Re: UNIBIKE EVO 29 vs. KROSS Level B3
to prawda iż rower z wiekszym głowki może być bardziej nerwowy i może mieć tendencję do samoistnego zacieśniania zakrętów (nadsterowność). Jednak taka geometria ma swoje zalety na ciasnych szybkich...
rozwiń
to prawda iż rower z wiekszym głowki może być bardziej nerwowy i może mieć tendencję do samoistnego zacieśniania zakrętów (nadsterowność). Jednak taka geometria ma swoje zalety na ciasnych szybkich zakrętach - można je pokonywać szybciej bez obawy o niezmieszczenie sie w zakręcie.
To oczywiście kwestia zastosowania roweru - ale wychodze z założenia iż jesli sie kupuje rower 29er to jednak w celu szybkiej jazdy po lesie - i tutaj duża zwrotność jest bardzo pożądaną cechą wiec geometria krossa była by lepsza.
W innym wypadku jesli ktoś szuka roweru do spokojnej jazdy po szutrach to taki unibike spokojnie da radę - choć wtedy wybierać można także wśród trekingów czy crossów które będą miały podobną trakcję a pozwolą przy okazji na zamontowanie np bagażnika.
(choć w crossie czy trekingu prawdopodobnie nie zmieszczą sie opony do 29er)
p.s. baza kół w unibike (niezależnie do rozmiaru ramy) też jest sporo wieksza co również jest cechą spokojniejszych rowerów niezbyt nadających sie do szybkiej jazdy po wąskich krętych trasach.
zobacz wątek