Widok

Wielki rachunek za wodę

Rodzina i dziecko Temat dostępny też na forum:
Witam! Dostaliśmy rachunek za wodę i myśleliśmy, że zawału dostaniemy...do zapłaty 1065 zł (za 5 miesięcy )!!!!! Kurcze Dziewczyny co robić? Mieszkamy w starym budownictwie gdzie nie ma c.o., ciepłej wody. Ja całymi dniami jestem sama z dzieckiem bo mąż wiecznie w pracy, a tu taka kwota jakby cała klatka kąpała się u nas, albo cała drużyna piłkarska. Byliśmy w BOM-ie i sprawdzenie jednego licznika (mamy dwa) to koszt rzędu min 250 zł. Przecież to jest niemożliwością żeby tyle wody zużyć!!! Co robić, jak im udowodnić, że nie zużyliśmy tyle.
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2
sprawdź stan liczników(gdzieś na klatce pewnie są) może się walnęli przy spisywaniu
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jak byla taka zaplata u mmoich rodzicow okazalo sie ze byl licznik zepsuty i umozyli.
image.
[url=http://www.suwaczek.pl/][img]
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Moim zdanie powinniscie zlozyc oficjalna reklamacje, za zimna wode za 5 mcy to stanowczo za duzo. W uzasadnieniu podajncie jakie dotychczas bywalo u Was zuzycie wody
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
O Matko!

No to faktycznie musieliście się nieźle pluskać ;-)

A tak poważnie - uważam, że się pomylili. Kiedyś u teściów było podobnie - po złożeniu reklamacji przysłali pismo z informacją, że "pomyłkowo skalkulowali cośtamcośtam....."
Powodzenia :-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Kurcze ja już zupełnie zgupiałam.....Jeszcze najgorsze jest to, że te Panie w BOM-ie mówią : "no tak, no tak, to niemożliwe", ale kurcze nie potrafią doradzić...
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Hmm.. Sprawdżcie kibelek i krany. Jeżeli ciekną choć trochę to po mału mogły taką kasę wypruć. U mnie dolnopłuk trochę przepuszczał - naprawiłam dopiero po pewnym czasie bo nie od razu zauważyłam - no i rachunek też był bardzo duży ( ale nie taki jak twój :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
no i fakt - sprawdźcie liczniki - koniecznie ! Trzeba porównać zużycie i jeżeli jest TAKA różnica to zgłosić się z oficjalnym pismeme do administracji - ustnie to mogą Ci dużo gadać a na pismu adresowane do odpowiedniej osoby muszą odpowiedzieć też oficjalnie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1
U nas wody idzie bardzo dużo, ale w życiu za zimną takiego rachunku nie widziałam.
Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy zgadza się stan licznika z tym co oni spisali.
Jeżeli tak, złóżcie reklamację. Nie wierzę, żeby 3 osobowa rodzina zużyła w ciągu 5 miesięcy wody zimnej na 1000zł to ja z podgrzewaniem tyle nie zużywam.
https://www.facebook.com/groups/200268143516906/?fref=ts

Zapraszam grupa zamknięta, sprzedaż ubranek dziewczęcych
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ja też myślę,że mogli się pomylić przy spisywaniu
miałam podobną sytuację ostatnio
kazali mi dopłacić ponad 300zł za zużycie, a w rezultacie wyszło,że to Ja mam nadpłaty 200zł.
okazało się,że ktoś nie policzył kilku moich wpłat za prognozę wody
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Mój sąsiad dostał pismo, że ma na 16.000zł niedopłaty za ostatnie za pół roku, hehe

okazało się, że studenci spisywali liczniki i coś źle im poszło ;)

sama Pani naczelnik była u sąsiada bo wierzyć jej się nie chciało :D
image
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
moniall - ja miałam tak rok temu - nie było mnie podczas odczytów i ktoś w administracji spółdzielni uznał, że dowali rozliczenie z ryczałtu a nie z liczników (z liczników płacimy ok 100zł/mc za ciepłą i zimną, z ryczałtu wychodzi ponad 500zł/mc!!) - nawet nie porównali zużycia z poprzednich miesięcy/lat

stąd pytanie - czy odczyt wodomiarza, jego wskazanie, zgadza sie z tym, co macie na rachunku?
porównajcie poprzedni stan (czy stan bieżący z poprzedniej faktury zgadza się ze stanem poprzednim na obecnej fakturze - czyli czy nie naliczyli wam podwójnie zużycia, np. za rok zamiast 5 m-cy)

oczywiście uszczelnianie to swoją drogą...

niestety, w firmach "monopolowych" (energa, wodociagi itp), czy spółdzielniach mieszkaniowych, które same zatrudniają osoby do rozliczeń, nikt tych wyników nie kontroluje
ktoś wstukuje dane, ale nie patrzy, czy to co wyjdzie ma ręce i nogi

czasem dorabiam w prywatnej firmie, która robi rozliczenia (np. dla spółdzielni) i zawsze te rozliczenia są sprawdzane - jeśli wynik jest "dziwny", np. skrajnie inny od zeszłorocznego, skrajnie duży lub mały, to jest sprawdzany, bo zazwyczaj oznacza on błąd, np. przy odczytywaniu (źle wpisane) czy przy wprowadzaniu danych (np. jedno zero wiecej)
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
AgaB To jest wogóle dziwna sytuacja, bo podawałam sama stan licznika. Później był też chłopak i spisywał, a po tygodniu był do mnie telefon, że mam jeszcze raz podać stan bo będzie duże naliczenie. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że tyle będzie, dopiero jak dostałam rozliczenie do ręki. W poprzednim rozliczeniu wszystko się zgadza a teraz to sama nie mam pojęcia co się stało. Nawet mogę powiedzieć, że w tym okresie rozliczeniowym mniej napewno wody zużyliśmy niż w poprzednim, w którym wyszliśmy dosłownie na zero!!!! Okres jest od czerwca do grudnia. Latem prawie w domu nas nie było...jejku nie wiem, ciągle o tym myślę. Nic nie kapie, nigdzie woda się nie leje. A najlepsze, że w pomieszczeniu gdzie wogóle od maja nie używa się wody, licznik nabił 11 metrów3. Chyba tylko zostaje nam ta ekspertyza wodomierzy a jak to nic nie da to nie wiem, przecież jak im udowodnić, że nikt tyle wody nie zużył???
image
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Piszę bo sama od dziś mam problem z rachunkiem za wodę. za dwa miesiacę mamy zapłacić 900 zł dodam ze mieszkamy w dwójke i cały miesiąc nas nie było. jestem po prostu w szoku bo to jest na dobrą sprawe nie możliwe zeby tyle litrów wody przelać przez tak krótki okres czasu. Ręcę opadają, ale zamierzam walczyć i rozwiażać tą sprawę bo nie będę płacić za coś z czego nie korzystałam. musiałabym mieć swój prywatny basen i to ogromny zeby 125 000 litrów wykorzystać w przeciągu miesiąca, to jest chore!!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Moja mama tak miała, zrobiła ekspertyzę wodomierzy, kwota do zapłaty umorzona. Z zużycia 35 m3/miesiąc zeszła "cudem" na 3 m3/miesiąc! Za ekspertyzę nic nie płaciła, bo była uzasadniona i dostała nowy licznik. Musiała się tylko liczyć z tym, że jeśli licznik byłby ok, to płaci się za jego zbadanie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
moja mama tez dostala duzy rachunek, wzieła fachowca, postukal, pomacał rury i okazało sie ze gdzies rura ma dziure i woda cały czas leci
image
image
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
czasem się tak zdaża że woda gdzieś cieknie a nie widać.

Jeżeli stan licznika się zgadza to znaczy że naleciało tyle wody.

A może być i tak że wy oszczędzacei ale woda w całym budynku się nie zgadza i dostaje się wtedy rozliczenie ponadnormatywne za wodę:(
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Pracuję w tej branży i powiem tak:

- albo płaciliście minimalną zaliczkę na wodę (po 1m3 - ja mam tak często a później płacz bo taka dopłata)

- albo źle został spisany licznik - obecnie lub poprzednio

- albo licznik przepuszcza wodę szybciej niż faktycznie powinien (z doświadczenia wiem że ekspertyza tego nie wykaże - będą twierdzili że jest ok i zapłacicie a dalej będzie tak samo - w takiej sytuacji polecam wymianę wraz ze zgłoszeniem do administracji celem zaplombowania - jeśli na nowym liczniku zużycie Wam spadnie - możecie pisać reklamację i myślę że zostanie uwzględniona. Koszt wymiany licznika to ok. 70-80 zł - czyli sporo taniej niż ekspertyza. Musicie też zwrócić uwagę jak długo jest licznik - jeśli ponad 5 lat to podlega delegalizacji i ma prawo nie działać prawidłowo - wówczas na tej podstawie możecie się odwoływać. Koszt wymiany ponosi właściciel - natomiast to administrator/zarządca ma obowiązek jej zorganizowania.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
a ile kosztuje nowy licznik?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wymiana wraz z licznikiem ok 70-80 zł :) przepraszam nieprecyzyjnie napisałam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
jesteś pewna bo od nas wspolnota zada 700 zl za wymiane i liczniki do cieplej i zimnej wody
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam. Trochę po czasie,ale mam teraz taka sama sytuacje. Licznik źle został spisany,córka podpisała nieświadomie. Co w tym przypadku zrobić? Upieraja się żeby to zapłacić.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

wyjasniona zostala sytuacja? mam teraz identyczna :/ musieliscie i tak poniesc koszty czy odwolania zalatwily sprawe?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam
A gdzie się można odwołać za złe wystawianie faktur?
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

U tego co fakturę wystawił. Udaj się do firmy i złóż reklamację.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

A jeśli ta firma twierdzi że jest wszystko ok, a jestem pewna że nie jest dobrze. Liczą mojej mamie 90letniej za kwartał około 440zl. Mieszka sama i nie miała do tej pory wodomierza. Liczony był ryczałt 3m3 na jedną osobę. Nie mam pojęcia skąd taka kwota się wzięła. Nie wiem do kogo mam się zwrócić
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ale złożyłaś oficjalną reklamację na piśmie i dostałaś odpowiedź również na piśmie? Powinni odpisać co sprawdzili, jak sprawdzili i co z tego z ich opinii wynika.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Cały czas z nimi prowadzę korespondencję. Odpowiadają po miesiącu i niczego nie sprawdzają. Piszą takie głupoty że dziwię się człowiekowi który się pod tym podpisuje. Trwają przy swoim że to oni mają rację. Czekam teraz na oświadczenie które niby miałam im złożyć w sprawie ilości osób tam zamieszkujących.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie wystawilam żadnego oświadczenia. W tym czasie Nie był mnie wtedy w kraju. Byłam na urlopie we Włoszech
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Czy jest jakiś wzór takiej reklamacji?, bo tego nie zrobiłam. Prowadzę z nimi korespondencję, ale nie jest to reklamacja.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Idź do nich i powiedz, że chcesz złożyć reklamację na ostatnio otrzymany rachunek za wodę. Ja tak robiłam u swojego dostawcy prądu. Poszłam, wypełniłam pani przy biurku jakiś papierek zatytułowany reklamacja. I czekałam. Okazało się, że faktycznie przysłali jeszcze raz kolesia do odczytania licznika i faktycznie był błąd z ich strony, policzyli duuużo więcej niż wskazywał licznik. Spytali czy chcę zwrot kasy na konto czy rozliczenie w przyszłej fakturze. Wybrałam to drugie i w kolejnym okresie rozliczeniowym miałam do zapłaty mniej niż 1 zł. Myślę, że z wodą będzie podobnie. Musisz złożyć jakąś reklamację co do faktury żeby mieć podstawę to formalnego ruszenia sprawy. Nie wiem jak jest u twojego dostawcy wody. Wiem, że u mojego jest wzór reklamacji ale nie miałam okazji się skarżyć na rachunek za wodę, tylko póki co na prąd.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tak napisałam tą reklamację. Poczekam pewnie z miesiąc na odpowiedź. Już wiem co zrobię dalej jak mi nie uznają. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Jesteście świetni. Buziaki
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Już trochę wiem. Pracownik nie chce się przyznać do błędu, bo podobno to on ponosi koszty za swój błąd. Zobaczymy co będzie dalej. Dam znać, pewnie nie prędko, bo odpisuja po miesiącu
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Wychodzi na to że liczą za podlewanie ogrodu ścieki, nie wiem jak to jest możliwe ale tak robią. Noi liczą to przez cały rok, a powinni tylko w okresie 15.04 do 15.09 i 15 dni w miesiącu. Wszyscy oszukują. Co za kraj
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

U nas woda ogrodowa jest liczona cały rok, jest osobny licznik na to. Ta woda jest zawsze liczona bez ścieków, cały rok.

Ostatnio i mi zdarzył się mega za duży rachunek za wodę. Okazało się, że mamy wyciek tuż za licznikiem wody, więc wszystkie litry leciały na nasz koszt. Woda szła w ziemię, a zużycie na liczniku sporo wzrosło. Wyciek usunięty to i rachunek następny już był ok.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zgadzam się z tym. Tam gdzie jest wodomierz to sprawa jasna. U mnie nie było wodomierza i płacone był ryczałt, więc od 15 kwietnia do 15 września. Takie są zasady
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Złożę reklamację do Polskich Wód. Mam już dość tego tematu. Spać przez to nie mogę
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To faktycznie jak cię kroją w żywe oczy to trzeba coś z tym zrobić.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ja też mam wysokie rachunki, wiem, że robię dużo prania i idzie dużo wody na mycie no ale bez przesady.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

pewnie też ktoś to żle liczy,na pranie nie idzie tak dużo wody
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Rodzina i dziecko bez ogłoszeń

Do mam dzieci z AZS . (34 odpowiedzi)

Prosze o rade , jak radzicie sobie z świądem u dziecka . Córka 7 msc , AZS bardzo mocne , ogolnie...

bukiet na chrzest (13 odpowiedzi)

Jaki miało Wasze maleństwo? Jakie chciałybyście, aby miało? Ja spoglądam w internet za frezjami....

jakie buty na wiosnę ? (90 odpowiedzi)

Może już myślałyście o butach na wiosnę? Czy takie dłuższe czy przed kostkę? sama nie wiem jakie...

do góry