz sie ze silnik jest zatarty to musiales miec wczesniejsze jakies objawy tez posiadam vectre i duzo przy niej robilem wiec zawsze moge cos doradzic napisac
Nie słuchaj ich. W większości aut po prostu pada cewka zapłonowa.
Żadne zatarcie silnika.
Posłuchaj najprostszej możliwej rady :)
Też tak miałem. Też myślałem, że silnik. Potem wszystkie kable zmieniłem, fajki, świece i w ogóle. Nawet do komputera podłączyłem.
Nie słuchaj tamtych wymyślnych rzeczy.
Wydasz kupe kasy.
Zmień cewkę zapłonową. Potem podładuj aku i zapalaj :)
Skoro kręci, a nie zapala.... cewka zapłonowa :)
p.s. i daj znać
Żadne zatarcie silnika.
Posłuchaj najprostszej możliwej rady :)
Też tak miałem. Też myślałem, że silnik. Potem wszystkie kable zmieniłem, fajki, świece i w ogóle. Nawet do komputera podłączyłem.
Nie słuchaj tamtych wymyślnych rzeczy.
Wydasz kupe kasy.
Zmień cewkę zapłonową. Potem podładuj aku i zapalaj :)
Skoro kręci, a nie zapala.... cewka zapłonowa :)
p.s. i daj znać
Śmiać mi się chce z tego waszego naprawiania korespondencyjnego samochodów. Może by tak pozamykać warsztaty i będziemy naprawiali przez telefon? Skąd masz pewność, że właśnie cewka? Bo kręci i nie zapala? Taki sam objaw daje np urwany rozrząd albo padnięty czujnik położenia wału albo uwalona pompa paliwa. Na forach internetowych sami pseudo-mechanicy samouki z wykształcenia fryzjerzy, cukiernicy, tynkarze udzielający porad typu: wyczysć krokowca, zaślep egr, wymiana sondy lambda pomogła, wymień cewkę, wytnij katalizator...itp. Auto trzeba najpierw prawidłowo zdiagnozować (trafna diagnoza kosztuje), a dopiero potem wymieniać. Na koniec auto trafia do warsztatu nagrzebane z wymienioną połową niepotrzebnych częsci. Obecne samochody to nie Syrena czy Trabant, które każdy kowal na wsi naprawił młotkiem i przecinakiem.
ami sie chce smiac z pseudo warsztatow samochodowych u jakich bylem obecnie ktorzy partocza lub wcale nie naprawia a biora kase ja to wole sam naprawiac auto wiem ze chociaz co mam wymienione natomiast jak cos trudniejszego do naprawy jest zawoze do mechanika sprawdzonego i polecanego przez znajomych ktore naprawy robi przy swoim domem w garazu sprzet,narzedzia jak nie ma uzywa z warsztatu w ktorym pracuje wiec mechanika lub warsztat to trzeba naprawde poszukac i najlepiej mechanik jest pod dana marke np masz opla jedz gdzie sie specjalizuja oplem
widzę że zawrzało aż od tego widzę też pełno pseudo mechaników (narazie nic konretnwgo tutaj nie przeczytałem) sam nie jestem mechanikiem, ale mam obecnie taki przypadk u szfagra po pierwsze jak widać cechy na rozżądzie to trzeba było by tak ustawić rozrząd żeby sprawdzić czy nie przeskoczył o dwa zęby, jak to już zrobimy to możemy ściągnąć filtr powietrza i poprzez filtr dodać samostartu i zobaczyć czy nie odpala. jak nie odpala to znaczy, że wina tkwi w układzie zapłonowym; albo co gorsza w uszczelce pod głowicą kompresja może się stracić i kapa; ale ja bym takiego czarnego scenarjiusza nie pisał jak odpala to następnie może być wtryskiwacze sterownik silnika przekaźnik i pompa paliwa wraz z filtrem sądzę, że te informacje bardzie się przydadzą w djagnozie a propo szfagrowi komputer nic nie wykazał i jeszcze sprawdż czy przypadkiem immobilaizer nie odłączył ci paliwa maiłem tam w sienie
tamta Vectra może nie czeka, ale ja z tej rady korzystam i mi na pewno się przyda informacja o możliwych opcjach ,zwłaszcza, że sensowna.
jedna osoba pisze na forum zapytanie, a potem czyta to kilka tysięcy , bo ma podobny problem.
jakim trzeba być nieogarniętym mośkiem, by to pojąć ???????
forum jest dla tysiąca ludzi, nie tylko dla jednej zaczynającej wątek.
a autor wątku - badziewiarz !, najwyraźniej olał tych, co starali sie mu pomóc i nie raczył łaskawie napisać, jak i czy naprawił auto i co było przyczyną awarii.
wieśniactwo i prostata umysłowa
ps. mam akurat podobny problem, kręci, ale nie odpala, a jeżdziłem dość długo na totalnej rezerwie, aż nim telepało czasem. podejrzewam więc pompe paliwa / świece wymienilem dla spokoju, choć stare 6 letnie, były w stanie idealnym jak sie okazało /
jedna osoba pisze na forum zapytanie, a potem czyta to kilka tysięcy , bo ma podobny problem.
jakim trzeba być nieogarniętym mośkiem, by to pojąć ???????
forum jest dla tysiąca ludzi, nie tylko dla jednej zaczynającej wątek.
a autor wątku - badziewiarz !, najwyraźniej olał tych, co starali sie mu pomóc i nie raczył łaskawie napisać, jak i czy naprawił auto i co było przyczyną awarii.
wieśniactwo i prostata umysłowa
ps. mam akurat podobny problem, kręci, ale nie odpala, a jeżdziłem dość długo na totalnej rezerwie, aż nim telepało czasem. podejrzewam więc pompe paliwa / świece wymienilem dla spokoju, choć stare 6 letnie, były w stanie idealnym jak sie okazało /