Re: PK 17 i 14 i wszystkie inne :)
"... dziś emocje już opadły jak po wielkiej bitwie kurz" :)
Wiec na spokojnie moje zdanie lub kilka nt pktu 17. I podobnych
1. p r o s z ę Organizatorów, żeby pod żadnym...
rozwiń
"... dziś emocje już opadły jak po wielkiej bitwie kurz" :)
Wiec na spokojnie moje zdanie lub kilka nt pktu 17. I podobnych
1. p r o s z ę Organizatorów, żeby pod żadnym pozorem nie ulegali naciskom obniżenia progu trudności {z odpowiednim bagażem dni na grzbiecie nie ma się właściwie szans na Tytuł, ale osobiście wolę być 101 w grupie gdzie jeden czy dwóch otarło się o Certyfikat, niż w manufakturze seryjnych harpaganów}
2. od kilku edycji nie było jednak żadnego tytułu - i nad tym trzeba się zastanowić - moim zdaniem wpływ na to ma:
A. wyśrubowana kilometrówka
{bywam na maratonach MTB, gdzie średnia przeciętnego powyżej średniej śmiertelnika w mieszanym, średniopłaskim o z n a c z o n y m terenie to ok 22 km/godz. przy dystansie 60-80 km;
200 km w 12 godz. to średnia prędkości 16,6 bez zatrzymywania się; zakładając konieczne postoje techniczno fizjologiczne na jazdę pozostaje 11 godzin co podnosi średnią do prawie 19 – a to przy terenie, zakładam obcym wymaga już synchronizacji szarych komórek z mapą na wysokim poziomie}
B. rozjazd ambicjonalno-topograficzno-mentalny {mapy o aktualności dotyczącej terenu z przed na oko 20 lat w połączeniu z chęcią usytuowania punktów w miejscach o o d p o w i e d n i m stopniu trudności i podświadomością "niech nie będzie tak łatwo" :) skutkują punktami 17 - Tu mamy sytuację gdy poszukiwane skrzyżowanie jest dokładnie tam gdzie na mapie - 1280 metrów od skraju lasu, inną sprawą jest to, że przecinka w rzeczywistości nie ma takiej wagi jak wynika z kresek na mapie, a na dokładkę punkt został (na zasadzie żeby nie łatwo) -oddalony od skrzyżowania o metrów 60 :) - pytanie czy to w dalszym ciągu było skrzyżowanie przecinek? :) }
3. jak w każdej takiej zabawie element tzw przypadku (szczęścia :) ) ma rolę istotną - tak więc Ci, którzy przyjechali w okolice punktu w momencie gdy ktoś z niego (czytaj z lasu :) ) wychodził oszczędzał te X minut.
4. Oprócz umiejętności tłumaczenia skrótu ERnO, każdy uczestnik powinien umieć czytać nie tylko mapę ale i zwykłe słowo pisane – przecież w opisie PK na rozpisce Punktów Kontrolnych jest jak wół napisane „brak mostu”
Reasumując – Było extra, łącznie z pogodą :) i niech tak zostanie.
zobacz wątek