Widok
Renault Megane I
Początki Megane sięgają roku 1995, kiedy to Renault zaprezentowało następcę modelu 19. Najpierw pojawiła się wersja hatchback, następnie coupe. Uzupełnieniem tej rodziny stały się minivan Scenic, sedan Classic oraz - w roku 1996 - Cabrio. Pierwsze drobne poprawki stylistyczne, m.in.: zmiana kształtu halogenów, nastąpiły trzy lata po wprowadzeniu modelu, a gruntowny facelifting (kwieceń 1999) ...
więcej
więcej
Wyniki NCAP a Renault Megane
Wyniki badań Stowarzyszenia Euro NCAP (European Car Assessment Program). W czasie badań Euro NCAP Renault Mégane uzyskał w obu próbach maksymalny wynik, zbierajac cztery gwiazdki. Oznacza to, że ryzyko urazów podczas
kolizji okreslanych wymaganiami testów dla Renault Mégane nie przekracza wartosci zagrażajacych życiu pasażerów. Tak dobry wynik testów możliwy był do osiagnięcia dzięki standardowemu instalowaniu w modelu Mégane systemu bezpieczeństwa Renault dla pasażerów przednich siedzeń (SRP). Układ ten składa się z pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia oraz poduszki powietrznej dla kierowcy o programowej
charakterystyce działania i kształcie obejmujacym głowę i cała klatkę piersiowa. Należy pamiętac że test był przeprowadzany na pierwszej wersji
nadwozia a w 1999 roku do seryjnego wyposażenia każdej wersji dodano 3 poduszki powietrzne i ABS.
Nie zgodziłbym sie z hałasami dobiegającymi z zawieszenia. Zrobilem już 20 000km i nic takiego nie stwierdziłem. Dla pewnosci zajechałem na bezpłatny przegląd do stacji obsługi będacej pod patronayem ITS (ul Starogadzka - FIAT) gdzie na moich oczach skontrolowaliśmy wahacze, końcówki i drążki - żadnych luzów i stuków - na urządzeniu do badania amortyzatorów i tzw trzęsarce.
kolizji okreslanych wymaganiami testów dla Renault Mégane nie przekracza wartosci zagrażajacych życiu pasażerów. Tak dobry wynik testów możliwy był do osiagnięcia dzięki standardowemu instalowaniu w modelu Mégane systemu bezpieczeństwa Renault dla pasażerów przednich siedzeń (SRP). Układ ten składa się z pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia oraz poduszki powietrznej dla kierowcy o programowej
charakterystyce działania i kształcie obejmujacym głowę i cała klatkę piersiowa. Należy pamiętac że test był przeprowadzany na pierwszej wersji
nadwozia a w 1999 roku do seryjnego wyposażenia każdej wersji dodano 3 poduszki powietrzne i ABS.
Nie zgodziłbym sie z hałasami dobiegającymi z zawieszenia. Zrobilem już 20 000km i nic takiego nie stwierdziłem. Dla pewnosci zajechałem na bezpłatny przegląd do stacji obsługi będacej pod patronayem ITS (ul Starogadzka - FIAT) gdzie na moich oczach skontrolowaliśmy wahacze, końcówki i drążki - żadnych luzów i stuków - na urządzeniu do badania amortyzatorów i tzw trzęsarce.
Hatchback 1.6 16V jest już moim drugim egzemplarzem Meganki. Pierwszą przejechałem 80 000 km, więc chyba mogę być wiarygodny w tej kwestii. Właściwie można zgodzić się ze wszystkim co napisano w charakterystyce. Stuki podowozia słyszy się rzeczywiście. Poprostu zawieszenie tego auta jest głośniejsze niż innych aut tej klasy np. Forda Focusa. Wiem na 100% bo mam okazję jeździć obydwoma tymi modelami. Ale można się do tego przyzwyczaić. Bezapelacyjnie Focus dzięki bardziej wyciszonemu zawieszeniu daje większe poczucie komfortu i do tego lepiej, bo z mniejszym skokiem dźwigni wchodzą biegi. Kolejnym minusem Megane'a jest moim zdaniem zbyt mocne przechylanie się na zakrętach, dzięki temu mamy większy komfort, ale kierowca lubiący pośmigać na zakrętach nie będzie czasami pewien swojego skrętu. Z kolei Meganka 1.6 16V wyprzedza na przysłowiowym stracie do setki Focusa 1.6 o całą długość samochodu. Widać, że 10 KM więcej Meganki żyje i ma się całkiem dobrze.
Jeżdże Meganem II. Nie zauważyłem jak dotąd żadnych stuków dochodzących z podwozia. Uważam, że komfortem jazdy znacznie przewyższa jakieś tam golfy czy astry, które są twarde. Natomiast zgodzę sie całkowicie, że fotele są niewygodne i zbyt miękkie - jest to chyba największy minus tego auta. Natomiast uważam, że wyciśnięcie 95 KM z 1.4 to jest coś, to auto naprawdę ma kopa!!!!!
renault megane 1.6 16v spostrzeżenia
jestem użytkownikiem megane hatchback 1.6 16v od paru miesięcy i oto moje pierwsze spostrzeżenia:
Zalety:
- dynamiczny i elastyczny silnik;
- bardzo delikatne prowadzenie - dobry układ kierowniczy;
- świetne hamulce;
- dobre trzymanie się drogi;
- precyzyjna skrzynia biegów, chociaż nieco irytujące są drgania drążka na biegu jałowym;
- ekonomiczne spalanie w mieście około 8 l/ 100 km;
Wady:
- głośność w kabinie. Praktycznie cicho i komfortowo jest do 2750 obr/min co daje 95 km/h na 5 biegu. Jazda z prędkością 100 km/h i więcej związana jest z uciążliwym mruczeniem silnika, co przy cenie samochodu powyżej 50.000 zł jest zaskakujące. Myślę, że ta sama jednostka w najsłabszej Lagunie jest lepiej wyciszona;
- Zbyt małe przełożenie 5 biegu, który dostosowany jest raczej do słabszego silnika 1.4. Silnik 1.6 jest na tyle mocny, że po 3 biegu można od razu wkładać 5-tkę. To jest wygodne na trasie w czasie wyprzedzania gdy nie trzeba redukować biegu z 5-tki na 4-kę lecz wiąże się z powyżej opisywanym hałasem w czasie szybkiej jazdy na trasie. Powinien być 6 -sty bieg albo słabsza bardziej autostradowa piątka;
- sztywne zawieszenie, które dokładnie informuje pasażerów o stanie naszych dróg;
- komfort pasażerów na tylnej kanapie jest nieco ograniczony z powodu zbyt pionowego oparcia fotela ale to jest standard w klasie kompaktów.
Podsumowując więcej zalet niż wad.
Pozdrawiam wszystkich samochodziaży i czekam na inne opinie.
Zalety:
- dynamiczny i elastyczny silnik;
- bardzo delikatne prowadzenie - dobry układ kierowniczy;
- świetne hamulce;
- dobre trzymanie się drogi;
- precyzyjna skrzynia biegów, chociaż nieco irytujące są drgania drążka na biegu jałowym;
- ekonomiczne spalanie w mieście około 8 l/ 100 km;
Wady:
- głośność w kabinie. Praktycznie cicho i komfortowo jest do 2750 obr/min co daje 95 km/h na 5 biegu. Jazda z prędkością 100 km/h i więcej związana jest z uciążliwym mruczeniem silnika, co przy cenie samochodu powyżej 50.000 zł jest zaskakujące. Myślę, że ta sama jednostka w najsłabszej Lagunie jest lepiej wyciszona;
- Zbyt małe przełożenie 5 biegu, który dostosowany jest raczej do słabszego silnika 1.4. Silnik 1.6 jest na tyle mocny, że po 3 biegu można od razu wkładać 5-tkę. To jest wygodne na trasie w czasie wyprzedzania gdy nie trzeba redukować biegu z 5-tki na 4-kę lecz wiąże się z powyżej opisywanym hałasem w czasie szybkiej jazdy na trasie. Powinien być 6 -sty bieg albo słabsza bardziej autostradowa piątka;
- sztywne zawieszenie, które dokładnie informuje pasażerów o stanie naszych dróg;
- komfort pasażerów na tylnej kanapie jest nieco ograniczony z powodu zbyt pionowego oparcia fotela ale to jest standard w klasie kompaktów.
Podsumowując więcej zalet niż wad.
Pozdrawiam wszystkich samochodziaży i czekam na inne opinie.
Niezniszczalna Megi
Jeżdżę Meganką z 1996 roku i bardzo ja sobie chwalę.Jest to wygodny, funkcjonalny i praktyczny samochód, a do tego jego sylwetka...(zresztą starsze modele są ładniejsze od ich nowych siostrzyczek ponieważ moim zdaniem, mają bardziej sportowy charakter - ale to kwestia gustu. Moja Megi ma już (UWAGA!!!) 310 000 przejechanych kilometrów i nadal sie kula do przodu. Z perspektywy takiego przebiegu mogę powiedzieć, że autko to doskonale wytrzymuje taką eksploatcję. Jeżeli chodzi o blacharkę to oceniam ją na 10 (w skali 10-cio punktowej) bo nie ma ona ani kropki rdzy przy 6-letnim parkowaniu pod chmurką. Zawieszenie-chmmm...tak do 300 000, potem remoncik, szczególnie wrażliwe są amortyzatory. Silnik przy 300 000 również miał mały retusz (pierścienie i uszczelki) ale to z winy niepunktualnego serwisowania przez pierwsze 3 lata użytkowania. Wnętrze nadal lśni blaskiem a tapicerka się jeszcze nie wytarła i się świetnie prezentuje.
Tak więc kto jeździ Meganką temu gratuluję wyboru, a kto się zastanawia nad kupnem to gorąco polecam to auto.
Tak więc kto jeździ Meganką temu gratuluję wyboru, a kto się zastanawia nad kupnem to gorąco polecam to auto.
Roman&Megane
Mieszkam we Lwowie, na Ukrainie. Posiadam Megane"a RT 1,6 l. Jest super! Poprzedni Golf to puste miejsce w porównaniu z Meganką.
Startowanie na światłach, przyśpieszenie, przyjemna jazda po mieście, seryjnie zainstalowany sprzent Phillips"a y regulacją na kierownicy, to są niektóre zalety Megane"a. Polecam to auto !
Startowanie na światłach, przyśpieszenie, przyjemna jazda po mieście, seryjnie zainstalowany sprzent Phillips"a y regulacją na kierownicy, to są niektóre zalety Megane"a. Polecam to auto !
megi 1,6 8v 1997 5-drzwi
autko kupułem z przebiegiem 10.000 km zainstalowałem gaz i przejechałem z gazem do 52 000 km. Niby jest ok i duzych problemów nie ma. Niestety trwałość części eksploatacyjnych jest słama / tarcze hamulcowe wytrzymały 26 tys.km ale to może być wina jazdy. Faktycznie w zakrętach nie da się poszaleć bo buja na boki. Ponadto po przejechaniu 50 000 km zaczynają się pojawiać pocenia się uszczelek, niby nic nie cieknie ale wkurza. Autko pije a raczej wącha 9 - 10 litrów gazu na stekę i poza tym sprawuje się bez zarzutu.
W porównaniu z Golfem lub Astrą to super fura ale niestetu ustępuje japncom.
W porównaniu z Golfem lub Astrą to super fura ale niestetu ustępuje japncom.
Ten samochód jest nie do "zajechania"
Mam Renault Megane 1.4e z 1998 roku.
Jestem jego pierwszym właścicielem i muszę Wam powiedzieć, że naprawdę swoje nim już przejechałem (prawie 200 000 km). I nic...
Dosłownie nic nigdy w tym samochodzie się nie zepsuło. Nie jest może najszybszy, przyspieszenie też ma takie sobie ale za to jest całkiem wygodny cichy i przyjemny w prowadzeniu.
Ma, jak każdy "francuz" trochę za miękkie fotele i zawieszenie ale można się przyzwyczaić.
Generalnie mogę powiedzieć śmiało, że jest to naprawdę miły samochodzik i z pewnością jest wart swej ceny. Polecam z przekonaniem !
Jestem jego pierwszym właścicielem i muszę Wam powiedzieć, że naprawdę swoje nim już przejechałem (prawie 200 000 km). I nic...
Dosłownie nic nigdy w tym samochodzie się nie zepsuło. Nie jest może najszybszy, przyspieszenie też ma takie sobie ale za to jest całkiem wygodny cichy i przyjemny w prowadzeniu.
Ma, jak każdy "francuz" trochę za miękkie fotele i zawieszenie ale można się przyzwyczaić.
Generalnie mogę powiedzieć śmiało, że jest to naprawdę miły samochodzik i z pewnością jest wart swej ceny. Polecam z przekonaniem !
