Odpowiadasz na:

To jest nowy rower czy używany?
Jeździłeś nim wcześniej, czy dopiero dostałeś w swoje ręce? Co miałeś wcześniej?

Pierwsza sprawa czy koła się kręcą swobodnie? Podnosisz koło... rozwiń

To jest nowy rower czy używany?
Jeździłeś nim wcześniej, czy dopiero dostałeś w swoje ręce? Co miałeś wcześniej?

Pierwsza sprawa czy koła się kręcą swobodnie? Podnosisz koło kręcisz ręką i sprawdzasz jaki ma opór, jak długo się będzie kręciło po mocniejszym machnięciu. Tylko tutaj uwaga, piasty z dynamem mają większe opory, tak samo z biegami mogą mieć.

Pedały, to po prostu zakręć nimi i sprawdź.

Korba i support, zdejmujesz łańcuch z przedniej zębatki i sprawdzasz jak się kręci.
Support najczęściej jest wkręcany i potrzeba pasującego klucza z wielowypustem. Jeżeli masz tam pakiet, to łożysk i tak nie przesmarujesz. Szkoda zachodu w rozbieranie przy ryzyku uszkodzenia.
Wciskany support też może się trafić ale przy takich rowerach to raczej mało prawdopodobne.

Jeżeli masz hamulce rolkowe/bębnowe/zintegrowane z piastami, to sprawdź czy przykręcone ramiona idą równolegle do koła. Odchylenie może powodować ocieranie klocków.
Na próbę możesz też poluzować linki, być może są zbyt napięte i hamulce lekko ciągle działają.

Zbyt mocno naciągnięty łańcuch też może dawać dodatkowe opory ale to już tak fest sztywno musi być.
O standardowej konserwacji łańcucha chyba nie trzeba wspominać? ;)

zobacz wątek
7 lat temu
zekker

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry