Re: Kto korzystał ze zniżek grupon?
wszystko zależy od jakiej ceny dadzą Ci upust.
Jak masz za wybrane danie 50 zł, i dadzą Ci 50 % to zapłacisz szczęśliwa 25zł. I Ty będziesz zadowolona i oni, bo ta cena była sztuczna (np...
rozwiń
wszystko zależy od jakiej ceny dadzą Ci upust.
Jak masz za wybrane danie 50 zł, i dadzą Ci 50 % to zapłacisz szczęśliwa 25zł. I Ty będziesz zadowolona i oni, bo ta cena była sztuczna (np koszt wykonania tego dania wyniósł 12 zł). (marża 400 %)
Ale normalna marża gastronomiczna wynosi od 100- do 200 % kosztu surowców.
Czyli jeśli (schabowy , frytki i surówki - dobrze zrobione po kosztach surowców wynoszą 7 zł, to cena wyniesie 18 zł). Taka cena jest najczęstsza czyż nie ??
Jeśli mamy przy tym dodatkowe usługi w knajpie jak obsługa kelnerska , wygodne kanapy zamiast krzesełek, Wi-Fi i ogólnie przyjemny klimat - to czasem cena osiąga tą maksymalną 200 % marżę i wyniesie 21 zł.......
Teraz wyobraźmy sobie , żę Restaurator wpuszcza knajpę do systemu kuponów:
Daje 50 % upustu dla klienta + 20 % prowizji dla firmy kuponowej.
Czyli oddaje 70 % ceny. Kosmos.
Ale jak to wplywa na marże :
odejmij od tych 21 zł te 70 % (czyli 14,70 zł) , zostaje zaledwie 6,3 zł
Tyle dostanie od firmy kuponowej za zrealizowanie umowy......
A przeciez koszt wykonania dania wyniósł 7 zł. oooooooo
Dopłaciło się 70 groszy do każdego dania.......
Czemu najtańsze bary mleczne sprzedają te dania z podgrzewaczy (gotowce-odgrzewańce) najtaniej za 8,90-9,90 ???
Bo taniej się nie da........ No to już zwłaszcza w restauracji.....
Czyli knajpy zaczynają kombinować :
-- dać mniej na talerzu
-- gorszej jakości
-- na końcu (najpierw klienci "niekuponowi")
-- podnieśc sztucznie ceny wybranych pozycji na które jest oferta
-- lub mieć takie pozycje (wysokomarżowe - z marżą 500 % - na które jest zniżka)
Ale generalnie odpuszczaja sobie współpracę po pierwszych próbach z takimi serwisami.
Ja tego nie widzę u siebie jako mozliwe do przeprowadzenia w sposób uczciwy i korzystny dla obu stron. A możliwości promocji (również cenowej) mam bardzo wiele, znacznie efektywniejszych.
Tak przy okazji :
Jeśli jakaś knajpa nie potrafi się sama wypromować (mając tak wielkie narzędzie jak obniżka cen nawet do 70 % - to znaczy że menedżerem jest jakiś idiota. To jest działanie dobre dla desperatów-samobójców
zobacz wątek