Widok

Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się

Opinie do artykułu: Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się.


Rondo to najbezpieczniejsze drogowe skrzyżowanie. Pod warunkiem, że wiemy, jak z niego korzystać. Niestety, wielu kierowców - również tych z długoletnim stażem za kierownicą - wjeżdżając na skrzyżowania o ruchu okrężnym zachowują się jak dziecko we mgle. I trudno się dziwić, bo kłopoty z odpowiedziami na nasze pytania mieli nawet eksperci. Dlatego warto stawiać na ronda turbinowe.

Ktoś mądry wymyślił kiedyś skrzyżowania o ruchu okrężnym, żeby wszystkim jeździło się płynniej, a ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wystarczy że kierunki zaczną używać

Po pierwsze, ludzie do k.... nędzy zacznijcie używać kierunkowskazów na rondach!!!!!
popieram tę opinię 191 nie zgadzam się z tą opinią 10

Otóż to
popieram tę opinię 21 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jestem psychiatrą

No ale po co ? Mi to zwisa czy ktoś go właczy czy nie. I tak wiadomo, ze zjedzie z ronda tylko w prawo
popieram tę opinię 9 nie zgadzam się z tą opinią 32

Jestem psychiatrą

Ale żeby nie było...ja używam kierunkowskazów, tyle tylo, że mi jest obojętne czy ktoś też to robi
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 12

Ale nie tylko na rondach

Tylko wszędzie, skąd mam wiedzieć gdzie wielmożny kierowca przede mną chce jechać? Szklanej kuli w deskę jeszcze nie montują..
popieram tę opinię 36 nie zgadzam się z tą opinią 0

Może jakiś rysunek ronda turbinowego autorzy zamieszczą...?

Nie każdy posiadacz prawa jazdy umie przełożyć sobie w głowie tekst pisany na obrazek.
popieram tę opinię 45 nie zgadzam się z tą opinią 8

korekta?

Artykuł miał uporządkować kwestię poruszania się na rondach, tymczasem efekt może być odwrotny. Chodzi mi o grafikę nr 1, którą komentowali eksperci. Ewidentnie odnosili się do sytuacji, kiedy samochód z prawej strony (na zewnętrznym pasie ronda) to samochód B (na grafice A), zaś samochód z lewej (wewnętrzny pas ronda) to samochód A (na grafice B). Zatem warto chyba zmienić oznaczenia umieszczone na grafice, żeby nie wprowadzać chaosu (stety/niestety część kierowców znajduje źródło wiedzy o ruchu drogowym na portalach typu tojmiasto.pl). Oczywiście w sytuacji dokonania powyższej zmiany, należałoby również skorygować komentarz autora tekstu, który jest prawidłowy, ale po zamianie "literek" samochodów na grafice, będzie już niewłaściwy
popieram tę opinię 69 nie zgadzam się z tą opinią 3

Inną kwestią jest...

Inną kwestią jest, że kierowcy jeżdżą po rondach za szybko. Istotą ronda jest to, aby inni włączający się do jazdy mieli możliwość na to rondo wjechać. Często widzę głąbów, którzy niemalże driftują po rondzie i dziwią się potem jak ktoś wjedzie przed nich, a oni muszą hamować.
popieram tę opinię 42 nie zgadzam się z tą opinią 3

Ronda są dla matołów

znaczy dla wszystkich
ale matołom miało to ułatwić życie

wystarczy krzyżówka i odpowiednie oznakowanie
albo i bez (równorzędne )
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 28

Piękne - napisać tekst o zasadach jazdy na rondach i totalnie pomylić oznaczenia tekst/obrazek...
popieram tę opinię 40 nie zgadzam się z tą opinią 3

Błędy w samym artykule.

Jak chcecie nauczać innych skoro w artykule piszecie bzdury. Niejaki instruktor Paweł Bill pisze, że "Kierowca z prawego pasa, wjeżdżając i jadąc dalej tym pasem, nie może skręcać w lewo, ponieważ taki manewr można wykonać w tym przypadku tylko z lewego pasa ruchu". Jeżeli nie ma linii na rondzie to zawsze poruszamy się przy prawej krawędzi jezdni zgodnie z KD. Więc trzymając się prawej strony mogę jeździć sobie w kółko albo w dowolnym momencie sobie zjechać.
popieram tę opinię 41 nie zgadzam się z tą opinią 9

Czyli rozumiem, że żeby ronda wielo-pasmowe były bezpieczne to trzeba się na nich poruszać

jak po rondach turbinowych?
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

bzdury

co za bzdury, jaki przepis mówi, że na rondzie z dwoma pasami ruchu (takie jak na rysunkach w artykule), na prawym pasie muszę zjechać pierwszym lub drugim zjazdem?
wg jakich przepisów można skręcać w prawo z lewego pasa (pojazd B na pierwszym rysunku) ?
popieram tę opinię 41 nie zgadzam się z tą opinią 5

Trzeba zrobić krawężniki między pasami, tak jak na Budowlanych

Wtedy skończy się przejeżdżanie przez ciągłą linię, a jak kilka razy taki się pomyli i wyjedzie na nie tą ulicę co chciał, to się skuma i nauczy
popieram tę opinię 57 nie zgadzam się z tą opinią 1

Proponuję dla ułatwienia wybudować ronda wielopoziomowe i z możliwością skrętu w lewo

miłego dnia
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Do bani !

Tzw.ronda turbinowe są do bani. Przepisy na nich obowiązujące są niejasne i zbyt skomplikowane. Ronda bez udziwnień są wyśmienite ! Ale chodzi chyba o to aby kierowcom zatruć zycie !
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 12

Należy pamiętać że kiedy nie ma przy wlotach znaku "ustąp pierwszeństwa" obok znaku "ruch okrężny" to wbrew przyzwyczajeniom pierwszeństwo ma wyjeżdżający na rondo. Zgodnie z zasadą prawej ręki.
popieram tę opinię 10 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja traktuję rondo tak jak kilka niezależnych skrzyżowań obok siebie

Wtedy wszystko się upraszcza. Jest droga z pierwszeństwem, która idzie wokół ronda i kilka osobnych skrzyżowań z drogami podporządkowanymi - wlotami na rondo. Jak jestem na pasie lewym i chcę na skrzyżowaniu skręcić w prawo (tzn zjechać z ronda) to muszę wpierw zejść na prawy pas, ustępując tym którzy już tam są.

Chyba że, tak jak na filmie, jest linia ciągła która zabrania temu na prawym pasie jechać prosto, wtedy oczywiście mogę z lewego pasa w prawo.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4
do góry