Widok
wywóz śmieci od 1 lipca
witam, znane już są stawki za wywóz śmieci w Baninie i tak od 1 lipca 2013 zapłacimy -----
Stawki za śmieci niesegregowane:
1. dla gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę 20,00 zł miesięcznie,
2. dla gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby 40,00 zł miesięcznie,
3. dla gospodarstwa domowego liczącego 3 osoby 60,00 zł miesięcznie,
4. dla gospodarstwa domowego liczącego 4 osoby lub więcej osób 70,00 zł miesięcznie.
Stawki za śmieci zbierane w sposób selektywny:
1. dla gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę 13,00 zł miesięcznie,
2. dla gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby 26,00 zł miesięcznie,
3. dla gospodarstwa domowego liczącego 3 osoby 39,00 zł miesięcznie,
4. dla gospodarstwa domowego liczącego 4 osoby lub więcej osób 43,00 zł miesięcznie.
A teraz ja się pytam:
1/ kto zapewni pojemniki na te śmieci? w Castoramie pojemnik 120 l kosztuje 200 zł to spory wydatek, zwłaszcza, że teraz dzierżawimy je
2/ jak będzie wyglądała segregacja ? szkło, plastik, papier - wszystko osobno? to plus mokre daje 4 pojemniki! kto chce mieć 4 pojemniki przed domem!!!!
3/ jak często będą te śmieci wywożone?
Czy gmina Żukowo zorganizuje jakąś akcję informacyjną? Na razie to tylko o kasie była mowa!!!
Jeżeli macie jakieś ciekawe informacje w tym temacie - piszcie.
Stawki za śmieci niesegregowane:
1. dla gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę 20,00 zł miesięcznie,
2. dla gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby 40,00 zł miesięcznie,
3. dla gospodarstwa domowego liczącego 3 osoby 60,00 zł miesięcznie,
4. dla gospodarstwa domowego liczącego 4 osoby lub więcej osób 70,00 zł miesięcznie.
Stawki za śmieci zbierane w sposób selektywny:
1. dla gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę 13,00 zł miesięcznie,
2. dla gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby 26,00 zł miesięcznie,
3. dla gospodarstwa domowego liczącego 3 osoby 39,00 zł miesięcznie,
4. dla gospodarstwa domowego liczącego 4 osoby lub więcej osób 43,00 zł miesięcznie.
A teraz ja się pytam:
1/ kto zapewni pojemniki na te śmieci? w Castoramie pojemnik 120 l kosztuje 200 zł to spory wydatek, zwłaszcza, że teraz dzierżawimy je
2/ jak będzie wyglądała segregacja ? szkło, plastik, papier - wszystko osobno? to plus mokre daje 4 pojemniki! kto chce mieć 4 pojemniki przed domem!!!!
3/ jak często będą te śmieci wywożone?
Czy gmina Żukowo zorganizuje jakąś akcję informacyjną? Na razie to tylko o kasie była mowa!!!
Jeżeli macie jakieś ciekawe informacje w tym temacie - piszcie.
Pojemników będzie 5. Brązowy-mokre pojemnik na zmieszane-suche Zielony- szkło Niebieski-papier Żółty-tworzywa sztuczne oczywiście czytam to z ulotki którą dostałam w zeszłym roku .ulotka ta jest na stronie http://www.zukowo.pl w zakładce odpady komunalne.
kurde ja jestem jakaś niekumata. jeżeli będę segregowała śmieci to płacę za 3 osoby 39 zł tylko??? czy 39+60? bo z góry założą że część śmieci będzie niesegregowana? czy po prostu jak zadeklaruję że nie segreguję to 60 będę tylko płaciła?
masakra 5 śmietników??? i co mokre, suche (suche posegregowane? czy nieposegregowane?) papier plastik szklo.?????? nie kumam
masakra 5 śmietników??? i co mokre, suche (suche posegregowane? czy nieposegregowane?) papier plastik szklo.?????? nie kumam
oblukałam tą ulotkę - polecam dowiedziałam się że nie każde szkło to szkło które można wrzucić do pojemnika szkło :/ tak samo z papierem ;/ no masakra. przeraża mnie te 5 pojemników, dobrze że właśnie jestesmy na etapie planowania podjazdu, płotu itp. to sobie jakoś to ogarniemy ale zmiescić teraz 5 pojemników w miejscu gdzie ktoś ma 2? albo jeden? maskara ;/
tez widziałem ta ulotkę - i właśnie - co będzie w przypadku, gdy nastąpi jakaś pomyłka w segregacji-to nie wezmą odpadów ? bo to tak wygląda, ze trzeba będzie stać nad śmieciami z ta ulotka i patrzeć co gdzie wrzucać..wychodzi na to ze segregacja zajmie dużo czasu- wiec lepiej będzie zapłacić więcej i niesegregowac...
wywóz śmieci od 1 lipca należy wypowiedzieć dotychczasowe umowy
Nowe stawki wejdą w życie z końcem czerwca 2013 roku.
Należy wypowiedzieć dotychczasowe umowy najpóźniej do końca marca 2013
(trzy miesięczny okres wypowiedzenia) z aktualnym odbiorcą naszych odpadów,
aby w lipcu nie płacić za śmieci podwójnie - raz Gminie, drugi raz dotychczasowemu odbiorcy
Należy wypowiedzieć dotychczasowe umowy najpóźniej do końca marca 2013
(trzy miesięczny okres wypowiedzenia) z aktualnym odbiorcą naszych odpadów,
aby w lipcu nie płacić za śmieci podwójnie - raz Gminie, drugi raz dotychczasowemu odbiorcy
dlaczego na stronie żukowo.pl nie ma żadnych dalszych informacji o wywozie śmieci od lipca????? kto dostarczy nowe kubły na śmieci jak obecny odbiorca śmieci zabierze obecne ????? będzie trzeba zlożyć deklarację co do liczby osób mieszkających i sposobu segregacji śmieci - w jakiej formie?? do kiedy?? ktoś coś wie?? ktoś coś słyszał??
W formularzu do wypełnienia na temat śmieci jest rubryka w której każdy ma się zobowiązać do zaopatrzenia w kubły-tak ja to zrozumiałem. Cały formularz jest bardziej skomplikowany niż PIT. Na razie wstrzymałem się z jego wypełnianiem i czekam na jakieś oficjalne info. w każdym razie formularz trzeba oddać w Kartuzach podobno do końca kwietnia-MASAKRA!!!!!
W jakich Kartuzach????!!!!! Na tym terenie za śmieci odpowiedzialny jest UG Żukowo. Dzwoniłam tam dzisiaj. W pojemniki będzie można się zaopatrzyć samemu- zgodnie z ustawą powinniśmy mieć własne, lub dzierżawić od firmy wywożącej śmieci- tak w przetargu zażyczyła sobie gmina. Czy będzie za dzierżawę dodatkowa opłata tego nie wiadomo. Jeżeli chodzi o deklarację UG Żukowo jeszcze ich nie wysłał więc skąd je masz????? Ludzie nie siejcie plotek!!!!! A przy okazji ino znajdziecie w darmowej gazetce p.t. "Wieści z magistratu"
informacje o deklaracjach znajdują się na stronie : http://www.naszebanino.pl/zloz-deklaracje-ws-oplat-za-smieci-do-konca-kwietnia/
Segregacja się opłaca - Opłaty
Dnia 13 marca 2013 r. odbyła się XXVII sesja Rady Miejskiej w Kartuzach, podczas której m.in. zostały podjęte niektóre z uchwał z tzw. "pakietu śmieciowego". Jedną z nich jest uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik.
Przyjęcie tej uchwały określiło stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jakie obowiązują każdego właściciela nieruchomości na terenie gminy Kartuzy.
Miesięczne stawki opłaty dla nieruchomości zamieszkanych
kształtują się następująco:
W przypadku odpadów zbieranych w sposób selektywny dla gospodarstwa domowego
1 - osobowego 19 zł (brutto) miesięcznie
2 - osobowego 29 zł
3 - osobowego 39 zł
4 osobowego 48 zł.
W przypadku odpadów zbieranych w sposób nieselektywny stawki wzrastają o 41 proc. i wynoszą dla gospodarstwa domowego:
1 - osobowego 26,80 zł (brutto) miesięcznie
2 - osobowego 40,89 zł
3 - osobowego 54,99 zł
4 osobowego 67,68 zł.
W ramach opłaty śmieciowej, z terenu nieruchomości zamieszkanych odbierana będzie każda ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób zgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kartuzy.
W przypadku nieruchomości niezamieszkanych i mieszanych ustalono stawkę (brutto) za pojemnik:
A. z odpadami zmieszanymi:
a) o pojemności 110 l w wysokości 21,14 zł
b) o pojemności 120 l w wysokości 21,14 zł
c) o pojemności 240 l w wysokości 36,02 zł
d) o pojemności 500 l w wysokości 80,68 zł
e) o pojemności 1100 l w wysokości 155,11 zł
B. z bioodpadami:
a) o pojemności 60 l w wysokości 8,88 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 11,51 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 11,51 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 16,76 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 32,53 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 52,56 zł
C. z papierem:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
D. ze szkłem:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
E. z tworzywem sztucznym:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
UWAGA!
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach w cyklu dwumiesięcznym.
ceny.jpg
Mieszkańcy, którzy nie zdecydują się na segregację odpadów tj. nie będą sortować odpadów na 5 pojemników tj. suche, mokre, szkło, tworzywa sztuczne, makulaturę, a będą wrzucać wszystkie odpady do jednego pojemnika zapłacą więcej.
PONADTO W RAMACH AKCJI OD MIESZKAŃCÓW ODBIERANE SĄ NASTĘPUJĄCE RODZAJE ODPADÓW:
NIEBEZPIECZNE
termometry, lampy rtęciowe, świetlówki
środki ochrony roślin i ich opakowania
rozpuszczalniki, odczynniki chemiczne
farby, lakiery oraz opakowania po nich
smary, środki do konserwacji drewna i metali
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
zużyte baterie i akumulatory
przeterminowane lub częściowo wykorzystane leki
przepracowane oleje
BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE
odpady pochodzące z remontów gospodarstw domowych
WIELKOGABARYTOWE
odpady nie mieszczące się w pojemnikach na odpady, głównie meble
METALE
UWAGA!
W RAMACH OPŁATY ŚMIECIOWEJ NIE SĄ ODBIERANE:
azbest, papa
odpady nieoznaczone, niemożliwe do zidentyfikowania
odpady wskazujące na źródło pochodzenia inne niż gospodarstwo domowe
Dnia 13 marca 2013 r. odbyła się XXVII sesja Rady Miejskiej w Kartuzach, podczas której m.in. zostały podjęte niektóre z uchwał z tzw. "pakietu śmieciowego". Jedną z nich jest uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik.
Przyjęcie tej uchwały określiło stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jakie obowiązują każdego właściciela nieruchomości na terenie gminy Kartuzy.
Miesięczne stawki opłaty dla nieruchomości zamieszkanych
kształtują się następująco:
W przypadku odpadów zbieranych w sposób selektywny dla gospodarstwa domowego
1 - osobowego 19 zł (brutto) miesięcznie
2 - osobowego 29 zł
3 - osobowego 39 zł
4 osobowego 48 zł.
W przypadku odpadów zbieranych w sposób nieselektywny stawki wzrastają o 41 proc. i wynoszą dla gospodarstwa domowego:
1 - osobowego 26,80 zł (brutto) miesięcznie
2 - osobowego 40,89 zł
3 - osobowego 54,99 zł
4 osobowego 67,68 zł.
W ramach opłaty śmieciowej, z terenu nieruchomości zamieszkanych odbierana będzie każda ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób zgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kartuzy.
