Widok
Czy w zerówce dzieci poznają literki?
Za moich czasów to w zerówce się uczyło literek, a jak jest teraz?
Bo jak na razie dziecko żadnej litery w szkole nie poznało.
Jak jest u was w szkole? Czy dzieci w zerówce poznały już jakieś literki? Jakie?
Chciałabym poćwiczyć z dzieckiem w domu, ale nie wiem od jakich literek najlepiej zaczynać.
Bo jak na razie dziecko żadnej litery w szkole nie poznało.
Jak jest u was w szkole? Czy dzieci w zerówce poznały już jakieś literki? Jakie?
Chciałabym poćwiczyć z dzieckiem w domu, ale nie wiem od jakich literek najlepiej zaczynać.
MEN nie zakazał uczenia liter.
"Czy to prawda, że Ministerstwo Edukacji Narodowej zakazało nauki czytania i pisania w przedszkolu?
Nie, to nieprawda. Ministerstwo Edukacji Narodowej nigdy nie wprowadzało takich regulacji. Nowa podstawa programowa zakłada, że dziecko opuszczające przedszkole ma być gotowe do podjęcia nauki czytania i pisania. Jeśli jest gotowe już wcześniej (w trakcie nauki w przedszkolu), obowiązkiem nauczyciela jest odpowiednie stymulowanie dalszego rozwoju dziecka i indywidualizacja metod pracy.
Obowiązująca od 1 września 2009 r. podstawa programowa wychowania przedszkolnego stanowi całość, bez podziału na poszczególne grupy wiekowe. Opisuje ona minimalne umiejętności, które musi posiadać dziecko kończące wychowanie przedszkolne. Program dla dzieci w poszczególnych grupach wiekowych układają sami nauczyciele przedszkoli w oparciu o wymagania tejże podstawy programowej i umiejętności samych dzieci.
Podstawa programowa jest bazą, w oparciu o którą tworzone są programy wychowania przedszkolnego i programy nauczania. Program może zawierać dodatkowe treści nauczania wykraczające poza zakres ustalony w podstawie programowej. Zadaniem nauczyciela jest więc dobór odpowiedniego programu wychowania przedszkolnego tak, aby był on optymalnie dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, dla których jest przeznaczony.
Celem wychowania przedszkolnego, zgodnie z podstawa programową, jest m.in. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
W zakresie kształtowania gotowości do nauki czytania i pisania określone są umiejętności, jakimi powinno wykazywać się dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej - powinno interesować się czytaniem i pisaniem; być gotowym do nauki czytania i pisania.
Zatem na poziomie wychowania przedszkolnego można uczyć dzieci czytania i pisania jeśli są już na to gotowe, czyli opanują minimum określone w podstawie programowej."
źródło: http://www.6latki.men.gov.pl/index.php/pytania-i-odpowiedzi
"Czy to prawda, że Ministerstwo Edukacji Narodowej zakazało nauki czytania i pisania w przedszkolu?
Nie, to nieprawda. Ministerstwo Edukacji Narodowej nigdy nie wprowadzało takich regulacji. Nowa podstawa programowa zakłada, że dziecko opuszczające przedszkole ma być gotowe do podjęcia nauki czytania i pisania. Jeśli jest gotowe już wcześniej (w trakcie nauki w przedszkolu), obowiązkiem nauczyciela jest odpowiednie stymulowanie dalszego rozwoju dziecka i indywidualizacja metod pracy.
Obowiązująca od 1 września 2009 r. podstawa programowa wychowania przedszkolnego stanowi całość, bez podziału na poszczególne grupy wiekowe. Opisuje ona minimalne umiejętności, które musi posiadać dziecko kończące wychowanie przedszkolne. Program dla dzieci w poszczególnych grupach wiekowych układają sami nauczyciele przedszkoli w oparciu o wymagania tejże podstawy programowej i umiejętności samych dzieci.
Podstawa programowa jest bazą, w oparciu o którą tworzone są programy wychowania przedszkolnego i programy nauczania. Program może zawierać dodatkowe treści nauczania wykraczające poza zakres ustalony w podstawie programowej. Zadaniem nauczyciela jest więc dobór odpowiedniego programu wychowania przedszkolnego tak, aby był on optymalnie dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, dla których jest przeznaczony.
Celem wychowania przedszkolnego, zgodnie z podstawa programową, jest m.in. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
W zakresie kształtowania gotowości do nauki czytania i pisania określone są umiejętności, jakimi powinno wykazywać się dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej - powinno interesować się czytaniem i pisaniem; być gotowym do nauki czytania i pisania.
Zatem na poziomie wychowania przedszkolnego można uczyć dzieci czytania i pisania jeśli są już na to gotowe, czyli opanują minimum określone w podstawie programowej."
źródło: http://www.6latki.men.gov.pl/index.php/pytania-i-odpowiedzi