Re: czy parking = obity samochód
Niestety mam 7 wgiotek z czego w 3 był zdarty podkład na blasze :( Dzięki temu nauczyłem się zawodu lakiernika, bo bym na lakierowanie nie zarobił. Taki zestaw do samodzielnej naprawy składa się...
rozwiń
Niestety mam 7 wgiotek z czego w 3 był zdarty podkład na blasze :( Dzięki temu nauczyłem się zawodu lakiernika, bo bym na lakierowanie nie zarobił. Taki zestaw do samodzielnej naprawy składa się z:
1. benzyna ekstrakcyjna
2. papier ścierny 400
3. papier ścierny 2000
4. śrubokręt
5. pasta tempo
6. woda demineralizowana
7. szmata
8. taśma klejąca malarska
9. gazeta
10. podkład reaktywny (najlepszy jest brunox)
11. podkład epoxydowy
12. podkład akrylowy
13. lakier bazowy metallic w sprayu
14. lakier bezbarwny w sprayu
Całość kosztuje: ok 140 zł i wystarcza na usunięcie mnóstwa zarysowań.
Technologia naprawy:
1. umyć auto b. dokładnie
2. jeśli pod uszkodzonym lakierem jest rdza - zedrzeć całość śrubokrętem
3. użyć papieru 400 do szorowania gołej blachy
4. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną
5. położyć brunox w 1 warstwie i odczekać 1 h
6. położyć drugą warstwę brunoxa i odczekać 8 h
7. lekko zmatowić papierem ściernym
8. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną
10. położyć podkład epoxydowy i odczekać około 30 minut
11. położyć podkład akrylowy w 3 warstwach i odczekać 30 minut
12. położyć 2-3 warstwy lakieru bazowego aż zacznie lekko płynąć, ale bez zacieków
13. po 30 minutach dać kilka warstw lakieru bezbarwnego i czekać 2 tygodnie
14. namoczyć papier ścierny 2000 w wodzie demineralizowanej i porządnie spolerować lakierowane miejsce do uzyskania gładkiej powierzchni
15. dla usunięcia delikatnych rys nałożyć pastę tempo na szmatkę i okrężnymi r******i polerować do uzyskania idealnie gładkiej powierzchni.
16. po 2 miesiącach można auto myć ręcznie, nie korzystać z myjni automatycznej.
zobacz wątek