W przypadku nieruchomości niezamieszkanych i mieszanych ustalono stawkę (brutto) za pojemnik:
A. z odpadami zmieszanymi:
a) o pojemności 110 l w wysokości 21,14 zł
b) o pojemności 120 l w wysokości 21,14 zł
c) o pojemności 240 l w wysokości 36,02 zł
d) o pojemności 500 l w wysokości 80,68 zł
e) o pojemności 1100 l w wysokości 155,11 zł
B. z bioodpadami:
a) o pojemności 60 l w wysokości 8,88 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 11,51 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 11,51 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 16,76 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 32,53 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 52,56 zł
C. z papierem:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
D. ze szkłem:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
E. z tworzywem sztucznym:
a) o pojemności 60 l w wysokości 7,71 zł
b) o pojemności 110 l w wysokości 9,17 zł
c) o pojemności 120 l w wysokości 9,17 zł
d) o pojemności 240 l w wysokości 12,10 zł
e) o pojemności 500 l w wysokości 20,87 zł
f) o pojemności 1100 l w wysokości 29,23 zł
UWAGA!
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać na rachunek Urzędu Miejskiego w Kartuzach w cyklu dwumiesięcznym.
ceny.jpg
Mieszkańcy, którzy nie zdecydują się na segregację odpadów tj. nie będą sortować odpadów na 5 pojemników tj. suche, mokre, szkło, tworzywa sztuczne, makulaturę, a będą wrzucać wszystkie odpady do jednego pojemnika zapłacą więcej.
PONADTO W RAMACH AKCJI OD MIESZKAŃCÓW ODBIERANE SĄ NASTĘPUJĄCE RODZAJE ODPADÓW:
NIEBEZPIECZNE
termometry, lampy rtęciowe, świetlówki
środki ochrony roślin i ich opakowania
rozpuszczalniki, odczynniki chemiczne
farby, lakiery oraz opakowania po nich
smary, środki do konserwacji drewna i metali
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
zużyte baterie i akumulatory
przeterminowane lub częściowo wykorzystane leki
przepracowane oleje
BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE
odpady pochodzące z remontów gospodarstw domowych
WIELKOGABARYTOWE
odpady nie mieszczące się w pojemnikach na odpady, głównie meble
METALE
UWAGA!
W RAMACH OPŁATY ŚMIECIOWEJ NIE SĄ ODBIERANE:
azbest, papa
odpady nieoznaczone, niemożliwe do zidentyfikowania
odpady wskazujące na źródło pochodzenia inne niż gospodarstwo domowe
Ja np. mam pojemni kido segregacji i na zwykłe smieci też.
Zanim wyrzucę 1 słoik to w spiżarni mam duże wiadro i wkładam. Np słoiki myje, kubeczki po jogurcie bo by to zwyczajnie smierdziało.
Jak mam pełne wiadro to idę i do kontenerka wyrzucam.
Z każdym jednym słoiczkiem czy kubeczkiem biegać nie będę.
A z tymi etykietkami to lekka przesada.
Jak butelki oddajesz po piwnie do sklepu to chyba wypłukane z etykietkami.
Zanim wyrzucę 1 słoik to w spiżarni mam duże wiadro i wkładam. Np słoiki myje, kubeczki po jogurcie bo by to zwyczajnie smierdziało.
Jak mam pełne wiadro to idę i do kontenerka wyrzucam.
Z każdym jednym słoiczkiem czy kubeczkiem biegać nie będę.
A z tymi etykietkami to lekka przesada.
Jak butelki oddajesz po piwnie do sklepu to chyba wypłukane z etykietkami.
Ta deklaracja to porażka. O ile nie ma problemu w przypadku jednej rodziny to w przypadku kiedy mieszkają w jednym domu dwie małe rodziny to jest porażka. W tym przypadku składamy deklaracje jako dwie rodziny , np. 2+2 czy np. 4+1 itp , a nie jako ponad 4 osoby. Nikt nie chce powiedzieć gdzie w przypadku segregacji ustawić 10 śmietników- bo tak to realnie wyjdzie. Nikt nie wie jakiej wielkości mają być te śmietniki . W przeciętnej rodzinie do tej pory były 2x120l. My mieliśmy 2x240l. I co teraz mam postawić 10 śmietników 120L , a może 10-240 l?
Urzędnicy nie bardzo się orientują , a to niestety jest życie. To jak będzie mieszkała razem 3 rodzeństwa niezlaeżna od siebie finansowo to będą mieli 15 śmietników?????!!!!!!!!
Urzędnicy nie bardzo się orientują , a to niestety jest życie. To jak będzie mieszkała razem 3 rodzeństwa niezlaeżna od siebie finansowo to będą mieli 15 śmietników?????!!!!!!!!
wycinek z listu do mieszkancow z zukowo.pl
"Opłata za odpady segregowane będzie przysługiwać tym gospodarstwom domowym, które będą miały ustawione na nieruchomości pojemniki lub worki do selektywnego zbierania odpadów obejmujących w szczególności następujące frakcje : odpady mokre ( ulegające biodegradacji), suche zmieszane pozostałości po segregacji, szkło (kolorowe i białe), papier, tworzywa sztuczne i będą zbierane wsposób selektywny każdy w osobnym pojemniku lub workach "
jak przeczytasz to wychodzi ze 5 pojemnikow (badz workow)
chyba ze niesegregowane- to wtedy faktycznie 2 .
"Opłata za odpady segregowane będzie przysługiwać tym gospodarstwom domowym, które będą miały ustawione na nieruchomości pojemniki lub worki do selektywnego zbierania odpadów obejmujących w szczególności następujące frakcje : odpady mokre ( ulegające biodegradacji), suche zmieszane pozostałości po segregacji, szkło (kolorowe i białe), papier, tworzywa sztuczne i będą zbierane wsposób selektywny każdy w osobnym pojemniku lub workach "
jak przeczytasz to wychodzi ze 5 pojemnikow (badz workow)
chyba ze niesegregowane- to wtedy faktycznie 2 .
Deklaracje dostałem ale te 5 pojemników mnie mierzi , bo raczej nikt nie przewidział budując dom miejsca dla 5 pojemników więc jak to bedzie wyglądać? Pomijam fakt kosztów zakupu jeśli gmina zwali to na nas.Ciekawy jestem czy bedzie podjeżdżać 5 różnych śmieciarek czy my będziemy segregować a oni - do jednej recykling ,do drugiej mokre, bo jeśli tak ma to wyglądać ........to nie bardzo to kumam
http://zuzanka-czaruje.blogspot.com
Wiecie może, jak często będą odbierane odpady niesegregowane z nieruchomości jednorodzinnych? Znalazłam tylko informacje dot. częstotliwości odbioru opadów segregowanych, a nigdzie nie doczytałam o niesegregowanych. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się wystawiane 5 różnych pojemników (czy też worków) przed domem.
Niestety na to wychodzi. W specyfikacji przetargu jest napisane ,że śmietniki zobowiązana jest nam dostarczyć firma odbierająca śmieci- odpłatnie lub nieodpłatnie. śmietników musi być 5 z tego zamiennie mogą być 3 worki więc wychodzi ,że albo 5 śmietników albo 2 śmietniki + 3 worki. W opłacie śmieciowej do gminy nie jest zawarta cena pojemników/worków. Mamy kilka opcji 1. kupujemy własne śmietniki/worki. 2. firma odbierająca użyczy nieodpłatnie śmietniki i/lub dostarczy worki. 3. firma wydzierżawi nam odpłatnie śmietniki i będzie nam sprzedawać worki. Niestety nie mam info na temat wielkości śmietników tj. czy rodzina 1-osobowa i 3-osobowa będzie miała mieć śmietniki takiej samej wielkości.
Jak to od czego???!!!! Od firmy , która wygra przetarg. Zapewne wszystko będzie odpłatne - bo w tym kraju nie ma nic za darmo. W specyfikacji przetargu gmina dała dowolność firmie. Zgodnie z ustawą my sami powinniśmy zaopatrzyć się w śmietniki, więc chociaż dobre to ,że firma która wygra przetarg na życzenie właściciela nieruchomości będzie zobowiązana do ich dostarczenia. Przetarg jest chyba jakoś pod koniec maja więc tak szybko nic nie będziemy wiedzieć.
Ludzie w urzędzie gminy sie dowiecie, wszystko wyjaśnija.
Co do opłaty za pojemniki to jeszcze nic nie wiadomo czy płatne czy dzierżawa. Gmina ustala przetarg z firmami na wywóz śmieci.
Po drugie jakie 5 pojemników.
2 na suche i mokre i worki.
Kolejna sprawa to jeśli macie umowę np. z SITA to w urzędzie gminy otrzymacie gotowy druk - wypowiedzenie umowy i trzeba wypełnić do Sity wysłać.
