standardowe działanie Energi
Od ponad roku w Enerdze stosowana jest następująca praktyka: przysyłają pracownika do kontroli licznika energii elektrycznej, potem przychodzi faktura za dużo wyższą liczbę kilowatogodzin niż...
rozwiń
Od ponad roku w Enerdze stosowana jest następująca praktyka: przysyłają pracownika do kontroli licznika energii elektrycznej, potem przychodzi faktura za dużo wyższą liczbę kilowatogodzin niż rzeczywiście zużyta. Nie jest to sprawa jednego nieuczciwego pracownika: na fakturze jest -w rubryka rodzaj odczytu-literka S co znaczy odczyt szacunkowy.
Co można zrobić? Przede wszystkim wszystkie kontakty z Energą muszą być pisemne, tak aby pozostawał ślad reklamacji: można przez elektroniczne biuro obsługi klienta. Niezwłocznie po otrzymaniu błędnej zawyżonej faktury trzeba napisać reklamację podając rzeczywisty stan licznika energii elektrycznej. Jeżeli nie będzie reakcji ze strony Energi - za tydzień następne pismo. I tak do skutku aż przyślą pracownika do powtórnego odczytu. Na każdym piśmie powinno być oświadczenie o odmowie płacenia odsetek i innych opłat za opóźnioną płatność faktury. Za którymś razem przysyłają korektę. A potem zaczyna się to samo od nowa.
Nową praktyką w Enerdze jest nieksięgowanie wpłat. Na koncie klienta w ebok opłacona faktura figuruje jako niezapłacona. Też trzeba niezwłocznie reklamować.
Rozwiązaniem jest przejście na rozliczenia rzeczywiste. Usiłuję tak zrobić ale to nie takie łatwe bo zawsze mam jakieś zadłużenie albo z powodu niezapłaconej zawyżonej faktury albo z powodu niezaksięgowanej wpłaty.
Tak wygląda "dobra zmiana" w Enerdze.
zobacz wątek