Widok

Sens studiowania ?

Nauka Temat dostępny też na forum:
Ciekaw jestem co myślicie o studiowaniu w tych "czasach"? Teraz mam pracę - dorywczą, jestem po technikum. Nie mam perspektyw tak szczerze mówiąc, wszyscy mi sugerują (pracodawcy) że gdybym miał studia... Nie oszukujmy się jednak nikt mi nie da pewności, bo na moje miejsce jest 10 innych. Mam inny pomysł na siebie - chce otworzyć biuro rachunkowe - tylko czy dam sobie radę na takich studiach - http://www.wsb.pl/gdynia/kandydaci/studia-i-stopnia/kierunki-i-specjalnosci/rachunkowosc-i-finanse-przedsiebiorstw
Nie miałem nic wspólnego nigdy z rachunkowością, z matmy byłem średni - ani dobry, ani szczególnie kiepski
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Biuro rachunkowe wymaga z tego co się orientuję zdania trudnego egzaminu państwowego.

Są inne formy działalności, nie wymagające tyle zachodu i bardziej dochodowe. Bo biuro rachunkowe dochodowym nie jest zwłaszcza dla nowych na tym rynku.

Pomyśl np o firemce remontowej, nie musisz miec biura, kilka maszyn, robota prosta i potencjalnie dużo zleceń.

Ale nigdy nie wierz w to, że otworzysz firemkę bez jakiegos chocby podstawowego dioświadczenia zawodowego. No chyba, że masz full siana i sobie robotników zatrudnisz, co się będa za ciebie znali.

Druga podstawowa sprawa, to wiedz, że na początku będziesz klepał biedę, ledwo cio na sól starczy. Bo nikt cie jeszcze nie będzie znał i tyle będziesz miał zleceń. Musisz sobie dać jakeś 6-7 lat aby dobrze zarabiać.
studia mają uczyć przede wszystkim studiowania, metodologii nauki i rozwiązywania problemów - rozwijają umysł człowieka. Człowiek po studiach (dobrej uczelni, nie jakimś "uniwersytecie kosmetologicznym) potrafi...myśleć. Zatem nie zastanawiaj się "czy", tylko "co" chcesz studiować.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 6
O Boże...Halewicz powrócił.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1