Widok
hamulce hydrauliczne
witam,
moja doswiadczenie tym sprzetem sa = 0 (nie liczac motocykla, ale to inna bajka);
w tym roku wreszcie chce sobie sprawic;
pytanie: czy XT sporo rozni sie od XTR ? (nieliczac wagi)
czy w warto wydac dodatkowe kilka stow na XTR ? a moze inne sa warte uwagi ? co z doborem tarczy-jaka wybrac ? waze ~68-70kg; jedynie wiem, ze raczej na 99% bedzie to mocowanie 6 srob, a CL nie. czy w ogole jest mozliwy taki uklad, ze raz ustawiona tarcza po zdjeciu kola z ramy (np. do transportu) i ponownym zalozeniu bedzie gladko chodzic? znajomy za kazdym razem wtedy reguluje hamulec.
prosze o niezalezne opinie..
dzieki
moja doswiadczenie tym sprzetem sa = 0 (nie liczac motocykla, ale to inna bajka);
w tym roku wreszcie chce sobie sprawic;
pytanie: czy XT sporo rozni sie od XTR ? (nieliczac wagi)
czy w warto wydac dodatkowe kilka stow na XTR ? a moze inne sa warte uwagi ? co z doborem tarczy-jaka wybrac ? waze ~68-70kg; jedynie wiem, ze raczej na 99% bedzie to mocowanie 6 srob, a CL nie. czy w ogole jest mozliwy taki uklad, ze raz ustawiona tarcza po zdjeciu kola z ramy (np. do transportu) i ponownym zalozeniu bedzie gladko chodzic? znajomy za kazdym razem wtedy reguluje hamulec.
prosze o niezalezne opinie..
dzieki
XTR i XT 2010/11 różnica to klamki xtr ma okrągły zbiorniczek z charakterystycznym korkiem xt ma odkręcany bardziej prostokątny, zacisk XT jest skręcany a XTR to monoblok. co do samego hamowania podobnie.
Tarcze tylko na 6 śrub powód większy wybór. Jednak jak kupujesz hamulce tarcze przeważnie są w komplecie. Unikaj tarcz mocno falowanych na krawędziach hamulce lubią wtedy wpadać w wibracje szczególnie przód. Ponoć tarcze ASHIMA są dobre lekkie i odporne na przegrzanie Konwa na nich śmiga chyba Panowie Bartosz i Robert też.
Co do regulacji to różnie czasem wszystko jest O.K. a czasem trzeba ustawiać zacisk , mechanik Majki coś o tym wie http://sport.tvp.pl/inne/pozostale/kolarstwo/mtb/wideo/druga-strona-teczy-mechanik/5221920 Ja mam obecnie formule ORO tutaj podobnie jak w avid-ach jest mała odległość klocka od tarczy lecz jak klocek się trochę wytrze jest O.K. Shimano i Magura ma większą przestrzeń.
A jeszcze jedno musisz zadać sobie pytanie Olej mineralny np.SHIMANO, MAGURA czy dot np. FORMULA, AVID.
Olej to +Ekologia +nie niszczy lakieru
- możliwość zagrzania oleju podczas ostrych zjazdów , w ujemnych temperaturach twardniejąca klamka (nie we wszystkich) miałem tak w shimano xt br-m765
DOT
+ odporny na przegrzanie
+ odporność na mrozy
- lakierowane części go nie lubią
Co do mnie z tańszych brał bym xt 2011 ok 800pln
fajna opcja to Magura martha na bikecenter ok 999pln tylko wymiana klocków = się zdjęcie koła ,żeby tego uniknąć proponuje nowość magura MT6 ok 1099pln
Coś na dot-a Formula Oro k24 780pln piekielna moc i modulacja lub model z 2007najwyższy z grupy oro ,puro karbonowe klamki ,tytanowe śruby 1200pln
lub jakiegoś avid-a z rodziny elixir x0 lub xx, do wyboru do koluru.
co do piast to dt swiss 240s lub 340 piasta ta ma inaczej niż inne rozwiązanie samego bębenka ,nie są to zapadki lecz dwa pierścienie które się zazębiają są przez to odporniejsze na mocne obciążenia. Dają mocny dżwięk podczas jazdy.
Tarcze tylko na 6 śrub powód większy wybór. Jednak jak kupujesz hamulce tarcze przeważnie są w komplecie. Unikaj tarcz mocno falowanych na krawędziach hamulce lubią wtedy wpadać w wibracje szczególnie przód. Ponoć tarcze ASHIMA są dobre lekkie i odporne na przegrzanie Konwa na nich śmiga chyba Panowie Bartosz i Robert też.
Co do regulacji to różnie czasem wszystko jest O.K. a czasem trzeba ustawiać zacisk , mechanik Majki coś o tym wie http://sport.tvp.pl/inne/pozostale/kolarstwo/mtb/wideo/druga-strona-teczy-mechanik/5221920 Ja mam obecnie formule ORO tutaj podobnie jak w avid-ach jest mała odległość klocka od tarczy lecz jak klocek się trochę wytrze jest O.K. Shimano i Magura ma większą przestrzeń.
A jeszcze jedno musisz zadać sobie pytanie Olej mineralny np.SHIMANO, MAGURA czy dot np. FORMULA, AVID.
