Widok

Gmina w Baninie

Dlaczego w Baninie nie utworzono do tej pory nowej gminy? Żukowo z naszych podatków urządza sobie coraz to nowe, niepotrzebne inwestycje, z dotacji buduje sobie nowe drogi a u nas jedynie wymiana płyt na kostkę betonową, a i to nigdy nie pewne. Czy to nie czas abyśmy sami zaczęli decydować o swoich wydatkach i inwestycjach? Czy ktoś podejmował już takie kroki?
popieram tę opinię 17 nie zgadzam się z tą opinią 4

To zakasaj rękawy i do dzieła. Sprawdź co trzeba zrobić i działaj! Najlepiej jak wszyscy za mnie wszystko zrobią.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 2

Będę ZA jeśli % wydatków na inwestycje w Baninie będzie mniejszy niż % wpływów z podatków z Banina.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Gmina Przodkowo jest tego wysmienitym przykladem
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 0

Tak tam jest porządnie
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nie znam się ale się wypowiem... :)
Na budżet gminy składają się m in. koszty zwiazane fizycznie z funkcjonowaniem gminy. Pomimo tego, że nowa gmina byłaby mniejsza to budynek na urząd byłby potrzebny, w tym budynku trzeba by zgodnie z różnymi ustawami zatrudnić specjalistów z branż wszelkich aby zapewnić funkcjonowanie gminy. I nie da się tego zrobić etatami na najniższą krajową bo ludzie posiadający uprawnienia/doświadczenie za mniej niż średnia krajowa nie przyjdą.
Dawno temu koszt funkcjonowania urzędu gminy to było 1/5 budżetu gminy. I było to znacznie mniej niż kasa na inwestycje. Powołanie do życia nowego podmiotu nie zwiększy przychodów. Zasadniczo zwiększy natomiast koszty.

Jedyną słuszną drogą do zmian w Baninie to porozumienie np z Chwaszczynem i przejęcie władzy w nadchodzących wyborach w istniejącej gminie. Byłoby nas po prostu więcej niż reszty gminy. Ale wymaga to zameldowania się wszystkich sąsiadów i ogólnej mobilizacji.

Znacznie prościej jęczeć na forum.

Powodzenia w wylewaniu żali.