RENAULT MEGANE 1.4 16V
95 KM ,4 SRS ,ABS ,EL SZYBY 4 , EL LUSTERKA , 4 SRS , ABS, KOŁA 15'' ,FILTR KN ,ZMIENIONE SWIECE ,KABLE ,STRUNIENICA,MAGNETYZERY,OPUSZCZONY 25mm,KOMPLETNY WYDECH BOSAL,FULL SPOJLER ,NAGŁOŚNIENIE MD SONY, 4 X 120 W PIEC 4 X 80W MIEJSCA FABRYCZNE,SKRZYNIA BAS 200W PIEC 200W,CIEMNE SYBY
OPINIA
-EFEKTOWNY WYGLĄD
-MALE SPALANIE
-POPRAWIONE OSIĄGI
-MAŁA POWTARZALNOŚĆ
-BEZAWARYJNOŚĆ 100 %
-IDEALNY DO KRĘCENIA SIE
-WYGODNY
-POLECAM
WADY
-DROGIE CĘŚCI
-DOSTĘPNOŚĆ SPOJLERÓW
OPINIA
-EFEKTOWNY WYGLĄD
-MALE SPALANIE
-POPRAWIONE OSIĄGI
-MAŁA POWTARZALNOŚĆ
-BEZAWARYJNOŚĆ 100 %
-IDEALNY DO KRĘCENIA SIE
-WYGODNY
-POLECAM
WADY
-DROGIE CĘŚCI
-DOSTĘPNOŚĆ SPOJLERÓW
Moja Renia M.
Może nie jestem rekordzistą w przebiegu, ale nakręciłem już kilka kilometrów Renią (100.000) i jestem zachwycony. Ma co prawda swoje "humorki" jak to kobieta, ale ogólnie jest ok. Dogadałem się z klockami (wymiana co 16-18 tys.; teraz co +/-50 tys.), Mała przeróbka pierścienia mocującego usunęła problem wypinających się półosi (to niestety wynik mojej "kawaleryjskiej" fantazji). Nie zamienię tego samochodu na żaden inny. Pewny, miezawodny, mało pali. Poprzednio miałem Mondeo - brak porównań.
Największą tragedią są serwisy. Miałem doczynienia z czterema i tylko do jednego wrócę. Reszta to oszuści (naprawy bez faktury, albo tak, żeby zaraz się zepsuło). Jednym zdaniem samochód wart polecenia.
Największą tragedią są serwisy. Miałem doczynienia z czterema i tylko do jednego wrócę. Reszta to oszuści (naprawy bez faktury, albo tak, żeby zaraz się zepsuło). Jednym zdaniem samochód wart polecenia.
1.4RN 1997r +LPG
Niby żadnych poważniejszych awarii ale....
Samochód ma przejehane 108000km czyli niezbyt dużo a hałas we wnętrzu jak w 20-letnim gracie.Na gładkim asfalcie wszystko jest OK ,na polnych drogach przy łagodnych przechyłach również spoko ale przy wpadaniu na wyrwy w asfalcie studzienki tory kolejowe itp. odgłosy jakie powstają w kabinie to horror.Sprawdziłem podwozie na "trzepakach" później starym sposobem (łom) i nigdzie żadnych usterek-czyli ten typ tak ma. Moim zdaniem w aucie tej klasy powinno być duuużo ciszej. Na nasze drogi nie polecam
Samochód ma przejehane 108000km czyli niezbyt dużo a hałas we wnętrzu jak w 20-letnim gracie.Na gładkim asfalcie wszystko jest OK ,na polnych drogach przy łagodnych przechyłach również spoko ale przy wpadaniu na wyrwy w asfalcie studzienki tory kolejowe itp. odgłosy jakie powstają w kabinie to horror.Sprawdziłem podwozie na "trzepakach" później starym sposobem (łom) i nigdzie żadnych usterek-czyli ten typ tak ma. Moim zdaniem w aucie tej klasy powinno być duuużo ciszej. Na nasze drogi nie polecam
renault megane classic opera
z automatyczna skrzynia biegow,Kochani-mam instrukcje obslugi/uzytkowania/ tylko w j.angielskim,a latwiej mi bedzie zaznajomic sie z megane w j.polskim-bardzo prosze ,moze ktos moglby temu zaradzic,zescanowac kilka waznych rozdzialow .A jesli chodzi o sam samochod-uwazam jego kupno za sluszny wybor,wygodny,przestronny,latwy w prowadzeniu i wierzac w opisy-bezpieczny.Pozdrawiam opiniowcow-Iwona
1.4 16V
Mam Meganke 1.4 16 v i postanowilem wladowac do niej gaz . Co o tym sadzicie ? Moze ktos jest uzytkownikiem takiego wlasnie eksponatu :)
P.S co do wygody to auto jest bardzo przestronne . Posiadam wersje classic , ktora kupilem w 2002 roku . Raz bylem nia w serwisie z niewielka awaria :)
POZDRAWIAM wszystkich uzytkownikow
P.S co do wygody to auto jest bardzo przestronne . Posiadam wersje classic , ktora kupilem w 2002 roku . Raz bylem nia w serwisie z niewielka awaria :)
POZDRAWIAM wszystkich uzytkownikow
1.4 16V
Mam Meganke 1.4 16 v i postanowilem wladowac do niej gaz . Co o tym sadzicie ? Moze ktos jest uzytkownikiem takiego wlasnie eksponatu :)
P.S co do wygody to auto jest bardzo przestronne . Posiadam wersje classic , ktora kupilem w 2002 roku . Raz bylem nia w serwisie z niewielka awaria :)
POZDRAWIAM wszystkich uzytkownikow
P.S co do wygody to auto jest bardzo przestronne . Posiadam wersje classic , ktora kupilem w 2002 roku . Raz bylem nia w serwisie z niewielka awaria :)
POZDRAWIAM wszystkich uzytkownikow
1.6 16V
Witam
Jestem użytkownikiem Meganki 1.6 16 V RXE (XI.99) od 2 lat Samochód ma przebiegu 80 tys (kupiłem go gdy miał 60 tys) Po za wymianą oleju i filtrów brak jakich kolwiek awarii. Polecam ten model ze względu na wmiarę oszczędny i dynamiczny silnik (108 koni bardzo przydaje się przy wyprzedzaniu ) Jedyną wadą jaką zaopserwowałem to wskaźnik poziomu paliwa Niby auto ma zbiornik 60l a już dwa razy przelałe na stacji sugerując się wskazaniami tego wskaźnika Czy ktoś trafił na taki problem?
Jestem użytkownikiem Meganki 1.6 16 V RXE (XI.99) od 2 lat Samochód ma przebiegu 80 tys (kupiłem go gdy miał 60 tys) Po za wymianą oleju i filtrów brak jakich kolwiek awarii. Polecam ten model ze względu na wmiarę oszczędny i dynamiczny silnik (108 koni bardzo przydaje się przy wyprzedzaniu ) Jedyną wadą jaką zaopserwowałem to wskaźnik poziomu paliwa Niby auto ma zbiornik 60l a już dwa razy przelałe na stacji sugerując się wskazaniami tego wskaźnika Czy ktoś trafił na taki problem?
megane classic 1,4
Mam megane classic1,41997r od 2006r a gaz jest w nim od 2004r przy spokojnej jeżdzie/do100km mało palił gazu i benzyny na trasie gazu do 8 l benz.6,5-7litrów sprawdzałem to 2 lata temu .Od 2010r dopiero zaczął brać po trochu olej, bo do tego roku było bez dolewki, przejechane 185 000 tys.km.amortyzatory te same na przeglądach bez zarzutu,wymiany drobne trzeba robić jak przy innych emerytach powyżej 10 lat,brał płyn chłodniczy, wymieniłem pompę wodną i nie bierze.Tylko teraz ten olej pobiera czy z powodu starości czy z powodu jeżdżenia na gazie to nie wiem.Oceniam go na 4,8 w skali 6st.Raczej nie jest to paliwożerne auto.
1.9 D
Witam
Posiadam Meganke od niedawna bo od poltora tygodnia ;) wiem ze to nie duzo, ale jak na moj pierwszy raz to zdazylem sie zorientowac ze jest to dobry samochod. Mam jednak pytanie: czy posiada ktos z panstwa instrukcje obslugi do meganki w disel'u rocznik 96? Wszelka forma informacji mile widziana. Pozdrawiam
Posiadam Meganke od niedawna bo od poltora tygodnia ;) wiem ze to nie duzo, ale jak na moj pierwszy raz to zdazylem sie zorientowac ze jest to dobry samochod. Mam jednak pytanie: czy posiada ktos z panstwa instrukcje obslugi do meganki w disel'u rocznik 96? Wszelka forma informacji mile widziana. Pozdrawiam
Megane 2 1.9dCi Lux Privilage
Srebrny metalik, 8 poduszek , 4*szyby elektryczne-impulsowe, szklany panoraniczny elektrycznie otwierany dach, czujnik świateł i deszczu, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka, wewnętrzne lusterko elektronicznie przyciemniane, czetralny zamek , karta RENAULT o działaniu automatycznym, elektryczne zmienne wspomaganie kierownicy, ABS, EBD, ASR, MSR, ESP, alufelgi 16" , radio 4*40W ze zmieniarką na 6 CD, skórzano-welurowa tapicerka, klimatronik, aluminiowe wykończenia, 6 biegowa skrzynia i silnik 120 KM i 300Nm! - To komfortowe auto i przy klasie wyższej nie mam kompleksów ( wręcz jest odwrotnie ) Podobno jest jeszcze kilka takich w Polsce.
Renault Megane 1.6 '96
Witam, kupiłam "Maggie" niedawno i dopiero zaczynam przygodę ze swoim samochodem, specjalistów proszę o jakiekolwiek wskazówki dotyczące eksploatacji i wogóle innych takich tam :) Mówię jak pokręcona zapewne, ale po przeczytaniu waszych opinii napewno mi się rozjaści :) Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
Renault Megane 1.6 '96
Witam, kupiłam "Maggie" niedawno i dopiero zaczynam przygodę ze swoim samochodem, specjalistów proszę o jakiekolwiek wskazówki dotyczące eksploatacji i wogóle innych takich tam :) Mówię jak pokręcona zapewne, ale po przeczytaniu waszych opinii napewno mi się rozjaści :) Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
meganka
mam od 3lat meganke 1.4 16v 98KM przejechalem 60tys do jej wad zaliczam :halas przy wiekszych obrotach,widocznosc tyl...i to tyle!! zalety 1-super fotele sa wrecz idealne!!!! 2-male spalanie przy ostrej jezdzie 7.2 lit do dobry wynik 3-kapitalne trzymanie drogi to chyba najwieksza zaleta tego auta!!!!!!! ostre hamulce i uklad kierowniczy . niestety wymienilem dwie cewki to wrecz choroba ,meganek, poza tym autko jest wdzieczne polecam kombiaka
1,4 16V 1999r.
Witam Szanownych Posiadaczy tegoż autka. Jestem jego posiadaczem Classica od sierpnia 2005. Pełne wyposażenie (oprócz klimy). Przebieg 71000 km. Tak to prawda! Jak na razie wszystko gra. Na trasie zużycie paliwa nie przekracza 6 litrów. Bardzo przyjemnie się go prowadzi. To mój pierwszy samochód i jestem z niego jak na razie bardzo zadowolony. Mam pytanie - kiedy należy wymienić pasek rozrządu?
Megane finezja i moc
Posiadam Megane rok 96 lipiec 1,6 poj, 66 kw/90km. Jest to piękny samochód. Łączy w sobie świetną stylistykę z bardzo dobrymi osiągami. Silnik K7M posiada bardzo wysoką kulturę pracy i przyzwoitą moc. Co do awarii jakie musiałem usunąć to nawalił mi czxujnik bezwładnościowy. Odicął zasilanie pompy paliwa. Aby mieć pewność, że silnik nie będzie sprawiał jakichkolwiek niespodzianek wymieniłem usszczelkę pod głowicą, ale biorąc pod uwagę wiek pojazdu - 10 lat i to iż od 3 lat samochód jeździ ,,na gazie" uważam iż nie było to jakieś wielkie wydarzenie. Jak wszyscy wiedzą lpg fatalnie oddziałuje na jednostkę napędową i wydech. Zauważyłem ubytki płynu chłodzącego i wzrost poziomu oleju więc postanowiłem szybciutko wymienić uszczelkę- 350 zł z planowaniem głowicy, co jest niezbędne przy wymianie uszczelki pod głowicą. Muszę zaznaczyć iż użytkuję pojazd prawie ekstremalnie- zajerzdżam go. Lubię kręcić wysoko i jeździć z dużymi prędkościami. Teraz uwaga - zawieszenie. Uważam iż nie ma tu jakiś sensacji iż jest za miękkie czy też nietrwałe. Jest poprostu francuzkie. No i wreszcie cena - pojazd nabyłem rok temu wrzesień 2005 za 130 tys gaz + opony zimowe. Tak więc uważam iż jest to NAPRAWDĘ bardzo przyzwoite i stylowe auto. Pozdrawiam wszystkich miłośników francuzkich aut.
Piotr z Torunia
Piotr z Torunia
Renault Megane classic 1.6e 1997r.
Witam! Jestem użytkownikiem tego modelu renault.Chodzi rewelacyjnie przyspieszenie nie najgorsze ale nie najlepsze hamulce super i drobne stuki w przednim zawieszeniu super oryginalne radio.Przebieg to 150 000 serwisowany po wymianie podstawowych podzespołów.Kolor to platynowy metalik w idealnym stanie lakier w srodku pieknie utrzymana tapicerka wyposażenie to centralny zamek z pilota immobilajzer elektryczne szyby klimatyzacja wspomaganie regulacja kierownicy ABS halogeny welur 2xAirbag itd wersja RT.Prowadzi sie super rewelacyjnie równiótko i przyjemnie silnika nie słychac. Sprowadziłem z niemiec miesiac temu. Polecam:)
Renault Megane coupe 1998r.
Ale bryka kazda fura sie chowa na swiatłach.Pojemnosc 2.0i w granatowym kolorze i alumki.Pali gume na recznym ze dym idzie do srodka smiało wyciaga 220km/h. Autko jest piekne i bardzo rzuca sie w oczy i nie ma takiej dziewczyny która by sie za nim nie obejrzała. Wszystko w nim chodzi rewelacyjnie i bez zadnych problemów.Ostatnio załozyłem jej Remiego z tyłu i pomalowałem tylne bebny na czerwono to jej dodało uroku załozyłem tez brewki na przednie lampy. Jak chce spalic gume to nawet nie uywam sprzegła. Mam tez niezłe Audio w niej i ta moc to jest to!!!:)
Miałem taka!!
Kiedys miałem coupejke z 1996 czerwona 1.6. Byłem z niej bardzo zadowolony i chciałem jezdzic długo.Miało niezłego kopa i ogólnie utrzymane zadbane.Kiedys wracałem z dyskoteki narombany i wydawało mi sie ze jest zakret a droga była prosta i przypier...w drzewo.Zasnałem na poduszce powietrznej:) Minał rok oddali mi prawko fure sprzedałem na czesci i teraz mam BMW z serii 5 1994r. 2.5w TDS-e i nie jezdze juz popijaku o autko dbam i mam swietna laske i plany.Ale meganki nie zapomne.Ah ta linia!!!
Naprawde dobry!!!!!!!!
Mam meganke 2 juz 2,5 roku i jak narazie nie mialem z tym samochodem problemow,tylko standartowe przeglady i wlewanie benzyny.Mam 1,4/98KM naprawde dobry,szczegolnie do miasta.Na trasie mocy tez wystarcza.Mam pelna opcje wyposazeniowa,pokazcie mi drugie auto tej klasy ,za te pieniadze z takim wyposazeniem.Napewno w zyciu nie zamienilbym tego samochodu na jakiegos tam golfa czy astre.Jest to moj juz piaty samochod i nie chce go zmieniac!!!!!!!!
classic 2.0
mam mało spotykane megan classic 2.0 8vtylne zawieszenie oś skrętna super sprawa dobre chody 9.5 sek do 100 przytym niezłe spalanie na trasie 7miasto cięzka noga 10 udało mi się ztego wyciś 210 w tej chwili mam przejechane 213000 silnik ipodzespoły super jedynie blacha tylne błotniki nadkola korozja jerzeli ktoś chce poszaleć to świtne autko bo nikt się nie spodziewa co jest pod maską trzymanie się drogi bardzo w porzątku świtne prodzenie w zakrętach trochę inne niz zwykłe megan nie mylić
renault megane 1.6 16v AUTOMAT
jestem posiadaczem tego wspaniałego samochodu,interesuje mnie tylko opinia tych ludzi którzy posiadają taki sam samochód z taki samym silnikiem.Niewiem jak wasz ale ten samochód jest strasznie głosny:( czy one wszystkie tak maja ,proszę o opinie innych urzytkowników tej marki ,bedę bardzo wdzięczny.Poza tym samochodzi kprowadzi sie doskonale i bez zastrzeżeń,teraz na dniach czeka mnie wymiana rozrządu co jest dość kosztowna bo z zamienniki trzeba zapłacić doś sporo (800 zł)z wymianą.
Licznik nie dziala
witam, od miesiaca jestem dumnym posiadaczem megi z 1996 roku. juz troszke w nia zainwestowalem no ale i tak sie oplacalo. a sednem sprawy jest to iz nie dziala mi licznik. tzn predkosciomierz, obrotomierz i wskaznik poziomu paliwa ok ale nie pokazuje przebiegu oraz nie wiem czy meganki tak maja ale wariuje mi temp wody. jezeli jest jakis sposob na naprawienie tego i ktos zna to prosze o porady. pozdrawiam.
1.6e 8V coupe
straszne auto,mam przebieg 17o tys km,posiadam je od 5 mies. i za każdym razem jak wsiadam do niego to sie modle żeby nic mi nie nawaliło!Wymieniłem pompę wody,pompę wspomagania,czujnik ciśnienia oleju,czeka mnie jeszcze uszczekla pod głowicą,zawieszenie,i maglownica,silniczek krokowy.Zrobie je tylko tak żeby sprawialo pozory sprawnego i do żyda!Kpina nie auto!!!!
1.4 RT 97r
Od niedawna jestem posiadaczem Meganki.Ogólnie igła, super wozik. Ma jednak pewną wadę, mianowicie spala ponad 9.3l benzyny/100km.Kolejny mankament to falowanie silnika na wolnych obrotach.Ma przejechane tylko 70000km.Wymieniłem już sondę ale spalanie nie spadło.Jeżeli ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i sobie z tym poradził proszę o info.
RENAULT MEGANE 1.6 16V KOMBI
WITAM MAM MEGANKĘ W KOMBI Z 2001R TROCHĘ JUŻ NIĄ NATŁUKŁEM KILOMETRÓW I JAK NA RAZIE (OPUKAĆ) NIC WIELKIEGO SIĘ NIE ZDAŻYŁO OT TAK PO PROSTU KLOCKI HAMULCOWE OLEJ FILTRY. 6 MIESIĘCY TEMU ZAMONTOWAŁEM GAZ I BYŁA TO BARDZO DOBRA DECYZJA - W MIEŚCIE (WARSZAWA - TRAGEDIA KOMUNIKACYJNA) 10L-11L LPG A TRASA PRZY SPOKOJNEJ JEŹDZIE (NIE WIĘCEJ NIŻ 3TYŚ. OBROTÓW TZN. 100-110KM/H) TYLKO 8.6L LPG MOŻNA JEŹDZIĆ!AUTKO JEST PAKOWNE, WYGODNE DOBRZE SIĘ PROWADZI FAJNIE RADZI SOBIE W TROSZKĘ TRUDNIEJSZYM TERENIE (KAWAŁEK LASU I PÓL) JEST ZAPAS NA "PRZYCIŚNIĘCIĘ" W RAZIE POTRZEBY GENERALNIE POLECAM TYM BARDZIEJ ŻE MOJA "POŁÓWKA" TEŻ POSIADA MEGANKĘ TYLKO ŻE COUPE I TEŻ SOBIE CHWALI WIĘC POZDRAWIAM I POLECAM A OPINIA ŻE "FRANCUZ" JEST DO NICZEGO TO DO KOŃCA NIE PRAWDA POPROSTU JAK CI SIĘ TRAFI ZŁOM TO MASZ BÓL GŁOWY I PECHA JAK ZE WSZYSTKIM CZY TO RENAULT CZY MERCEDES POZDRAWIAM
1.4 eco
Przejechałem nim 80000tys km samochód niezawodny nic w nim nierobiłem, miesiąc temu byłem na przeglądzie powiedziano mi że wszystko jest ok od 2 lat dojeżdzam do pracy ponad 100km w jedną strone (codziennie) auto z 96r stare ale jare mialem auta z 2005r i szlak ich trafiał miedzy innymi ww golf 4 sprzedałem badziewie i pojakimś czasie kupiłem okazyjnie za pare groszy ta meganke i coś nieprwdopodobnego te auta sie niepsuja, a ja naprawde nieoszczędzam aut
Jacek28
moja megi jest z początku produkcji.tj.z1996r.kupiłem go 28go kwietnia,jestem zachwycony konfortem jazdy tą francuzką.przedtem miałem opla kadeta kombi'"dno" Teraz czuje,że żyje.ten samochód poprostu płynie,jest wart polecenia.to nie prawda,ze jest drogi w eksplatacji nie bardziej niż inne samochody.
Megane 1.4 eco 1996 r.
Autko bardzo przyjemne i wygodne, jednak fotele za miękkie. Niestety moją mege dopadła rdza i zadomowiła się na dobre na tylnych nadkolach i klapie. Co do silnika to przy stanie 107 tys. jeszcze jeździ i nie zawiódł mnie nigdy. Szkoda tylko, że jest troche słaby, ale to przecież tylko 70 KM. Polecam samochód, zwłaszcza tym, którzy cenią sobie ekonomiczność. Pozdrawiam
Megane 1.4 eco 1996 r.
Autko bardzo przyjemne i wygodne, jednak fotele za miękkie. Niestety moją mege dopadła rdza i zadomowiła się na dobre na tylnych nadkolach i klapie. Co do silnika to przy stanie 107 tys. jeszcze jeździ i nie zawiódł mnie nigdy. Szkoda tylko, że jest troche słaby, ale to przecież tylko 70 KM. Polecam samochód, zwłaszcza tym, którzy cenią sobie ekonomiczność. Pozdrawiam
Proszę o poradę Megane 1.6 16v 2001
Jestem posiadaczem tego autka od kilu tyg. jak dodaję gazu słychać przez o.5 sek. zasysanie powietrza , spaliny na zimnym i ciepłym silniku lekko białe , ale bardzo mało, no i na desce zapalił się błąd silnika , kontrolka koło abs-u. Czy wiecie co się dzieje. Auto poza tym pracuje poprawnie , ma swoją moc czasem tylko na wolnych obrotach jest lekkie wahnięcie pracy silnika. Proszę o poradę .
Megane Classic 1.6 16v,99r.
Do niewatpliwych zalet samochodu trzeba zaliczyc jego bogate wyposazenie, ladna stylistyke wnetrza i nadwozia, bardzo pojemny bagaznik, trwale silniki i niewygorowane spalanie. Cala elektronika lacznie z osprzetem silnika ponadprzecietnie szwankuje, przednie zawieszenie w tym modelu to koszmar. Dynamika motoru taka sobie. Za krutkie przelozenie na 4-tym biegu, poza tym za dlugi skok dzwigni zmiany biegow lacznie z jej drganiem na postoju i wzdluznymi r******i podczas jazdy. Ogolnie reasumujac to auto lepiej wyglada niz jezdzi. Meganki nie sa technicznie zbyt udane do tego maja drogie czesci i serwis. Eksploatuje jeszcze Clio 1.2 16v 2000r. i tu ruznica jest kolosalna autko sprawuje sie doskonale 198 tys km przebiegu i zadnych awari ! Wszystko cichutko i jezdzi super, widocznie model modelowi nie rowny.
Megane 1.4 16V, 2000r
Jeżdzę nią od 2005 i obecnie ma 190tyś na budziku i nic.. Ostatnio tylko wymieniłem czujnik położenia wału korbowego bo szwankował (100zł, sam wymieniłem) - zaliczam do napraw. Oprócz tego wszystko co wymieniono to: silentbloki z przodu (70zł z wymianą), amorki z tyłu(po 150tyś km), łożyska na belce skretnej (tu jakieś 250zł z wymianą) po 160tyś km i standardowe wymiany jak tarcze (po 120tyś km), klocki itd. Ceny części naprawdę OK (czujnik poł. wału do antycznej beemki to koło 600 zł :) ). Trzeba tylko o nią dbać, lać przyzwoite paliwo i dobry olej. Żadnych wycieków (lekkie pocenie na skrzyni), nie bierze oleju ani nie ubywa płynu chłodniczego. Zawieszenie z przodu - nie do zajechania. Na pewno auto nie do szaleńśtw, ale wygodne i wdzięczne. Zastanawia mnie ile można zrobić km na tym silniku bez remontu?
Megane RXE 1,6 16V 2000 r.
Piękny, wygodny, ekonomiczny. Bogate wyposażenie. Golf z podobnym silnikiem nie ma z nią żadnych szans. Ci co narzekają niech zastanowią się czy należycie dbają o regularne przeglądy i niezbędne wymiany oleju, filtrów i części które się zużywają jak w każdym samochodzie.
Jak sie dba, tak się ma.
Jak sie dba, tak się ma.
Megane Coupe 1.6e
Co do wypowiedzi ludzi którzy twierdzą że francuz jest bee to do francuza trzeba się przyzwyczaić bo ma pare udziwnień a co do tego że się niby komuś sypie to powiem tak jak ktoś kupuje autko nie sprawdzając go to niech później nie narzeka że mu się sypie. Ja swoją kupiłem dość tanio było pare rzeczy do zrobienia o czym wiedziałem. Silnik ma 160 tys. i nie bierze oleju więc nie jest źle, do tego sekwencyjny gaz który sprawia że to autko jest bardzo ekenomiczne. A jak komuś za bardzo buja na zakrętach to polecam sprotowe zawieszenie załoyć i przestanie
Megan Classic 1.4 16V 2000
Cewki fabryczne/sagem/to zmora tego samochodu. Elektronika tez płata figle. Aktualny problem polega na tym,ze po zatrzymaniu sie i postoju /nie zawsze/ elektronika ?/odcina dopływ prądu na cewki i do pompy paliwa I zaczyna sie loteria: zapali albo nie .Badanie komputerowe wykazuje wszystko ok.Horror .
miałem podobną historię w 1,9dci. Odpalał albo nie. Okazało się, że była upalona masa na rozruszniku i rozrusznik "pożerał" cały prąd. Więc prąd nie docierał do zaworów pompy itp co doprowadzało do tego, że paliwo nie dochodziło do wtryskiwaczy i nie odpalał. Dałem rozrusznik do regeneracji zapłaciłem 120zł. (nowy WALEO ok 500zł.) i megi odpala na dotyk nawet przy dużych mrozach. Moje gg 12749466
Renault Megane 1.9 dTi 98km
Renault Megane 1.9 dTi 98km to autko o bardzo dynamicznym silniku, autko jest lekkie wiec jest bardzo zrywne i zwinne pali ok 6l na 100km auto w skali na 10 dostaje ode mnie 9 ponieważ praktycznie wszystko jest dopracowane oprócz wyciszenia silnika, silnik głośno pracuje. Auto jest sportowe i komfortowe, jest szybkie i mało pali dlatego polecam kupować Renault Megane Coupe !:)
Megane po 7 latach jazdy
Zdzieram drugą Megankę I. Obiema jeździłem po 7 lat i z obu jestem zadowolony. Auto było (jak na rok 1995 nie do pobicia)i jest nadal komfortowym autem bardzo funkcjonalnym i stosunkowo niedrogim. W eksploatacji w obu przypadkach żadnych niespodzianek (wyjątek w aucie z roku 2002-felerne oryginalne cewki).Części eksploatacyjne nie drogie- dużo zamienników.Mimo że pierwsza meganka nie widziała garażu przez 7 lat to jedyne co nawaliuło to jedno z lusterek przestało grzać. Zawieszenie bez uwag- obsłużyła 3 lata budowy domu gzie zdarzało sie wozić i cegłę klinkierową i cement i maksy a skutkiem tego była wymiana amorków z tyłu (tylko). Nie pamiętam aby kiedykolwiek spalanie przekroczyło 7,5 l/100km.
Renault Megane I Classic 1,6
Witam, Megi mam od kilku miesiecy. zero problemow, jedyne co przy niej robilem to wymiana plynow eksploatacyjnych i rozrzad - co by miec pewnosc ze bedzie dlugo i niezawodnie służyć. samochod bardzo wygodny, przestronny, pojemny bagaznik. Cztery poduszki, abs, el szyby i lusterka jedynym minusem jest brak klimatyzacji ale dzieki szyberdachowi da sie wytrzymac:) Model naprawde godny polecenia. Gdyby tak jeszcze chciala pic troszke mniej paliwa w miescie... No nie ma kobiety doskonałej:) zwlaszcza jezdzac po Warszawie.
Megane 1.4 8v 98r
Witam wszystkich zwolennikow i przeciwnikow tego auta, chce napisac ze mam to auto prawie 2 lata i w ciagu tego czasu zmienilem: przegob, czujnik predkosci i wyczyscilem nagrzewnice bo sie zamulila i przetalo grzac. A tak poza tym jestem zadowolony spala okolo 8,5 litra bezyny na 100km w cyklu mieszanym, zadnych wyciekow itp; moze troche glosna powyzej 130km/h.
POMOCY
Witam
Od dwóch miesięcy mam Renault Megane Coupe 1998 r 1.6 Wszystko byłoby super bo autko świetne, niestety w moim przypadku awaryjne. Najpierw nie działa mi prędkościomierz, długo dochodziliśmy dlaczego, okazało się że jakaś część w okolicach skrzyni biegów była walnięta. I fajnie, wmieniłam i było ok. Teraz natomiast mam nowy problem gdyż nie działają mi migacze, na zmiane najpierw prawy tylny, odstawiłam auto do elektromechanika bo nie była to żarówka, wyczyścili mi puche z bezpiecznikami i twierdzili że zachodzą wodą i to dlatego. Następnego dnia dla odmiany zastrajkował lewy migacz, mimo że dzień wcześniej wszystko było wysuszone. Macie jakiś pomysł co to może być? nie chce zostać oszukana przez mechaników. Proszę o opdpowiedz, pozdrawiam
Od dwóch miesięcy mam Renault Megane Coupe 1998 r 1.6 Wszystko byłoby super bo autko świetne, niestety w moim przypadku awaryjne. Najpierw nie działa mi prędkościomierz, długo dochodziliśmy dlaczego, okazało się że jakaś część w okolicach skrzyni biegów była walnięta. I fajnie, wmieniłam i było ok. Teraz natomiast mam nowy problem gdyż nie działają mi migacze, na zmiane najpierw prawy tylny, odstawiłam auto do elektromechanika bo nie była to żarówka, wyczyścili mi puche z bezpiecznikami i twierdzili że zachodzą wodą i to dlatego. Następnego dnia dla odmiany zastrajkował lewy migacz, mimo że dzień wcześniej wszystko było wysuszone. Macie jakiś pomysł co to może być? nie chce zostać oszukana przez mechaników. Proszę o opdpowiedz, pozdrawiam
megan 1996
tez mialam problem z predkosciomierzem.eh....najpierw jeden mechanik wymienil czujnik i nin nie pomoglo az wkoncu oddalam do elektromechanika i tam dopiero zrobili to porzadnie.teraz mam problem z obrotami bo chwilami spadaja do zera i mam wrazenie ze auto chce zgasnac.prawdopodobnie bedzie silniczek korkowy czy jakos tak do wymiany.
głośno w środku > 100..
w ciągu 1 roku:
przeciekająca antenka w dachu,
woda w tylnej klapie,
złamało się ramie wycieraczki w trakcie jazdy,
czujnik obrotów wału korbowego,
zatarta linka hamulca ręcznego (koło się nagrzało aż śmierdziało),
zużyte jakieś elementy zawieszenia (przód),
przerdzewiała klimatyzacja (trzeba było dospawać rurki),
padł sterownik silnika (powrót na lawecie)
Megane 1 kombi z 2000r. przebieg 150tyś(prawie pewne, że prawdziwy).
Konkluzja - strach tym wyjeżdżać za miasto.
Plus - pojemna, ale ze względu na brak sprężyn w tylnym zawieszeniu (jest tam belka sprężynująca) lepiej nie przeciążać.
przeciekająca antenka w dachu,
woda w tylnej klapie,
złamało się ramie wycieraczki w trakcie jazdy,
czujnik obrotów wału korbowego,
zatarta linka hamulca ręcznego (koło się nagrzało aż śmierdziało),
zużyte jakieś elementy zawieszenia (przód),
przerdzewiała klimatyzacja (trzeba było dospawać rurki),
padł sterownik silnika (powrót na lawecie)
Megane 1 kombi z 2000r. przebieg 150tyś(prawie pewne, że prawdziwy).
Konkluzja - strach tym wyjeżdżać za miasto.
Plus - pojemna, ale ze względu na brak sprężyn w tylnym zawieszeniu (jest tam belka sprężynująca) lepiej nie przeciążać.
re: krytyka
to co opisujesz wygląda na sprowadzone auto, mieszkam za granica i mało kto ma mały przebieg, handlarze walą ściemę, że auto z francji, mały przebieg, zadbane, tymczasem oni tu obijają notorycznie drzwiami na parkingach, jeżdzą jak pierdoły co niektórzy, pod supermarketami jest mase stłuczek, niektóre auta jak po wojnie wyglądają i mają przebiegi po 200 tys w górę a te co biorą handlarze i cofają te elektroniczne liczniki to mają przy sprzedarzy nawet po 300 tys.jest tu masę aut do sprzedania za grosze bez dokumentów albo bez kontroli technicznej, niedopuszczonych do jazdy, biorą to na lawety, picują i oszukują przy sprzedaży, od 8 m-cy próbuje kupić tu auto z małym przebiegiem to ceny są tak wygórowane, że nie opłacałoby się tego sprowadzać
niezniszczalna megi
moja megi 1,6 8v ma 15 lat 140000 km przewoziła ładunki po 600kg i dlatego zuzlo sie zawieszenie tylnie ; wyszla rdza na prawym progu(nie było korkow w progu) niedawno zaczelo ubhwac plynu w wspomganiu padł immobiliser -elektronik zrobil z dwoma kluczykami za 200zł i ocywiscie wymiana oleju klockow rozrzadu filtrow dobre auto i ekonomiczne
Megane Classic 1.4 16V 07/99r.
Od 02/2011 posiadam Megane classic 1.4 16V RN z lipca 99r. to ten po liftingu faza2, generalnie jestem zadowolony,oprócz podstawowych wymian olej, filtry, nic się nie działo od 93 tys. jak ją kupiłem do 130 tys., niedawno padły cewki, auto się zachowywało jakby silnik stanął dęba i jakby pasek spadł, a jednak tylko mnie nastraszył,przy 135 tys. spadły okładziny w tylnych szczękach ale to i dobrze bo o nich zapomniałem i tak były do wymiany, bo były od nowości auta, przy 140 tys. zaczynają szumieć tylne łożyska więc trzeba będzie zmienić, poza tym jest ok, wiadomo, auto się starzeje i zaczynają się wymiany, nie wiem tylko dlaczego ucieka trochę płyn chłodniczy, mechanik mówił, że meganki tak mają i nic z tym nie zrobię, aha i koło 120 tys. trzeba sprawdzić uszczelkę pod skrzynią biegów, ja miałem wyciek i dzięki bogu mechanik to zauważył, wymienił, dolał olej i nie doszło do zatarcia...polecam autko
MEGANE Classic 98r. 1.6e 8v 90KM 66KW - 270 000 km
Jak się robi wymiany na czas i zagląda się od czasu do czasu, sprawdza wszystkie płyny i czasami słucha silnika zamiast jakichś łubudubu, to ten samochodzik przejedzie setki tysięcy kilometrów.
Podobno mój silnik ma 170.000km bo po 100tys. komuś padł i trza było zmienić, ale ja w to nie wierzę, na liczniku bije 270.000km i to jest dla mnie bardziej realna wartość jak na samochód z 98 roku. W każdym razie po kupnie lało się z pod uszczelek, wybite teleskopy (jeden spawany?!?!?!?), spawany sworzeń?!?!?!, brak hamulcy, do wymiany uszczelki, olej, rozrząd, maglownica, sprzęgło, klocki hamulcowe i kilka innych drobnych poprawek przy zapłonie itd.
No i autko przejechało u mnie już 46000km i ma 316000 nabite, jeździ świetnie, odkąd je zrobiłem na tip-top nie dołożyłem ani złotóweczki, jedynie na paliwo, zapachy i opony :)
Jak się dba to się ma!!!
Dla ciekawostki, porównania i potwierdzenia tego iż zadbany samochód służy latami, podam przykład Forda Sierry 2.3D 86r. mojego tatusia. Samochód niezniszczalny, byłem nim i ojciec 4 razy w Szwecji, jeździł po całej Polsce, ma najechane ponad 900,000km i nigdy nie zawiódł.
Podobno mój silnik ma 170.000km bo po 100tys. komuś padł i trza było zmienić, ale ja w to nie wierzę, na liczniku bije 270.000km i to jest dla mnie bardziej realna wartość jak na samochód z 98 roku. W każdym razie po kupnie lało się z pod uszczelek, wybite teleskopy (jeden spawany?!?!?!?), spawany sworzeń?!?!?!, brak hamulcy, do wymiany uszczelki, olej, rozrząd, maglownica, sprzęgło, klocki hamulcowe i kilka innych drobnych poprawek przy zapłonie itd.
No i autko przejechało u mnie już 46000km i ma 316000 nabite, jeździ świetnie, odkąd je zrobiłem na tip-top nie dołożyłem ani złotóweczki, jedynie na paliwo, zapachy i opony :)
Jak się dba to się ma!!!
Dla ciekawostki, porównania i potwierdzenia tego iż zadbany samochód służy latami, podam przykład Forda Sierry 2.3D 86r. mojego tatusia. Samochód niezniszczalny, byłem nim i ojciec 4 razy w Szwecji, jeździł po całej Polsce, ma najechane ponad 900,000km i nigdy nie zawiódł.