Olej to +Ekologia +nie niszczy lakieru
- możliwość zagrzania oleju podczas ostrych zjazdów , w ujemnych temperaturach twardniejąca klamka (nie we wszystkich) miałem tak w shimano xt br-m765
DOT
+ odporny na przegrzanie
+ odporność na mrozy
- lakierowane części go nie lubią
Co do mnie z tańszych brał bym xt 2011 ok 800pln
fajna opcja to Magura martha na bikecenter ok 999pln tylko wymiana klocków = się zdjęcie koła ,żeby tego uniknąć proponuje nowość magura MT6 ok 1099pln
Coś na dot-a Formula Oro k24 780pln piekielna moc i modulacja lub model z 2007najwyższy z grupy oro ,puro karbonowe klamki ,tytanowe śruby 1200pln
lub jakiegoś avid-a z rodziny elixir x0 lub xx, do wyboru do koluru.
co do piast to dt swiss 240s lub 340 piasta ta ma inaczej niż inne rozwiązanie samego bębenka ,nie są to zapadki lecz dwa pierścienie które się zazębiają są przez to odporniejsze na mocne obciążenia. Dają mocny dżwięk podczas jazdy.
jeśli chodzi o hamulce shimano to one wszystkie mniej wiecej działają tak samo. Klamka pompuje tyle samo płynu, tłoczki mają taką samą średnice. Był kiedyś syntetyczny test tarczówek w niemieckim Bike - można gdzieś znaleźć skany - zasadniczo z niego wynikało iż najmocniejsze są deore :) - należy jednak wziąść po uwagę iż w tescie brały udział hamulce simano działające na ten sam klocek (m06/m07) teraz jest wieksze zróżnicowanie klocków wiec może i działanie hamulców jest nieco inne.
Shimano mają tę wadę iż zaciski po jakimś czasie będą ciec. Shimano nie sprzedaje żadnych zestawów naprawczych (teoretycznie trzba wymienić cały zacisk) ale można dorobić uszczelki. Nawet tutaj był wątek i namiary na firmę która to zrobi.
Tarcze - jakie sa twoje priorytety? Jesli niska waga weź 160, jesli siła hamowania i obsługa jednym palcem to 180 co najmniej.
Co do obcierania to faktycznie czasem potrafi coś obcierać - mi to specjalnie nie robi i moge to przeżyć ale faktycznie zdarza sie iż zdjęciu koła mogą sie tam klocki nieco przestawić - choć po jakimś czasie sie to na powrót ułoży.
Shimano mają tę wadę iż zaciski po jakimś czasie będą ciec. Shimano nie sprzedaje żadnych zestawów naprawczych (teoretycznie trzba wymienić cały zacisk) ale można dorobić uszczelki. Nawet tutaj był wątek i namiary na firmę która to zrobi.
Tarcze - jakie sa twoje priorytety? Jesli niska waga weź 160, jesli siła hamowania i obsługa jednym palcem to 180 co najmniej.
Co do obcierania to faktycznie czasem potrafi coś obcierać - mi to specjalnie nie robi i moge to przeżyć ale faktycznie zdarza sie iż zdjęciu koła mogą sie tam klocki nieco przestawić - choć po jakimś czasie sie to na powrót ułoży.
Z formulą są podobne problemy co z avidem - zapiekają się tłoki. avidy odradzam na wstępie, chcesz mieć problem kup avida :) Shimano z racji na olej mineralny i wycieki z wszystkich możliwych uszczelek również odradzam. Magura również jak shimano, cieknie dość szybko.
Proponuje zastanowić się nad hamulcami hope. Są może i trochę droższe, ale w tym wypadku płacimy za jakość i rewelacyjne wykonanie. Sporo hope'ów przwinęło mi się przez serwis i jedyna robota jaka przy nich była to wymiana płynu i klocków. Z avidem problemów było najwięcej, szczególnie elixiry są bardzo awaryjne. Także radzę dołożyć parę złotych i kupić hope, np. tech x2 lub race x2.
Proponuje zastanowić się nad hamulcami hope. Są może i trochę droższe, ale w tym wypadku płacimy za jakość i rewelacyjne wykonanie. Sporo hope'ów przwinęło mi się przez serwis i jedyna robota jaka przy nich była to wymiana płynu i klocków. Z avidem problemów było najwięcej, szczególnie elixiry są bardzo awaryjne. Także radzę dołożyć parę złotych i kupić hope, np. tech x2 lub race x2.
mała uwaga - cieknące Magury to raczej domena starszych modeli. W 2008 najwyraźniej sobie poradzili z tym problemem. Mam 2 modele Luiz od tego rocznika i są zupełnie bezobsługowe.
Olej ma tę zaletę, że w zasadzie nie trzeba nic przy nim dłubać (DOT-a co 1-2 lata powinno się wymieniać), natomiast rzeczywiście na mrozie wyraźnie zmienia się charakterystyka pracy (co w przypadku masakrycznie "miękkich" Magur akurat jest na plus, w przypadku mających mały jałowy skok Shimamo może stanowić problem).
No i odpowietrzanie zarówno Shimano, jak i Magur jest banalnie proste, a ewentualne ubabranie się olejem (dopóki nie usyfi tarcz czy klocków) jest w zasadzie nieszkodliwe.
pozdro
Olej ma tę zaletę, że w zasadzie nie trzeba nic przy nim dłubać (DOT-a co 1-2 lata powinno się wymieniać), natomiast rzeczywiście na mrozie wyraźnie zmienia się charakterystyka pracy (co w przypadku masakrycznie "miękkich" Magur akurat jest na plus, w przypadku mających mały jałowy skok Shimamo może stanowić problem).
No i odpowietrzanie zarówno Shimano, jak i Magur jest banalnie proste, a ewentualne ubabranie się olejem (dopóki nie usyfi tarcz czy klocków) jest w zasadzie nieszkodliwe.
pozdro