Mądrym być.
Panie Aleks. RONDO to budowla, pod względem zasad ruchu ZAWSZE złożona ze skrzyżowań wlotowych i wylotowych oraz zjazdów. Rondo może być dowolnie zorganizowane, co zależy od jego oznakowania....
rozwiń
Panie Aleks. RONDO to budowla, pod względem zasad ruchu ZAWSZE złożona ze skrzyżowań wlotowych i wylotowych oraz zjazdów. Rondo może być dowolnie zorganizowane, co zależy od jego oznakowania. Pisanie o lenistwie jadących okrężnie zewnętrznym pasem ruchu i blokowaniu wjazdów na rondzie zorganizowanym wg nakazu znaku C-12, to to samo, co twierdzenie, że jazda przy prawej krawędzi jezdni, czyli prawym pasem ruchu na każdej innej drodze , to lenistwo i blokowanie wjazdów. Prawo nie różnicuje zasad ruchu od tego czy jezdnia biegnie prosto, po łuku czy po okręgu, więc jadąc bez zamiaru jej opuszczenia lub zawrócenia na niej kierujący ma OBOWIĄZEK poruszać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni (art. 16.4 prd) bez włączania kierunkowskazów, aż do podjęcia zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Z okrężnie biegnącej jezdni można skręcić tylko w prawo z zewnętrznego pasa ruchu.
Na nowoczesnych rondach odśrodkowych, w tym na spiralnych i turbinowych, pasy ruchu, a zatem i jednokierunkowe jezdnie, biegną na wprost do wylotów. Na nich jedzie się zgodnie z ich kierunkowym oznakowaniem poziomym, a jazda do wylotu to jazda na wprost bez opuszczania jezdni wylotowej. Na nich znak C-12 to nie znak nakazu ruchu okrężnego, a znak C-9 wg nieuprawnionych wymysłów peerelowskich ekspertów i ich bezkrytycznych uczniów w GDDKiA oraz WORD. Na takich obiektach jazda dookoła wyspy to skręcanie w lewo przy wyspie z włączonym lewym kierunkowskazem.
Problem z tymi bezpiecznymi, jeżeli nie ma przecinania się kierunków ruchu na wylotach, obiektami polega na tym, że kierujący nie wie jak są one zorganizowane (strzałki i wykluczający to znak C-12) oraz jak biegną pasy ruchu. Wszystko ładnie wygląda z lotu ptaka i Z PUNKTU WIDZENIA mieszkańców.
zobacz wątek
7 lat temu
~Ryszard Roman Dobrowolski