Widok

Trabant 601

Trabant, na równi z Fiatem 126p, kształtował polski rynek motoryzacyjny przez długie lata. Nieskomplikowana konstrukcja, niskie koszty eksploatacji oraz cena powodowały obromną jego popularność. Dziś, w dobie 16-zaworowych silników, poduszek powietrznych, komputerów pokładowych i układów antypoślizgowych Trabant wydaje się po prostu przeżytkiem.Określeń na Trabanta jest dużo. 'Trampek', ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gdyby tak jeszcze wznowić jego produkcję.

Ja zawsze chciałem mieć trabanta, ale niestety mój pierwszy w życiu samochód
nie był produkcji zachodniej (no... DDR) a tylko na licencji zachodniej (F126p).
A czemu nie mogłem spełnić swoich marzeń, bo ten samochód wybitnie nie
podobał się kobietom.
Ale teraz w roku 2001 to na nówkę Trabanta nawet z takim starym dziadkiem
jak ja w środku niejedna panna by poleciła.
Bo czasy się zmieniają!!! i jak by tak jeszcze pod okno zajechał taki w kolorze
no np. srebrny metalik z szyberdachem, z przyciemnianymi szybami, z fabrycznym
uchwytem na telefon komórkowy to może i moja małżonka dała by się skusić.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Uwagi użytkownika

Ot kilka słów o spalaniu:
Spalanie przez ten pojazd kształtuje się bardzo różnie, mam dwa trampki, jeden z dobitym silnikiem
(ponad 80tys. km), pali max.6-7 litrów, przy czym aż zwija asfalt, ale trochę sie boję nim jeździć bo
wszystko w nim wylatane. Drugi mój trampek to prawdziwe cacko, rok produkcji koniec 1990, dużo bajerów
tj. wskaźnik paliwa, zagłówki, lepsze siedzenia, ogrzewana tylna szyba (cienko grzeje), halogeny i inne.
Ale pomimo, że silnik ma po remoncie, to nie starcza mu 8 litrów, i to wcale szybko nie jeżdżę (tj.max.90).
Komfort:
jest trochę lepiej niż w maluchu, ale powyżej 100km/godz. przy złym wyważeniu kół zostaje się tylko modlić
zaleta: dużo miejsca w srodku, no i bagażnik (420l)
Ryzyko kradzieży:
Nikłe, trzeba umieć te urządzenia odpalać, to nie takie proste. Ja zostawiam pojazd otwarty.
Usmieszki innych użytkowników drogi:
E tam trampek, itd. Ale w starcie ze swiateł to mało kto ma polot. A do tego jak pali gumy.
Wnioski:
Nad jezioro w sam raz, dalsze trasy z wyboru PKP.
pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Trabant

Hej. Mój znajomy mial trabanta ale mu sie przełamał w czasie jazdy (powaznie) takze nie ma o czym sie rozpisywac.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Przemek

Znajomy przemka posuć umie równiez kulkę z metalu :)))
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Trampczan

Osobiscie zajechalem 6 trampkow. Uwazam ze jak na swoje czasy byl to jeden lepszych bolidow.Trampkiem zrobilem trase do grecji i spowrotem bez zadnej awarii. Polecam go wszystkim poczatkujacym kierowca , napewno jest lepszy niz Pf126p.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

auto dla oszczędnych

jedno z nielicznych aut, które jest w stanie jeździć na rozpuszczalniku (w hurcie ok. 2zł/l);
przetestowałem na przebiegu ponad 30tys.km.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Pomocy!

Przemieszczam się trabantem kilka lat. jedynym problemem dla mnie jest brak niektórych części.
Szukam poduszek do Trampka 1.1 i amortyzatorów na przód. Dajcie cynk jeśli ktoś coś wie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Od Trampków wolę Adidasy
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

trampek moze konkurowac z bolidami F1 dzieki swej ultra lekkiej karoserii z lekkich stopow
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sam mam 2 trabanty.68 i 87 rok.Obydwa sprawują sie świetnie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

TRABANCIK

MUJ KARTON MA 9 LAT A NAWET NIEMA ŚLADU RDZY SĄSIAD KUPIŁ POLONEZA I MUSI GO ODDAĆ DO LAKIERNIKA.
WNIOSEK PLASTIK IS GOOD
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Trabi

Nie mowil bym ze sie nie ma nad czym rozpisywa bo to o malaczu nie mozna powiedziec nic dobrego. Trampka mam i jestem zadowolony nic nie robilem w nim a mam go od 2 lat a on jeszcze oprocz tego z 10 wiec nie mow mi ze nie ma sie nad czym rozpisywac a wogole to ty wiesz jak Trabant wyglada ???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

trabinator

Ja jestem zakochany w Trampku. Mam 601ke do której założyłem silnik z wartburga i teraz nie mam nawet czasu sprawdzić jakie miny mają kierowcy, którzy w tyle zostają - po mieście mało jakie auto ma szanse na przyspieszenie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

to było to!

My w rodzince nazywaliśmy nasze trabanciki - Syfilisek. Bardzo fajnie się jeździło. Sporo miejsca, chociaż w maluchu są wygodniejsze siedzenia. Korozja się brała solidnie, ale można było jeździć na tańszej benzynce.
Całe moje dzieciństwo, aż się łezka w oku kręci...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

TRAMPI

Posiadam Trabanta z silnikiem fiata 126p pojemno 600 jestem z niego zadowolony,ale ukria mi sie poloska i nie mam skad jej wziasc
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Opel Tektura 601 GTV

Tak, tak - taki napis miałem kiedyś na jednym z moich trampiszonów (Łódź) a jeździłem od dzioecka kolejno pięcioma. Spalanie ok - jeśli nie piszczałem spod świateł (leciały przeguby) to mieściło się w normie - średnio 7 - 7,5 l/100km. Wygoda dużo większa niż w 126p a i pierwsze bzykanko było w tramku lepsze niż w maluchu. A do tego ten z****iście duży bagażnik - prawie taki jak w 125p. Wkurzało mnie tylko miesznie mixolu na stacji benzynowej. No i trzaskanie drzwiami...ale komfort jazdy zwłasza po założeniu leprzych gum - całkiem, całkiem. Obecnie zajeżdzam Kia pride kombi ale mile wspominam czasy trampka. Pozdrawiam wszystkich użytkowników plastikowej rakiety.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

tekturkowe autko

moj kumplo mial trampka ale myszy mu go zaczely jesc a i odpadal dah to se byl kabrio czasem
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

gdybym nie bawil sie tyle to moze i by jezdzil jeszcze...

aha bylem wtedy 17 to letnim szczeniakiem, troche dalej sie nawet czuje od czasu do czasu. Dobry samochod jak na tamte czasy, na zoltej dobre zurzycie paliwa bardzo dobre przy wlasciwie ustawionym gazniku i zaplonu 6 - 6.5 na sto :^). Ostatnia proba ustawiania zakonczyla sie na drzewie przy 127 km/h aha tak szybko jezdzil o ile licznik dobrze pokazywal. Tak czy inaczej to byl lepszy samochod od malucha: pakowniejszy, lepsze przyspieszenie nawet z dwojki, hi, hi. Gdybym teraz mogl i bylo by mnie stac to sciagnal bym jednego do Kanady i zrobil z niego samod rajdowy - ale by sie dziwili. Wariat jestem to wiem, ale mozna czasem pomarzyc :) a teraz jezdze stara rozlatujaca sie Civic - tez dobry rzech
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

I love Trabant

Trabiego mam od poczatku marca. jesty z*******y. przy diobrych wiatrach na 100 km wystarcza mu 5,5 l. awarie jaki mial (zjechane szczekihamulcowe, zlamany wachacz) byly z mojej winy ale wszystko jest tak latwo naprawic ze to po prostu bajka (gorzej z czesciami:) ). czasami tylko nie chce zapalacm ale wtedy wystarczy go troche popchnac :)))
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0