Odpowiadasz na:

Re: czy parking = obity samochód

Niestety mam 7 wgiotek z czego w 3 był zdarty podkład na blasze :( Dzięki temu nauczyłem się zawodu lakiernika, bo bym na lakierowanie nie zarobił. Taki zestaw do samodzielnej naprawy składa się... rozwiń

Niestety mam 7 wgiotek z czego w 3 był zdarty podkład na blasze :( Dzięki temu nauczyłem się zawodu lakiernika, bo bym na lakierowanie nie zarobił. Taki zestaw do samodzielnej naprawy składa się z:

1. benzyna ekstrakcyjna

2. papier ścierny 400

3. papier ścierny 2000

4. śrubokręt

5. pasta tempo

6. woda demineralizowana

7. szmata

8. taśma klejąca malarska

9. gazeta

10. podkład reaktywny (najlepszy jest brunox)

11. podkład epoxydowy

12. podkład akrylowy

13. lakier bazowy metallic w sprayu

14. lakier bezbarwny w sprayu



Całość kosztuje: ok 140 zł i wystarcza na usunięcie mnóstwa zarysowań.



Technologia naprawy:

1. umyć auto b. dokładnie

2. jeśli pod uszkodzonym lakierem jest rdza - zedrzeć całość śrubokrętem

3. użyć papieru 400 do szorowania gołej blachy

4. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną

5. położyć brunox w 1 warstwie i odczekać 1 h

6. położyć drugą warstwę brunoxa i odczekać 8 h

7. lekko zmatowić papierem ściernym

8. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną

10. położyć podkład epoxydowy i odczekać około 30 minut

11. położyć podkład akrylowy w 3 warstwach i odczekać 30 minut

12. położyć 2-3 warstwy lakieru bazowego aż zacznie lekko płynąć, ale bez zacieków

13. po 30 minutach dać kilka warstw lakieru bezbarwnego i czekać 2 tygodnie

14. namoczyć papier ścierny 2000 w wodzie demineralizowanej i porządnie spolerować lakierowane miejsce do uzyskania gładkiej powierzchni

15. dla usunięcia delikatnych rys nałożyć pastę tempo na szmatkę i okrężnymi r******i polerować do uzyskania idealnie gładkiej powierzchni.

16. po 2 miesiącach można auto myć ręcznie, nie korzystać z myjni automatycznej.

zobacz wątek
15 lat temu
~Kuba

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry