Widok
RockShox Dart 2 - gdzie serwis lub gdzie kupić części?
Po kilku latach i kilku tysiacach km amortyzator zaczyna pracowac coraz gorzej, chcialbym albo zrobić serwis samemu (na podstawie opisu z forum rowerowego) albo oddać go gdzieś na serwis (byle uczciwy).
Pytanie - gdzie moge najlepiej kupic nowe oringi i olej do niego? Jesli w 3miescie nie da sie kupic w detalu to gdzie go zostawic na porzadny serwis?
Pytanie - gdzie moge najlepiej kupic nowe oringi i olej do niego? Jesli w 3miescie nie da sie kupic w detalu to gdzie go zostawic na porzadny serwis?
uszczelki 28mm jak do starego sida cena ok 70-80zkio.olej musisz miec 5 w oraz 15w. a reszte mozna zrobic samemu w domu.ja swojego sida rozbieralem w przedpokoju lacznie zwymiana uszczelek i oleju.i dziala jak nowy.achamusisz miec imbusy 5mm ,3mm ,mlotek gumowy strzykawka z podzialka do oleju oraz klucz nasadkowy 24mm.i sciagasz manuala z netu ze zdjeciami krok po kroku i troche cierpliwosci i zrobisz to sam. zasadniczo dart jest prosty jak budowa cepa.poco placic serwisom jeszcze sie mozna nauczyc przyokazj samemu robic
Po tych kilku latach amortyzator typu dart nie nadaje sie do serwisowania.Zapewnie posiada luzy których nie zniwelujesz a na pewno beda sie poglebiać.Wymiana uszczelek to tylko kosmetyka./ wątpie czy do dostania/ .Próba wsadzania np od innego modelu może okazać sie klapą.
Koszt tego wszystkiego to poówa kosztów nowego :).
Myśl.I trzymaj się dewizy-Nas biedaków nie stac na tanie rzeczy.
Koszt tego wszystkiego to poówa kosztów nowego :).
Myśl.I trzymaj się dewizy-Nas biedaków nie stac na tanie rzeczy.
dokladnie to 90 uszczelki i 100 robocizna.
wlasnie w tym celu, za rada znajomego serwisanta, wylalem olej i zastosowalem smar. walnieta uszczelka juz niedolega bo smar nie chlapie jak olej a smarowanie chodzi jak ta lala.
w tym amorze poza uszczelkami nie ma co sie zepsuc.
z olejem tez nie ma co przesadzac. mozna wlac vexol (15zl za 1 litr, do nabycia w obi dziale dom i ogród) do smarowania pił łańcuchowych i nie bedzie róznicy w działaniu.
wlasnie w tym celu, za rada znajomego serwisanta, wylalem olej i zastosowalem smar. walnieta uszczelka juz niedolega bo smar nie chlapie jak olej a smarowanie chodzi jak ta lala.
w tym amorze poza uszczelkami nie ma co sie zepsuc.
z olejem tez nie ma co przesadzac. mozna wlac vexol (15zl za 1 litr, do nabycia w obi dziale dom i ogród) do smarowania pił łańcuchowych i nie bedzie róznicy w działaniu.
zdradź może, cóż to za serwisant i gdzie pracuje - aby omijać szerokim łukiem.
W Dart 2 olej odpowiada nie za smarowanie (to przy okazji), ale za tłumienie - powrotu, a w modelu z blokadą, również kompresji. Po wylaniu oleju będzie telepał pewnie gorzej, niż pozbawiony tłumika Dart 1 (bo pewnie nie ma żadnych elastomerowych podkładek odpowiadających za tłumienie, jak proste widelce bezolejowe). Nie wspominając już o tym, że otwarta kąpiel olejowa w porównaniu do smaru raczej zmniejsza częstotliwość serwisowania niż zwiększa.
Nie znam lepkości Vexolu, ale smar do łańcucha najprawdopodobniej będzie zdecydowanie za "gęsty" do amortyzatora z tłumikiem, wideł może strasznie mulić przy powrocie. Litr dedykowanego oleum amortyzatorowego - jakiegoś Motorexa czy Motula - kosztuje coś koło 40zł i starczy na lata.
pozdr
W Dart 2 olej odpowiada nie za smarowanie (to przy okazji), ale za tłumienie - powrotu, a w modelu z blokadą, również kompresji. Po wylaniu oleju będzie telepał pewnie gorzej, niż pozbawiony tłumika Dart 1 (bo pewnie nie ma żadnych elastomerowych podkładek odpowiadających za tłumienie, jak proste widelce bezolejowe). Nie wspominając już o tym, że otwarta kąpiel olejowa w porównaniu do smaru raczej zmniejsza częstotliwość serwisowania niż zwiększa.
Nie znam lepkości Vexolu, ale smar do łańcucha najprawdopodobniej będzie zdecydowanie za "gęsty" do amortyzatora z tłumikiem, wideł może strasznie mulić przy powrocie. Litr dedykowanego oleum amortyzatorowego - jakiegoś Motorexa czy Motula - kosztuje coś koło 40zł i starczy na lata.
pozdr
Olej od tlumienia siedzi wewnatrz górnych lag. Wyciekac moze jedynie przez korek na koronie lub przy regulacji tlumienia na dole ale nie przez uszczelki olejowe osadzone w dolnych lagach. Jesli dzieje sie inaczej, to pora wymienic amor, bo naprawa wyjdzie wiecej niz nowy amor.
Do darta 2 2011 instrukcja nie przewiduje wlewania oleju do dolnych goleni, tylko smar na sprężyne, ewentualnie nzamoczyc w oleju gabki pod uszczelkami olejowymi, jesli takie posiada.
Do darta 2 2011 instrukcja nie przewiduje wlewania oleju do dolnych goleni, tylko smar na sprężyne, ewentualnie nzamoczyc w oleju gabki pod uszczelkami olejowymi, jesli takie posiada.
Mgg i jak poszło z serwisem? Samodzielnie czy zlecony? Ile w sumie wyszło?
Mi mój rock shox dart 2 z 2008 też właśnie siadł (był serwisowany w 2010, od 2 sezonów nie działała blokada skoku, a wczoraj przy 'smarowaniu' napędu zauważyłem, że widelec już prawie nie odbija). Serwis powinien pomóc? Bo sam widelec był dla mnie OK.
Mi mój rock shox dart 2 z 2008 też właśnie siadł (był serwisowany w 2010, od 2 sezonów nie działała blokada skoku, a wczoraj przy 'smarowaniu' napędu zauważyłem, że widelec już prawie nie odbija). Serwis powinien pomóc? Bo sam widelec był dla mnie OK.