Widok

hamulce hydrauliczne shimano XT problem z tloczkami

Czy ktoś z Was zabierał się za rozbieranie tłoczków w zacisku shimano XT ? Można tam się dostać tylko specjalnym kluczem shimano odkręcając nakrętkę która wygląda podobnie do torxa.
Pytam bo moje tłoczki nie chodzą równo (prawdopodobnie zasyfione) - jeden się prawie w ogóle nie wysuwa, natomiast drugi chodzi płynnie i przez to zawsze minimalnie tarcza musi ocierać o klocek. Czyszczenie wd-40 nic nie dało.
Jakieś pomysły, porady?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
myślę, że dobrze, ale napisz jakie to sztuczki, a nuż czegoś się nauczę ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
- na początek standardowo tłoczysz od zacisku olej aż skończą się bąbelki przelewając kilka razy
- zakręć odpowietrzanie, weź zacisk do góry (ponad klamkę) poruszaj, popukaj w przewód (pokręć) i na chwilę odkręć odpowietrznik i tak kilka razy (dużo bombli wyjdzie :) )
- zakręć odpowietrznik i na maksa naciskaj klamke, potem na ułamek sekundy poluzuj odpowietrznik (z zacisniętą klamką) i zakręc i tak kilka razy oczywiście uważając aby w wyrównawczym nie ubyło za dużo oleju.
Po takich operacjach udało mi się dobrze hamulce zrobić
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Nie oczekuj żeby tłoki chodziły IDEALNIE równo :) Jeszcze nie miałem hamppli w których tak było. Jeżeli jeden z tłoków nie zapiekł się na amen to wystarczy odkręcić zacisk, pocisnąć w klame i dokręcić tak jak się tłoki ułożyły. Powinno być spoko, chodzi o to żeby podczas jazdy tarcza nie szurała o kloca, a nie o to żeby we warsztacie chodziły równo. Smarowanie tłoka nie ma sensu. Smar migruje potem na klocki i z hamowania kupa. Jak masz symetryczne tłoki to zamień je stronami. Jak nie pomogło to zamień też stronami uszczelki. Jak nie pomogło to wróć z tłokami ale zmień uszczelki. W którejś kombinacji coś musi się zmienić :D Możesz mieć uszczelki wyruchane wtedy nowe. Jak nic nie pomaga to olej sprawę, o ile da się zacisk tak ustawić żeby samo nie hamowało. Ostatecznie kup nowy zacisk - to mała kasa i od razu masz extra nowe klocki.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Możliwe, ze trzeba wymienić uszczelki przy tłoczkach.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
W jaki sposób smar może przejść z tłoczków na klocki? Czyściłem i smarowałem swoje Avidy (taki sam problem) i nie widzę sposobu, aby zaistniała taka możliwość. Piszesz z doświadczenia?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zgadza się nie ma możliwości abu smar z tłoczków w czymś zaszkodził klockom. Po drugie tłoczki trzeba smarować smarem !!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
no dobra, udało się tak zrobić, że są bardziej ruchliwe i na sucho w domu nie ocierały. Ale na weekendowym treningu w błocie tarło niesamowicie, na tyle ze prawie nówki okładziny metaliczne poszły do zera na dystansie 70km.. jechałem ze znajomym co miał avidy juicy three i jemu praktycznie nie tarło. Generalnie chodzi oto, że jak błoto dostaje się na tarcze to wędruje na klocki i tam zostaje i nawet nie hamując klocki się zużywają.

jakieś patenty na ten problem? bo nie uśmiecha mi się inwestować w klocki co chwila.



a i ostatnio w zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem trochę syfu gęstego na dnie, chyba warto to oczyścić?



hamulce zalewam mineralnym LHM+ w ciepłym moje odczucie jest, że klamka chodzi lepiej niż na oryginalnym shimano, ale na +5 stopniach przy szybkich r******h się utwardzała..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
pozbądź się tych hampli, kup avida albo lepiej formule. Po co się tak szarpać?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
hehe, jako żywo przypominają mi się moje problemy z szimanowymi hamplami.

Co do zużywania klocków w chlapę to raczej nie ma mocnych - samo błoto jeszcze jako tako, ale deszcz (albo odwilżowa chlapa) + trochę górek to stuprocentowa recepta na błyskawiczne zużycie okładzin. Jedyne wyjście to kupić sobie parę kompletów klocków za 30zł - nie zauważyłem specjalnej różnicy w tempie zużycia czy jakości hamowania vs. oryginalne metaliki czy kulstopy za 2x wyższą cenę.

Twardniejąca na zimnie klamka to chyba cecha wszystkich mineralnych hampli - podobnie mam teraz w Magurach. Jak dla mnie to akurat lepiej, zwłaszcza że bez problemu można to niwelować beznarzędziowym pokrętłem jałowego skoku (w Luizach, w odróżnieniu od Shimano XT, to pokrętło naprawdę działa, na dodatek bez użycia śrubokręta). Jeździłem już tej jesieni przy ok. -3st i twardnienie nie było dokuczliwe, ciekawe, jak hamulec sprawuje się przy -10 i niżej.

pozdr
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
a ja nigdy nie zaobserwowałem zatwardzenia minerałów na mrozie... co do zużywających się okładzin... rozwiązanie jest banalne - nie hamować :D
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
to przeczytaj co napisałem, okładziny nie zużyły się od hamowania tylko od jazdy w niezłym błocie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Taaaa, powiadasz że błoto rozpuszcza okładziny?
Ludzie trochę pomyślunku (już nie będę wspominał trudnego słowa fizyka). Jak się zużyły, to znaczy, że było tarcie, czyli hamowały. A że nawet klamki nie dotknąłeś, to inna historia.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
powiadam, że nie trzeba wciskać klamki, czyli umyślnie hamować aby zużyły się okładziny - przynajmniej w moich hamulcach. Cały myk polega na tym, że jak klocki i tarcza są suche to nic nie trze, ale jeden z nich (ten leniwy tłoczek) jest mega blisko tarczy i jak tam dostaje się piach z wodą to siłą rzeczy trze.
czytać ze zrozumieniem a nie popisywać się fizyką.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
To ten "piach z wodą" chyba klejem przyklejasz do tarczy, bo tylko wtedy są szanse na tak duże zużycie okładzin "bez wciskania klamki" (tarcza zadziała jak papier ścierny). To że tłoczek jest mega blisko nie może powodować zużywania się klocka bez naciskania hamulca. Możliwe i prawdopodobne jest, że klocek zużył się przez to, że z racji swego położenia mocniej dociskany jest do tarczy podczas lekkiego hamowania, niż ten przeciwległy.
No, chyba, że masz klocki z korka lub styropianu, ale ta możliwość jest raczej mało prawdopodobna ;)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
może miał organiczne...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
po raz trzeci już chyba napiszę, aby czytać ze zrozumieniem - toż napisane jest kilka postów wyżej, że mataliczne, co prawda nie oryginalne XTR za 8 dych tylko zamienniki bo niczym się to praktycznie nie różni a różnica cenowa jest ponad dwukrotna.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ja mam problem tego typu, że z tłoczków wycieka mi płyn hamulcowy, wylatuje na tarcz hamulcową i wiadomo co dalej... Rozebrałem zacisk i wyciągnąłem uszczelki, tłoczki nie są porysowane. Pytanie tylko gdzie mogę dostać takie uszczelki?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
jak do szimano to nigdzie - kupujesz nowy zacisk
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Uszczelki można dorobić
http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/warsztatmenu/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Uszczelki za grosze dorobisz w firmie PROMASZ we Wrocławiu !
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry