Odpowiadasz na:

Re: Smary samochodowe

Z łączeniem różnych gatunków stali trzeba bardzo uważać. Zwłaszcza, że stal nierdzewna jest trudno-spawalna. Są specjalne łączniki do prętów zbrojeniowych wykonanych stal nierdzewna - stal... rozwiń

Z łączeniem różnych gatunków stali trzeba bardzo uważać. Zwłaszcza, że stal nierdzewna jest trudno-spawalna. Są specjalne łączniki do prętów zbrojeniowych wykonanych stal nierdzewna - stal konstrukcyjna, ale robione są one technologią zgrzewania i dopiero to zapewnia wytrzymałość połączenia. Ewentualnie dla przemysłu okrętowego są nakładki bimetalowe aluminium-stal także wykonywane w warunkach przemysłowych służące właśnie do przyspawania aluminiowej nadbudówki do stalowego kadłuba. O łącznikach do progów samochodowych nie słyszałem. Tutaj są bardzo cienkie blachy i wymagane jest niestety spawanie/zgrzewanie elementów. Połączenie stal konstrukcyjna - stal nierdzewna wykonane w warunkach warsztatowych nie wróży nic dobrego dla wytrzymałości połączenia.

Dużo lepszym rozwiązaniem jest : euro-cynk.com.pl/cynkowanie-ogniowe.php

Tak przygotowane progi + malowanie zgodne z technologią dla materiałów ocynkowanych (znów - trzymać się z dala od castoramy!) da najlepsze efekty. Ktoś kupił sobie progi do golfa III, ocynkował OGNIOWO w euro-cynku i coś takiego dał blacharzowi. Żadnych problemów z wymianą ani malowaniem takich progów nie było a odporność świetna.

zobacz wątek
12 lat temu
~Kuba

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry