Widok
Sytuacja na ulicy Mickiewicza - jeden czy dwa pasy?
Chodzi o skrzyżowanie ul. Mickiewicza i Hallera, jadąc Mickiewicza od strony ronda Komorowskiego i skręcając w lewo w Hallera.
Nie ma tam żadnym znaków poziomych ani pionowych informujących ile jest pasów i do jakich skrętów. Z tego wnioskuję, że jest tylko jeden pas dla samochodów, zaś ta część na której są tory tramwajowe jest nijako wyłączona z ruchu dla samochodów.
Jednakże często widzę kierowców, którzy skręcają w lewo z lewej strony pasa, tam gdzie są tory tramwajowe. Jeżeli za nimi przyjedzie nagle tramwaj to zawsze trąbi na taki samochów.
Pytanie czy skręcając w lewo powinno się ustawić w lewej części pasa(na torach tramwajowych) czy z prawej?
Tutaj link do mapki: goo.gl/maps/IuHjE
Nie ma tam żadnym znaków poziomych ani pionowych informujących ile jest pasów i do jakich skrętów. Z tego wnioskuję, że jest tylko jeden pas dla samochodów, zaś ta część na której są tory tramwajowe jest nijako wyłączona z ruchu dla samochodów.
Jednakże często widzę kierowców, którzy skręcają w lewo z lewej strony pasa, tam gdzie są tory tramwajowe. Jeżeli za nimi przyjedzie nagle tramwaj to zawsze trąbi na taki samochów.
Pytanie czy skręcając w lewo powinno się ustawić w lewej części pasa(na torach tramwajowych) czy z prawej?
Tutaj link do mapki: goo.gl/maps/IuHjE
Nie wprowadzaj w błąd kolego. Po takim torowisku możesz jechać, lae nie możesz generalnie się zatrzymywać. W tym przypadku rozumiem, że ktoś skręca w lewo i zatrzymuje się na torowisku, bo akurat ma czerwone światło...to jest błąd, powinien ustawić się obok torowiska. Teoretycznie jeżeli chodzi o ten szczególny przypadek, to można spojrzeć w lusterko czy gdzieś na horyzyncie nie ma trajtka i zakładając, że postoimy jakiś czas to żadnego nie przyblokujemy.
Pas Ruchu - to taka szerokość jezdni która wystarcza do poruszania się jednego rzędu pojazdów wielośladowych więc jeżeli znaki poziome nie określają ile jest pasów to robimy to sami. Innymi słowy są tam dwa pasy ruchu.
Skręcając w prawo kierujący ma obowiązek zbliżyć się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni na każdej drodze a skręcając w lewo do osi jezdni jeśli jest to droga dwukierunkowa a do lewej krawędzi jezdni jeśli jest to droga jednokierunkowa.
Po torach można jeździć jeśli nie są wyłączone z ruchu dla pojazdów kołowych poprzez linie ciągłe lub inne urządzenia. Jednak pierwszeństwo posiada pojazd szynowy i kierowca samochodu ma obowiązek uzunąć się z torów gdy nadjeżdża tramwaj.
Dla zainteresowanych podam odpowiednie artykuły z Prawa o Ruchu drogowym.
Skręcając w prawo kierujący ma obowiązek zbliżyć się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni na każdej drodze a skręcając w lewo do osi jezdni jeśli jest to droga dwukierunkowa a do lewej krawędzi jezdni jeśli jest to droga jednokierunkowa.
Po torach można jeździć jeśli nie są wyłączone z ruchu dla pojazdów kołowych poprzez linie ciągłe lub inne urządzenia. Jednak pierwszeństwo posiada pojazd szynowy i kierowca samochodu ma obowiązek uzunąć się z torów gdy nadjeżdża tramwaj.
Dla zainteresowanych podam odpowiednie artykuły z Prawa o Ruchu drogowym.