Odpowiadasz na:

Dziś rano (możliwe że już od godzin nocnych) była awaria. Została naprawiona - konieczny był restart jednego z serwerów PPPoE, Mikrotik zaczął robić dziwne rzeczy których wcześniej nie robił... rozwiń

Dziś rano (możliwe że już od godzin nocnych) była awaria. Została naprawiona - konieczny był restart jednego z serwerów PPPoE, Mikrotik zaczął robić dziwne rzeczy których wcześniej nie robił (gdyby padł całkiem to cały ruch automatycznie przeszedłby na drugi, ale tutaj działał tyle że nieprawidłowo). Sami tego sprzętu nie robimy ani nie piszemy softu, prawdopodobnie będziemy migrować na VyOS/amd64 również ze względów wydajnościowych. Oprócz tego od kilku dni diagnozujemy problemy z kolejnym, większym, nowym łączem w świat - pewne problemy niestety ujawniają się dopiero na realnym ruchu z Internetu (choć w sztucznych testach miernikiem sieci zwykle jest OK). Podobnie bywało w przeszłości na początku współpracy praktycznie z każdym nowym dostawcą, po początkowych trudnościach potem już działało jak należy (do czasu aż ruch wzrośnie na tyle że przestanie wystarczać).

Co do telefonów - wybaczcie, ale jak na jeden telefon dzwoni wiele osób na raz (awaria dotyczyła około połowy klientów) to może być trudno się dodzwonić. Jeśli uważacie że to wskazane, rozważamy rozpoczęcie współpracy z zewnętrznym Call Center który całą dobę odbierze i przyjmie zgłoszenia - ale osobiście nie jestem pewien czy warto, bo od konsultanta dowiecie się tyle co na przysłowiowej błękitnej linii. Nie mamy niestety tylu klientów lub na tyle wysokich cen by móc sobie pozwolić na zatrudnienie liczby osób wystarczającej do całodobowego dyżuru na telefonie (również teraz kiedy ktoś może wziąć zwolnienie lekarskie czy opiekę nad dziećmi), tak by obsługa telefonu nie zabierała czasu z usuwania awarii.

I jeszcze jedno - już po awarii, ale kilkanaście osób samo sobie zresetowało routery do ustawień fabrycznych, próbując szukać problemu na własną rękę. Prośba by tego nie robić bez wyraźnej potrzeby - nie tylko nic to nie daje, wręcz przeciwnie gwarantuje że nie będzie działać do czasu ponownej konfiguracji PPPoE. Co najwyżej czasem warto na chwilę odłączyć zasilanie - niektóre tanie domowe routery czasem mają problem z ponownym nawiązaniem połączenia po dłuższej przerwie.

zobacz wątek
5 lat temu
~

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry