Widok

Znikający płyn w chłodnicy OPEL Insignia, serwis nic nie znalazł, co robić?

Płyn w chłodnicy własciwie chyba wyparowuje, w przeciągu około miesiąca wlałąm 8litrów, opeócz znikania płynu nic innego sie nie dzieje. W serwisie podobno sprawdzili cały układ chłodniczy, wycieku niema, zdemontowali turbosprężarka, jest ok, kolejnym krokiem ma być demiontaż głowicy, ale tez nie wiadomo czy to bedzie to, a to i tak ogromny koszt. Ktos moze cos na ten temat powiedzić? Polecic kogos? Bo ja już jestem załamana....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Wyspecjalizowane warsztaty stosują markery do wykrywania nieszczelności, jeśli wyciek jest na zewnątrz, to widać miejsce, gorzej jeśli uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, lub uszkodzony blok silnika
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Marta...zmień serwisanta.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jeśli ubywa Ci 8 litrów płynu miesięcznie a warsztat nie jest wstanie postawić diagnozy to przede wszystkim zmień warsztat. Możliwe, że to uszczelka pod głowicą, ale przy tej ilości płynu i braku innych objawów to raczej niemożliwe. Na pewno auto się nie grzeje? Nie dymi? Zobacz czy pod korkiem oleju jest coś w rodzaju "majonezu". Zobacz czy na włączonym silniku w zbiorniku do którego wlewasz płyn nie wydzielają się bąble powietrza (samochód musi być nagrzany), Zobacz także czy w płynie nie ma śladu oleju. Posłuchaj czy silnik głośniej nie chodzi. Sprawdź dokładnie wykładzinę pod wycieraczkami. Możliwe, że w nagrzewnicy jest nieszczelność i płyn ucieka przez wyloty powietrza w nogach.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0
a tak w ogóle to co sądzicie o Oplu Insignia jak tam z awaryjnością ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Chcesz kupić czy o co chodzi?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Brałem pod uwagę , ale z zasłyszanych opinii to bliżej mu do francuzów niż niemców?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Francuzów...? Ich auta słyną ze słabego zawieszenia, które na polskich drogach wygina się jak szprychy w rowerze, tak więc w to porównanie nie uwierzę. Zazdrośnicy wprowadzili Cię w błąd :D
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3
chodziło mi ogólnie o awaryjność może w Insigni nie narzekają na zawieszenie , ale na elektrykę , silnik i karoserię już tak . Samochód mi się podobał , można go złapać w nawet dobrej cenie , ale jeżeli 3-4 letni opel częściej odwiedza warsztat niż 15 letnia Toyota to coś chyba nie tak (nie tak - z punktu widzenia użytkownika nie ASO )
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Słyszałam jedynie negatywne opinie o autach z silnikiem 1.6. Podobno silnik dość głośno pracuje i nierówno na niskich obrotach. To i owo obiło mi się o uszy w kwestii elektroniki, ale o karoserii już nic.
Tak czy inaczej auto nie jest ani specjalnie krzykliwe, ani zbyt nobliwe.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ja mam insignie 2.0 turbo 220KM 4x4 i ogólnie oprócz tej sprawy z płynem chłodniczym, której dotyczy cały watek, nie moge absolutnie narzekac na auto :) rewelacyjnie się prowadzi, jak na takie auto nie pali az tak duzo, niemam problemów ani z elektryką, ani ogólnie z silnikiem , ja polecam w każdym razie :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Za wyjątkiem tego, że gdzieś płyn daje nogę i nikt nie wie gdzie i dlaczego.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
no dlatego mówię, że oprócz tej usterki jestem zadowolona. Ogólnie taka akurat usterka, zdarza się bardzo rzadko z tego co na forach czytałam i rozpytywałam tu i tam, miałam pecha :) ale znam kilku właścicieli insygni i oczywiście zdarza sie, ze narzekają, bo nie da się wszystkim dogodzic :) w każdym razie ja jeśli będę zmieniać auto, to napewno na nowszy modeol tego co już mam, ja polecam ale wybór auta to indywidualna sprawa każdego :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
A no fakt, człowiek czasem ma klapki na oczach i nie widzi czarnego na białym :-)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Wiem że to było 3 lata temu ale na przyszłość się przyda. W isiach pada obudowa chlodniczki egr, koszt 150zl. Plyn leci jak głupi. Na allegro ta część idzie jak ciepłe bulki
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0
ja bym auto poddał badaniu na obecność co2 w układzie chłodzenia,daje to wykluczenie nieszczelności pomiędzy komorą spalania a układem chodzenia(uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Gratulacje dla warsztatu, który demontuje i diagnozuje turbosprężarke, ponieważ płyn chłodniczy ubywa. To tak jakby samochód nie odpalał a mechanik wymienił wycieraczki.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
to egr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zmieniłam mechanika, szuka, jest trochę płynu w spalinach wiec demontuje głowice, podejrzewa ze to mikropęknięcie albo nieszczelność w któryms miejscu, bo na uszczelkę to nie wyglada. Olej był czysty samochód się nie grzał, nie dymił, nie miał spadków mocy, przyspieszał i chodził dosłownie bez zarzutu, gdyby nie ten ubywający plyn powiedziałabym, że jest w 100% sprawny. Czekam co mi powie w najbliższych dniach, ale jedno jest pewnie moja noga nigdy już nie postanie w serisie OPEL HALLER w Gdańsku.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
A demontaż turosprężarki motywowali tym, że jest to silnik turgo 220KM 4x4, więc przy takim obciążeniu mogła puszczać turbina... Ja się nie znam więc polegałam na serwisie, no i wybuliłam 1500zł, a zabierając auto nie wiedziałam nic, a panowie w serwisie powiedzilei ze mogą szukac usterki metodą prób i błędów... Żenada kompletna...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
i to są te nowe wypasione auta. kiedyś taki problem możnabyło rozwiązać jedną kawą. Kawe wypić fusy do chłodnicy i po problemie. Ach, to były czasy prawdziwych maszyn, nie zabawek bez duszy
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0
MARTA TO POJEDŹ DO SERWISU I NIECH CI POKAŻĄ GDZIE W SPRĘŻARCE ZNAJDUJĄ SIĘ PRZEWODY CHŁODNICZE. moim zdaniem zrobili cie w bambuko. Jak ci płyn ucieka to moze kupisz środek do zalepiania dziur, wsypuje się go do chłodnicy. Może uda się zalepić miejsce gdzie ucieka ci płyn chłodniczy. Pozdrawiam
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
okazało się, że na 90% to wina głowicy, właśnie jest sprawdzana, a co do turbo sprężarki to ta sprawa jeszcze nie jest zamknięta, wiec na ten temat jeszcze prawdopodobnie napisze tu, ku przestrodze...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Marta życzę ci powodzenia z tymi cwaniakami z serwisu. Pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
No i okazało się, ze to była uszczelka pod głowicą...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Źle przykręcony korek zbiornika wyrównawczego kolego.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dziękuję sopel zaraz sprawdzę od ostatniego wpisu minęło sześć miesięcy. Wszyscy czekaliśmy na tak błyskawiczną i błyskotliwą podpowiedź.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
No cóż, płyn niestety nadal znika i to dalej w takim szybkim tempie... Niestety pozostało mi tylko wymienić silnik, a na razie jeżdzę tak jak jest i dolewam hektolitry BORYGO :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
może będzie wydawało się to śmieszne ale proponowałbym kilka drobiazgów sprawdzić. Korek zbiorniczka wyrównawczego jest tam termostat i jeśli jest uszkodzony nagrzany płyn wylatuje sobie jak, z czajnika. kolejna sprawa czy, ilość oleju silnikowego zwiększa sie czy po kilkudniowym postoju jest utrudniony zapłon czy po włączeniu grzania parują mocno szyby
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
wszystko to co "ręce które leczą " wymieniłeś to zostało sprawdzone. Olej jest w porządku i poziom i konsystencja, samochód pali i jeździ bez absolutnie żadnych problemów, bez znaczenia ile czasu stoi bez odpalania. Nagrzewnica też była dokładnie sprawdzana, oraz mnóstwo innych mniejszych i większych spraw, kilku mechaników nie pozostawiło mi złudzeń - silnik do wymiany.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
ok jeszcze raz sprawdź ten korek wlewu tzn. wymień Miałem taki banalny przypadek w Audi, mechanicy stawiali takie diagnozy że chętnie przesiadłbym się do malucha
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Korek wlewu płynu chłodniczego wymieniałam również, niestety nic nie pomogło.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
cóż pozostało mi tylko współczuć
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Witam Panią, mam ten sam problem. Jeden z mechaników też od razu stwierdził uszczelka, ale to jest tylko naciąganie kasy. W serwisie ASO powiedzieli mi że jeszcze nie spotkali się żeby w tym silniku poszła uszczelka. Przynajmniej u nich. Kolega też ma Insignię i również traci mu się płyn. Wydaje mi się że trzeba pojechać do odpowiedniego serwisu i niech zlokalizują wyciek. Może to być ta obudowa EGR, lub wężyk odgazowania (też jeden z użytkowników to miał) jakaś mikro dziurka.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Miałem kilka takich przypadków przez ostatni rok. Zawsze kończyło się wymianą korka na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Gdy zbierze się troche nagaru zaworek odpowietrzający znajdujący się w tym korku popuszcza płyn z powietrzem szczególnie na wzniesieniach, mocnym przyspieszaniu....
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
miałem ten sam problem, lecz warsztat odkrył problem. Niewielki ubytek płynu spowodowany był nieszczelnością przy zaworze EGR przy mocowaniu brak uszczelnienia oraz wyciek z chłodnicy za intercolerem w obu przypadkach wysoka temperatura silnika wysuszała miejscowe wkroplenia które są doskonale zakryte.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
tyle tylko że tutaj tego płynu idzie bardzo dużo jak wynika z opisu, ja bym zwalał głowice dął na sprawdzenie szczelności potem szlif oryginalna uszczelka pod głowice i przede wszystkicm sprawdzony warsztat który np nie użyje używanych śrub do głowicy i dokręci je z odpowiednim momentem
peace
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jezdze Insignia od roku... a ma juz 5 lat. Odpulac w nie malowane. Nic sie nie dzieje. A jak kolega pisal to sa barwniki uszczelniacze. No I zmien mehanika bo ten cie oszukuje. I na kase robi... powodzenia oby autus jezdzil dobrze. Pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam. właśnie miałem ten sam problem, który okazał się błachostką dla dobrego mechanika, po 1 godzinie zlokalizował awarię: obudowa EGR, koszt 250 zł
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Marta, ale tak naprawdę za co w serwisie zapłaciłaś 1500zł?
Aż dwa razy musiałem przeczytać Twój post, bo myślałem, że mnie wzrok myli.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

witam,
dominic czy mozesz mi cos wiecej powiedziec, dlaczego to byla obudowa EGR?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Witam czy w benzynie 2.0T tez jest ten egr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
A ja kupilam insignie.2.00 disel i tez mam problem wyświetla się komunikat uzupelnij plyn chłodzący. Wyrzuca zbiornikiem wyrównawczym. Dodam wymieniony korek wymieniony rozrząd z pompą., termostat i dalej jest problem... Szklanka na 100km.
Moze ktos cos pomoże...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Uszkodzona głowica.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Dziekuje za odp. Zaden warsztat mi nie daje gwarancji ze to glowica. Jeden postawil blok i uszczelka pod glowica.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Uszczelka pod kolektora ssacy poszła
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Siwy : gratulacje refleksu i pisowni.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 2

Inne tematy z forum Motoryzacja

Gdzie w Baninie mogę serwisować auto? (70 odpowiedzi)

Witam jak w temacie gdzie mogę spokojnie serwisowac auto jestem nowym mieszkańcem jest ktoś godny...

Kanał albo najazd (33 odpowiedzi)

witam wie ktoś gdzie jeszcze w gdańsku można autem skorzystać z kanału lub najazdu? muszę...

Auto detailing (23 odpowiedzi)

Auto detailing czyli usługa pielęgnacji i renowacji wnętrza oraz karoserii auta. Gdzie w...

do góry