Odpowiadasz na:

Re: Od

@ Halewicz

No to pan rzeczywiśćie tu przybzdurza - wyrażnie powiedziałem,że to popkultura steruje rynkiem a nie odwrotnie - weźmy jakieś ciuchy od Nike czy Adidasa.

A... rozwiń

@ Halewicz

No to pan rzeczywiśćie tu przybzdurza - wyrażnie powiedziałem,że to popkultura steruje rynkiem a nie odwrotnie - weźmy jakieś ciuchy od Nike czy Adidasa.

A "obiektywne prawa natury" to nie są prawa wymyślane przez jakichś "teoretyków" tylko faktyczne zależności między elementami świata materialnego bądź kulturowego, ktore owi teoretycy usiłują rozszyfrować. No, tu to pan dał czadu.

Popkultura wykorzystuje czynniki najbardziej podstawe, wspolne dla całego gatunku, a więc biologiczne, o podłożu ewolucyjnym - nawet worka cementu czy pilarki nie da się sprzedać bez roznegliżowanej blondynki, choć, jak dowodzą naukowcy, seks nie działa jako bodziec bezpośredni na zwyżkę popytu. A innym motywem jest motyw agresji i przemocy stąd popyt na filmy takie jak "Rambo" czy "Rocky". A motywy takie są motywami dominacji czyli budowy statusu, ktory jest ważny w stosunkach międzyludzkich, a to jest sprawa ewolucji.
I dlatego ludziom tak się podoba obrazek z jeleniem na rykowisku.

zobacz wątek
12 lat temu
~zetjot

Odpowiedź

Autor

Polityka prywatności
do góry