Dla wszystkich wymagających
Jestem takówkarzem w korporacji, jeżdżę stosunkowo krótko bo zaledwie rok.
Wiele ludzi ma niewiadomo jakie wymagania i chcialiby jeździć taksówką nowiutką, czyściutką i najlepiej za 10...
rozwiń
Jestem takówkarzem w korporacji, jeżdżę stosunkowo krótko bo zaledwie rok.
Wiele ludzi ma niewiadomo jakie wymagania i chcialiby jeździć taksówką nowiutką, czyściutką i najlepiej za 10 zł za 5 km.
Opisze Wam swoja sytacje. Wziąłem dość dobre auto w leasing (wartość ok. 120 tyś) i niestety, ale przy takiej stawce jaka jest czyli średnio 2 zł za km zarobki są niższe niż minimalna krajowa.
Żeby nie być gołosłowny, przybliże Wam opłaty jakie poniosłem na start oraz miesięcznie.
Opłaty na start:
- 47 500 zł (wartość początkowa i końcowa auta)
- Kasa fiskalna, taksometr, legalizacja, licencja,badania, założenie taksometru, kogut 4500zł
Razem 52000zł
Opłaty miesieczne:
-ZUS (na razie mały wiec 520zł, ale niedługo będzie 1200zł)
-Opłata miesięczna za leasing 2050zł
-Opłata do korporacji 500 zł miesięcznie.
-Ubezpieczenie OC/AC 4200zł rocznie czyli 350 zl miesięcznie.
-Przeglądy w serwisie (olej itp) 5000 zł rocznie czyli 416zł miesięcznie
-Nowe opony co 2 lata wraz z wymianą 2 razy w roku 2800zł co dwa lata czyli 116 zł miesięcznie
-Naprawy, myjnia co 2 dni, płyny do spryskiwaczy itp ok. 200zł miesięcznie.
-Paliwo ok 2000 zł miesięcznie
Razem 6830zl miesięcznie
Pracując 250-300h w miesiacu zrobię średnio 10000zł obrotu.
10000-6830zł = 3170zł/275h = ok. 11zł/h pracy
Oczywiście jeszcze trzeba wziąć pod uwagę te 50 tyś które poniosłem na start, bo auto po 3-4 latach jazdy na taxi będzie bardzo mocno wyeksploatowane i sprzedam je za dużo dużo mniej niż było warte na starcie.
Dlatego nie dziwcie się, że taksowkarze jeżdżą starszymi samochodami, które są mocno wyeksploatowane bo to jedyna szansa by zarobić więcej niż te 11zl/h.
zobacz wątek
6 lat temu
~Taksowkarz z korporacji