Widok

Fenomen rowerów gravelowych

Opinie do artykułu: Fenomen rowerów gravelowych.
Artykuł na temat: Turystyka rowerowa

Gravel w światku rowerowym to synonim sukcesu. Pomysł na bicykl, na którym komfortowo poczujesz się podczas wielogodzinnej wyprawy zarówno po szosie, jak i po szutrze, lesie czy polnej drodze szybko zyskał popularność kolarzy. Gravel to rowerowy hipster - wyrazisty i nieszablonowy indywidualista. "Żwirówki" zyskują w Polsce i na świecie ogromną popularność, ponieważ jazda nimi daje mnóstwo satysfakcji. To także jeden z najbardziej uniwersalnych typów rowerów na rynku.  
Definicja ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inny rower na każdą nawierzchnie... Niedlugo beda sypac pokruszone kostki brukowe i wymysla Bruck Bike, specjalnie tylko na ta nawierzchnie.

Mi ta pozycja siedzaca nie odpowiada, wole trekking
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Jeździsz z głową opartą na kierownicy???
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0

Ta kierownica wcale nie jest bezsensowna

Bo można ją trzymać na kilka sposobów i w ten sposób dłonie odpoczywają, a te grawelowe są wystarczająco szerokie na wygodną jazdę.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Przełaj jest zwrotniejszy, bardziej zwarty, przystosowany do szybkich, krętych, ale krótkich tras. Gravel jest nastawiony na komfortowe pokonywanie dłuższych i łagodniejszych, po różnych rodzajach nawierzchni.
Przełaj żeby poszaleć, a gravel żeby się poszlajać :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Akurat baranek jest dużo wygodniejszy od prostej kiery. Dużo więcej możliwości chwytu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Do tego często trzeba fat bike'a
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

jaki testowałeś, że była dramatyczna? Źle dobrany rozmiar?
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

w rzeczywistości tej różnicy nie czuć. Mam przełaja i moge bez problemu jechac 150-200km. Zero dolegliwości i problemów.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

pierwszy z brzegu film na jutubie: Iceland in 10 Days
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Niby tak, ale generalnie zależy:
- jaką geometrię ma rama
- czy masz względem swojego wzrostu ramę większą czy mniejszą (większa będzie lepsza na dłuższe trasy)
- jaką masz pozycję na przełaju
Mnie się np. na przełaju już tak średnio długie dystanse robi
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oooo, paaaanie. Kiedyś to były czooosy. Rowery mioły drewnione koła, a nie jokieś ameliniowe szprychy, fanaberie jokiesik...
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

O przepisach ruchu drogowego.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Jak dla mnie to po prostu taka masywniejsza szosówka.

Dorabianie do tego tej całej "gravelowej" filozofii nie przekonuje mnie. Jeśli ktoś chce mieć jeden rower do wszystkiego, to tylko rower turystyczny, tzw. trekkingowy.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 3

To jest

fascynujące.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Kolejny wymysł marketingowy, żeby tylko rower sprzedać...

a te głupki to kupują...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 4

Co to są hamulce mechaniczno-hydrauliczne?

Czy można prosić o przykład?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

hydrauliczne, ale od klamki do hamulca linka

hydraulika zaczyna się na hamulcu. przeniesienie siły od klamki mechaniczne
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Sugerujesz, że bez reklamy

nikt rozsądny by roweru nie kupił?
Ja czekałem na takie coś 20 lat. Przedtem miałem coś podobnego, czym zjeździłem Polskę wszerz i wzdłuż.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

rower turystyczny

z którego wyrósł rower trekingowy poprzez wyprostowanie kierownicy miał baranka, był takim gravelem na bazie dawniejszych technologii, opony bardziej "szosowe" 27x1 1/4.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
do góry