Co do opłaty za pojemniki to jeszcze nic nie wiadomo czy płatne czy dzierżawa. Gmina ustala przetarg z firmami na wywóz śmieci.
Po drugie jakie 5 pojemników.
2 na suche i mokre i worki.
Kolejna sprawa to jeśli macie umowę np. z SITA to w urzędzie gminy otrzymacie gotowy druk - wypowiedzenie umowy i trzeba wypełnić do Sity wysłać.
Na stronie naszebanino.pl w artykule na temat wygranej w przetargach na wywóz śmieci znalazłem następującą informację:
To samo (SITA oraz ELWOZ) konsorcjum wygrało trzecią część przetargu, a więc odbiór i transport odpadów z kontenerów o pojemności min. 1,1 metra sześć. rozmieszczonych przy obiektach i drogach gminnych.
Orientuje się ktoś co autor miała myśli pisząc o kontenerach przy "drogach gminnych"?
To samo (SITA oraz ELWOZ) konsorcjum wygrało trzecią część przetargu, a więc odbiór i transport odpadów z kontenerów o pojemności min. 1,1 metra sześć. rozmieszczonych przy obiektach i drogach gminnych.
Orientuje się ktoś co autor miała myśli pisząc o kontenerach przy "drogach gminnych"?
Ja się zastanawiam czy nie zmienić w gminie na nie segregowane ?
wziąłem segregowane i teraz 5 pojemników za każdy 8 zł to wychodzi 40 zł brutto na miesiąc do tego 4 osoby 43 zł na miesiąc to razem wychodzi 83 zł na miesiąc a nie segregowane to 4 osoby 70 zł + dzierżawa śmietnika 8 zł to się = 78 zł na miesiąc i co według was się opłaca segregowane gdzie trzeba wydzierżawić 5 śmietników czy nie segregowane gdzie jest 1 śmietnik
wziąłem segregowane i teraz 5 pojemników za każdy 8 zł to wychodzi 40 zł brutto na miesiąc do tego 4 osoby 43 zł na miesiąc to razem wychodzi 83 zł na miesiąc a nie segregowane to 4 osoby 70 zł + dzierżawa śmietnika 8 zł to się = 78 zł na miesiąc i co według was się opłaca segregowane gdzie trzeba wydzierżawić 5 śmietników czy nie segregowane gdzie jest 1 śmietnik
prawdopodobnie żółty pojemnik wyjedzie od nas po niedzieli.
Jeśli chodzi o harmonogram wywozu śmieci w lipcu znalazłem tu:
http://radabanino.pl/start/308-harmonogram-wywozu-mieci-jak-to-faktycznie-jest.html
ciekawe czy dostaniemy stare czy nowe śmietniki? stawiam na stare, z tego co piszą w necie Strach może nie podołać roli :/
Jeśli chodzi o harmonogram wywozu śmieci w lipcu znalazłem tu:
http://radabanino.pl/start/308-harmonogram-wywozu-mieci-jak-to-faktycznie-jest.html
ciekawe czy dostaniemy stare czy nowe śmietniki? stawiam na stare, z tego co piszą w necie Strach może nie podołać roli :/
I ja czytam na Nasze banino ze burmistrz dostal absolutorium pytam sie kto z radnych z banina glosowal za To co robia z smieciami to juz przekracza wszelkie granice ja mam terz wydzwaniac po jakis Strach zeby mi laskawie powiedzieli co mam robic ze smieciami mam placic ju znie wiem za co praranoja burdel poprostu a radni glosuja za. Kto do jasnej cholery zatwierdzil te przetagi nazwiska prosze Prosze pania soltys o interwencje w gminie
Przyłączam się do pytania o max pojemność na śmieci niesegregowane.. Bo jeśli na segregowane ma być jeden na suche i jeden na mokre to wnioskuję, że na niesegregowane mogą być również dwa (łączna pojemność w obu przypadkach powinna być chyba równa)..
Pomijam już kwestie związane z plastikami, papierem i innym szkłem
Pzdr
Pomijam już kwestie związane z plastikami, papierem i innym szkłem
Pzdr
Wszystko ładnie pięknie. Nawet jeżeli kupię pojemniki (o ile je w ogóle dostane bo to dziś towar deficytowy) kto mi zagwarantuje ,że firma wywożąca odpady ich nie połamie , albo,że ktoś mi ich nie ukradnie. Co mam sobie postawić przed domem kilkaset złotych. Poza tym śmietniki powinny być na lata więc każdy powinien być w odpowiednim kolorze....
Dezinformacja,niestety.
Zadzwoniłam do firmy SAPO,dotychczasowego odbiorcy moich śmieci,z zapytaniem kiedy zabiorą swój pojemnik bo mi taki się został po ich ostatniej wizycie.
...Firma ZBIGNIEW STRACH weszła w jego własność po ustaleniach z SAPO...
Teraz będę odwoływać chęć dzierżawy pojemnika od Zbigniewa S.
Zadzwoniłam do firmy SAPO,dotychczasowego odbiorcy moich śmieci,z zapytaniem kiedy zabiorą swój pojemnik bo mi taki się został po ich ostatniej wizycie.
...Firma ZBIGNIEW STRACH weszła w jego własność po ustaleniach z SAPO...
Teraz będę odwoływać chęć dzierżawy pojemnika od Zbigniewa S.
Może ktoś z Was zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie dotyczące odpadów segregowanych, tzw. mokrych.
Mam pojemnik na takie odpady i mam zamiar wrzucać do niego śmieci mokre w workach, gdyż nie chcę mieć totalnego brudu w pojemniku. Zakład w Szadółkach posiada maszynę do rozrywania worków, więc sprawa powinna być jasna.
Ale czy orientujecie się, czy jest jakiś przepis mówiący o tym jakiej pojemności mogą być te worki. Gdzieś słyszałam, że mogą to być worki o pojemności nie mniejszej niż 35l. Czy to prawda?
Podobnie chyba wygląda sprawa z osobami, które będą wyrzucać śmieci mokre do worka, a nie do popjemnika. Czy będą trzymały wielki wór, do którego będą dosypywać śmieci? Czy może będą dorzucały do niego mniejsze worki?
Hmmm - takie tam trudne pytanie dotyczące mokrych z pozostałymi chyba wszystko jest jasne..
Mam pojemnik na takie odpady i mam zamiar wrzucać do niego śmieci mokre w workach, gdyż nie chcę mieć totalnego brudu w pojemniku. Zakład w Szadółkach posiada maszynę do rozrywania worków, więc sprawa powinna być jasna.
Ale czy orientujecie się, czy jest jakiś przepis mówiący o tym jakiej pojemności mogą być te worki. Gdzieś słyszałam, że mogą to być worki o pojemności nie mniejszej niż 35l. Czy to prawda?
Podobnie chyba wygląda sprawa z osobami, które będą wyrzucać śmieci mokre do worka, a nie do popjemnika. Czy będą trzymały wielki wór, do którego będą dosypywać śmieci? Czy może będą dorzucały do niego mniejsze worki?
Hmmm - takie tam trudne pytanie dotyczące mokrych z pozostałymi chyba wszystko jest jasne..
Zadałam takie pytanie gminie i dostałam odpowiedź:
>> Harmonogram wywozu odpadów segregowanych będzie dostępny dnia 2.07.2013r. Harmonogram, który opublikowany jest na stronie http://www.zukowo.pl dotyczy również odpadów suchych.
>> Harmonogram wywozu odpadów segregowanych będzie dostępny dnia 2.07.2013r. Harmonogram, który opublikowany jest na stronie http://www.zukowo.pl dotyczy również odpadów suchych.
http://www.chwaszczyno.pl/images/stories/thumbnails/images-2013-2013-07-kalendarz-wywozu-odpadow-lipiec-WSZYSTKICH-m-590x631.jpg
graficzna rozpiska co i jak i kiedy ze śmieciami :)))
graficzna rozpiska co i jak i kiedy ze śmieciami :)))
ok, już znalazłam co i jak dla nie segregacji
http://www.chwaszczyno.pl/wiadomosci-wszystkie/aktualnosci/1039-harmonogram-odbioru-odpadow-komunalnych-na-lipiec-2013-r.html
oraz dla segregacji - mokre
http://www.chwaszczyno.pl/wiadomosci-wszystkie/aktualnosci/1047-harmonogram-odbioru-odpadow-komunalnych-mokrych-na-lipiec-2013-r.html
http://www.chwaszczyno.pl/wiadomosci-wszystkie/aktualnosci/1039-harmonogram-odbioru-odpadow-komunalnych-na-lipiec-2013-r.html
oraz dla segregacji - mokre
http://www.chwaszczyno.pl/wiadomosci-wszystkie/aktualnosci/1047-harmonogram-odbioru-odpadow-komunalnych-mokrych-na-lipiec-2013-r.html
Drodzy mieszkańcy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z powodu dużego zainteresowania mieszkańców oraz braku możliwości kontaktu telefonicznego dotyczącego wywozu śmieci chcemy zorganizować spotkanie z firmą która na naszym terenie wygrała przetarg. Na dzień dzisiejszy czekamy na podanie terminu spotkania. Aby umożliwić łatwy dostęp do worków segregacyjnych jeśli firma wyrazi zgodę będa one dostępne u Sołtysa. Harmonogram wywozów jest dostepny na stronie rady sołeckiej.
Z powodu dużego zainteresowania mieszkańców oraz braku możliwości kontaktu telefonicznego dotyczącego wywozu śmieci chcemy zorganizować spotkanie z firmą która na naszym terenie wygrała przetarg. Na dzień dzisiejszy czekamy na podanie terminu spotkania. Aby umożliwić łatwy dostęp do worków segregacyjnych jeśli firma wyrazi zgodę będa one dostępne u Sołtysa. Harmonogram wywozów jest dostepny na stronie rady sołeckiej.
masz kolego rację tu się niema o co martwić dostaniesz list to zapłacisz nie dostaniesz to nie zapłacisz krótka piłka mnie tylko martwi to ze jak w lipcu wystawiłem worek z szkłem 16 wtedy kiedy mieli przyjechać to nie przyjechali i nie przyjechali do dnia dzisiejszego a plastik i papier wrzucają do jednej śmieciarki razem z odpadami suchymi to tak miała wyglądać ta segregacja ? żądam aby gmina obniżyła rachunek za to ze nie przyjeżdżają a jak przyjadą to o 6 rano ze człowiek nie zdąży śmietnika wystawić to aż się prosi żeby zrobić im zdjęcie i wysłać do gazety albo jakiejś telewizji.
tak po za to u mnie wywożą szanowni Bracia Stach z Częstochowy bo bliżej żadnych nie było może oni po to szkło na piechtę idą kto wie
tak po za to u mnie wywożą szanowni Bracia Stach z Częstochowy bo bliżej żadnych nie było może oni po to szkło na piechtę idą kto wie
dostałam taki list- wysłany jako POLECONY z POTWIERDZENIEM odbioru...żebym nie powiedziała, że nic nie dostałam...;/// i to qrna za nasze pieniądze, policzcie ile w gminie gospodarstw/rodzin jest, ile tych listów wysłali...ile KASY na to poszło! ile BANK zarabia na prowadzeniu indywidualnych kont...to też nie jest za darmo, płacimy za to wszystko w opłacie za śmieci! chciałabym płacić tylko za śmieci, a nie za rozbuchaną biurokrację i cholerne PROCEDURY!
Może to niektórych zbulwersuje ale jestem wkurzona tym systemem naliczenia. Konkretnie, dlaczego mając 4 osobowa rodzinę musze dofinansowywać rodziny 5 i więcej osobowe. Czyżby 7 osobowa rodzina produkowała tyle samo śmieci co moja. Wątpię. Gdyby urealnić opłaty zapewne parę złotych płacilibyśmy mniej.
a co mnie obchodza ich kamery co ja im mam wystawiac kubly i co jeszcze ta firma jest nic nie warta i przyjezdzaja kiedy chca maja swoich klientow szeroko w d,,,pie nie bylo jak kazdy sam wybieral firme do wywozu smieci placilem i wymagalem a teraz co wszystko pod nosek dostarczyc pytam sie za co im place za kamerowanie czy wywoz smieci