Odpowiadasz na:

Stan instalacji elektrycznej w lokalu

To problem właściciela lokalu, nie dostawcy prądu. Operator odpowiada za sieć do złącza kablowego - reszta, co na posesji leży w gestii właściciela, łącznie z konserwacją i opłaceniem obowiązkowych... rozwiń

To problem właściciela lokalu, nie dostawcy prądu. Operator odpowiada za sieć do złącza kablowego - reszta, co na posesji leży w gestii właściciela, łącznie z konserwacją i opłaceniem obowiązkowych pomiarów ochronnych co 5 lat. Pogotowie co najwyżej może odciąć zagrażającą życiu instalację i niczego nie ma obowiązku naprawiać na posesji. Jeżeli Pan się dogadał prywatnie z pracownikami, że po godzinach coś panu naprawili - to pana prywatna sprawa - formalnie, powinien pan zamówić taką usługą w dowolnej firmie instalatorskiej, wraz z pomiarami, zapłacić za fakturę za usługę i z protokołem pomiarowym udać się do dostawcy z prośbą o przywrócenie zasilania. Ale co tam - polaczek cwaniaczek, da w łapę pracownikowi, żeby na lewo coś mu naprawiał - czego dotykać nie powinien. Ten sam cwaniaczek daje w łapę gliniarzowi, urzędnikowi itd... a potem narzekamy, że kraj w ruinie, a ludzie łapówki biorą - jakby tacy nie dawali, toby inni nie brali. Co z tego, że umowa podpisana 10 lat temu - jeśli nie była aneksowana, to obowiązuje w niezmienionej formie. Jeżeli plomba jest zerwana - to kto ją niby zerwał? Sama się zerwała, czy została jednak usunięta nielegalnie, bez zlecenia i odnotowania w OT? Kare sowitą należy przywalić za nieautoryzowane grzebanie w układzie pomiarowym i tyle.

zobacz wątek
8 lat temu
~Elektryk

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry