Renault espace IV - Wspaniały i nieporównywalny samochód dla podróżujących.
Zalety: Samochód godny wszelkich pochwał. Ma swoje wady jak każdy. Ale kto o nich wie radzi sobie dobrze i ma ogromne przyjemności z jazdy
Możliwość komponowania wnętrza, prawdziwe 7 miejsc,...
rozwiń
Zalety: Samochód godny wszelkich pochwał. Ma swoje wady jak każdy. Ale kto o nich wie radzi sobie dobrze i ma ogromne przyjemności z jazdy
Możliwość komponowania wnętrza, prawdziwe 7 miejsc, komfort podróżowania nie da się porównać do żadnego innego podobnego VANa.
Wady zależą od modelu silnika.
3,0 dci najlepszy silnik z najgorszą wadą. 100-120 tyś opuszczają się pływające tuleje i powstaję przedmuch do układu chłodzenia. Dużo jest rad jak wyeliminować tą wadę ale wszystkie bardzo kosztowne. Pierwsza i jak mówią najbardziej pewna to wymiana tulej na tuleje z kołnierzem. innymi słowami kapitalny remont silnika. Koszt około 8-10 tyś. Piszą również o przeróbkach układu chłodzenia.
Ten właśnie problem spotkał mnie. Po zapoznaniu się ze wszystkimi tymi problemami kupiłem silnik po przebiegu 90 tyś za 4000 zł i wymieniłem od razu uszczelki pod głowicą na kompozytowe polskie a nie metalowe jak w oryginale. To załatwia sprawę całkowicie. Jeżeli tuleje opuszczają się to tylko na kilka setek milimetra i to wystarczy aby metalowe uszczelki przepuściły gazy. Przy wymianie na kompozytowe od razu eliminujęsz problem z już opuszczonymi tulejami dalej już nie opuszczają się a uszczelki kompozytowe skutecznie eliminują problem z już opuszczonymi tulejami. Nic więcej nie robiłem. Przejechałem już 56000 km. Żadnych problemów. Młodsze roczniki maja silniki 2,0 dci bezproblemowe z łańcuchem rozrządu.
Mimo tych wad nadal twierdze, że na razie nikomu nie udało się tak skomponować z takim wyposażeniem samochód za takie pieniądze.
zobacz wątek