Odpowiadasz na:

Re: jestem po 30-tce i mam ADHD

Szkolnictwo ogólnie nie daje sobie rady z nauczaniem.
Chociaż właściwie taki jest cel. Nikt tego głośno nie powie, ale nie może być tak że szkoła będzie uczyć tak dobrze że wszyscy... rozwiń

Szkolnictwo ogólnie nie daje sobie rady z nauczaniem.
Chociaż właściwie taki jest cel. Nikt tego głośno nie powie, ale nie może być tak że szkoła będzie uczyć tak dobrze że wszyscy uczniowie będą mieli dobre wyniki. Szkoła mówiąc niedelikatnie musi wybrać pewną grupę dzieci która będzie mogła zgnoić aby w przyszłości społeczeństwo miało tanią siłę roboczą.

"może on jest agresywny w stosunku do takich co go atakują?!"

A gwałciciel gwałci bo kobieta ma za krótką spódnicę. Przerabialiśmy już tą filozofię kilka razy na tym forum;)
Znałem osoby z adhd, dla nich powodem od agresji był brak zgody, inne poglądy, czy mówienie im co mają robić. Właściwie wszystko. Taka osoba jest nadpobudliwa i nie może wytrzymać chwili w spokoju. Jeśli wszyscy są spokojni to zaczyna ich zaczepiać w mało wybredny sposób. Jest jak taki mały szczeniak który chce się bawić i nigdy nie ma dość, co będzie cię gryzł po kostkach by wywołać jakąkolwiek reakcję. Takie osoby nad sobą nie panują.

Masz z wikipedii listę objawów:

Sfera ruchowa

* wyraźny niepokój ruchowy w zakresie dużej i małej motoryki
* niemożność pozostawania w bezruchu przez nawet krótki czas
* podrywanie się z miejsca
* bezcelowe chodzenie
* zwiększona szybkość i częsta zmienność ruchów (wrażenie ciągłego pośpiechu)
* bieganie
* przymusowe wymachiwanie rękami
* podskakiwanie
* wzmożone drobne ruchy kończyn (machanie nogami, głośne deptanie, poruszanie palcami rąk, ciągłe zajmowanie się rzeczami, które leżą w zasięgu rąk lub nóg, kiwanie się na krześle itp.)
* bieganie bez celu

Sfera poznawcza

* trudności w skupieniu uwagi (uwaga chwiejna, wybitnie zależna od czynników afektywnych)
* brak wytrwałości w przypadku małego zainteresowania i niedostrzegania bezpośredniej korzyści z działania
* wzmożony odruch orientacyjny
* pochopność
* znaczna męczliwość w pracy intelektualnej i związana z tym nierównomierna wydajność
* pobieżność myślenia
* przerzucanie uwagi z obiektu na obiekt (udzielanie nieprawidłowych, nieprzemyślanych odpowiedzi na pytania lub nieprawidłowe rozwiązywanie zadań)
* w badaniach inteligencji niektórzy autorzy stwierdzają poziom "poniżej spodziewanego", głównie w skalach wykonawczych
* trudności wizualno-motoryczne
* trudności syntetyzowania w myśleniu
* brak umiejętności planowania
* u wielu dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi występują pewnego rodzaju zaburzenia mowy lub języka, do których należą:
o opóźnienie rozwoju mowy
o kłopoty z artykulacją
o problemy ze strukturą zdania
o nieprawidłowe układanie dźwięków
* Trudności stanowi również pisemne wyrażanie myśli i słowa
pamięć krótkotrwała
Sfera emocjonalna

* nieopanowane, nieraz bardzo silne reakcje emocjonalne
* wzmożona ekspresja uczuć
* zwiększona wrażliwość emocjonalna na bodźce otoczenia
* wybuchy złości
* impulsywność działania

Często występujące cechy osobowości dziecka z zaburzeniami koncentracji uwagi

* działanie impulsywne,
* chęć dominowania w grupie
* niska samoocena
* okresowo występująca depresja
* niedojrzałe zachowanie
* zaburzenia snu:
o wczesne budzenie się
o trudności z zaśnięciem
o niespokojny sen

* rozwój fizyczny:
o wysoki poziom aktywności fizycznej
* rozwój społeczny:
o opóźniony rozwój społeczny
o trudności w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami
o popisują się przed rówieśnikami, aby zwrócić na siebie uwagę

zobacz wątek
15 lat temu
Antyspołeczny

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry