Widok

Smary samochodowe

Ostatnio szukałam jakiegoś smaru do zawiasów dzwiowych w samochodzie.
Polecali mi sylikonowy ale nie można go od ręki dostać kupiłam więc smar biały w sprayu.
Może ktoś wie jaka jest różnica miedzy białym smarem a smarem silikonowym ? I który do czego się używa? o_O
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Silikonowy jest przereklamowany i do d... , nietrwały.
W plastikach piszczy.
Właśnie ten biały w sprayu jest bardzo dobry ,uniwersalny o szerokim zastosowaniu.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
biały w spray'u (najprawdopodobniej mowa o ceramicznym) - do wysokich temperatur - do zacisków hamulcowych
silikonowy - za zawiasów ok, bo nie zostawi śladów i nie zamarza (nie używać tam gdzie jest gorąco, bo zamienia się w talk)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Ja smarowałem molibdenowym, nada się też litowy i grafitowy. Litowy i Grafitowy chronią znacznie lepiej przed korozją. Smar silikonowy moim zdaniem nie nadaje się do zawiasów ze względu na brak dodatków antykorozyjnych oraz małą odporność na ścieranie. Smar miedziany (idealny do śrub od kół, świec itp...), STP, ŁT4S3, ŁT43 w ogóle się do tego nie nadają.

Smarowanie molibdenem daje ochronę na długie lata. Nie wiem jak z litem, bo nie stosowałem do niczego :/

Smar silikonowy nadaje się nie do samochodu tylko do sprzętu AGD, jak zawiasy w lodówce z drzwiami dwustronnymi wykonane z metalu i plastiku. Smar silikonowy można spokojnie jeść.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
No to całe szczęście że nie dostałam tego silikonowego, ten biały jest faktycznie niezły, używałam do zawiasów do drzwi, wiadomo, mrozik itp. ale dzwi chodzą jak złoto :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
" ale dzwi chodzą jak złoto :)"

W Matizie?

Niemożliwe. ;)))))))
Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu.

Stanisław Lem
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2
No właśnie możliwe. Przed sezonem uszczelki były pociagniete wazelinką techniczną, teraz zawiasy są osprejowane i wszystko leciutko chodzi. Jak na Matiza aż za leciutko :P
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Na wiosnę dobrze go umyj i zrób konserwację profili zamkniętych. W takich autach jak matiz o ile jeszcze progi nie są pognite taka operacja przedłuża życie blach wielokrotnie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Niestety progi są juz trochę nadżarte, natomiast reszta idealna i konserwowana jest. Ale na progi w Mietku nie ma mocnych :( tylko wymiana z czasem pozostaje
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
"tylko wymiana z czasem pozostaje"

Progów czy Mietka?
;))
Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu.

Stanisław Lem
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
Póki dziury nie ma trzeba usunąć korozję i porządnie to pomalować. Nie farbą antykorozyjną z castoramy jak w zwyczaju mają "lakiernicy" tylko normalnym gruntem DWUSKŁADNIKOWYM reaktywnym + cieniutka warstwa podkładu akrylowego + 3 x gruba warstwa farby epoksydowej. Między czyszczeniem a malowaniem trzeba dokładanie odtłuścić przy pomocy zmywacza (np W900 firmy APP). Po farbie epoksydowej można (a właściwie powinno się) nałożyć masę uszczelniającą typu "baranek", ale w wersji pod kompresor. Na taką masę po godzinie nałożyć podkład akrylowy pod lakier i lakier.

Tak zabezpieczony próg korodować od zewnątrz nie będzie. Bez znaczenia czy to golf, mercedes, opel czy Daewoo Matiz. Od wewnątrz tylko środki antykorozyjne jak wosk lub tłuszcz.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Kuba masz rację, ale u mnie to progi strach ruszać, z zewnątrz tak nie widać ale od spodu to trzeba by było trochę połatać, a taka zabawa jak piszesz to wliczając czas schnięcia tych preparatów to trzeba by było autko na tydzień do garażu odstawić. Pomyślimy o tym na wiosnę. Jak się mocno zdenerwuję to poproszę brata to mi wytnie stare progi i wspawa zrobi mi nowe w pracy takie z grubej stali nierdzewnej :D To byłby czołg :P
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Z łączeniem różnych gatunków stali trzeba bardzo uważać. Zwłaszcza, że stal nierdzewna jest trudno-spawalna. Są specjalne łączniki do prętów zbrojeniowych wykonanych stal nierdzewna - stal konstrukcyjna, ale robione są one technologią zgrzewania i dopiero to zapewnia wytrzymałość połączenia. Ewentualnie dla przemysłu okrętowego są nakładki bimetalowe aluminium-stal także wykonywane w warunkach przemysłowych służące właśnie do przyspawania aluminiowej nadbudówki do stalowego kadłuba. O łącznikach do progów samochodowych nie słyszałem. Tutaj są bardzo cienkie blachy i wymagane jest niestety spawanie/zgrzewanie elementów. Połączenie stal konstrukcyjna - stal nierdzewna wykonane w warunkach warsztatowych nie wróży nic dobrego dla wytrzymałości połączenia.

Dużo lepszym rozwiązaniem jest : euro-cynk.com.pl/cynkowanie-ogniowe.php

Tak przygotowane progi + malowanie zgodne z technologią dla materiałów ocynkowanych (znów - trzymać się z dala od castoramy!) da najlepsze efekty. Ktoś kupił sobie progi do golfa III, ocynkował OGNIOWO w euro-cynku i coś takiego dał blacharzowi. Żadnych problemów z wymianą ani malowaniem takich progów nie było a odporność świetna.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
No widzisz, to samo pomyślałam, mój wujas jest chemikiem i pracuje w ocynkowni w starogardzie, a kolega brata, ten co spawa nierdzewkę pracował kiedyś jako monter kadłubów. Już mnie wczoraj uświadomili na temat połączeń stali. Ale z tym ocynkiem i ogradowaniem to niezły myk może być.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Cynkowanie wydaje mi się to trochę przerostem formy nad treścią ;)
Po co robić niezżeralne progi - jeśli za kilka lat poleci Ci reszta karoserii?
Moim zdaniem właściwszy byłby kompromis - czyli nowe progi + porządna warstwa ochronno lakiernicza (jak pisał Kuba post wczesniej).
I tak zapewne progi "przeżyją" resztę auta ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Też tak pomyślałam, ale skoro mogę to zrobić za małe pieniąki, to warto się zastanowić :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ocynkowanie elementu + porządne malowanie da bardzo dobrą trwałość, zwłaszcza to drugie, bo cynk niestety na sól odporny nie jest. Na progi w końcu leci solanka pod ciśnieniem spod kół a to najgorsza możliwa klasa ekspozycji na czynniki korozyjne (tutaj chlorki).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

smar grafitowy jest jednym z przydatniejszych smarów do auta, ja polecam ten od K2 bit. ly/3947_smar_grafitowy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Inne tematy z forum Motoryzacja

JAKIEJ MARKI AUTO POLECACIE KUPIĆ???? (146 odpowiedzi)

witam chcę kupić auto jakie jesteście w stanie polecić ? mam wymagania chcę aby auto miało...

Auto Części (4 odpowiedzi)

Cześć Panowie, Potrzebuję namiar na sprawdzony sklep motoryzacyjny w Gdańsku otwarty jutro lub...

Wypożyczalnia samochodów (118 odpowiedzi)

Szukam dobrej i taniej wypożyczalni! Samochód będzie mi potrzebny na okres świąt.

do góry