Widok
Paweł Adamowicz i Morski Park Handlowy
Od dłuższego czasu zabierałem się do napisania tekstu oceniającego działalność prezydenta Adamowicza lecz dopiero medialne próby oceny zmobilizowały mnie do napisania tej notki.
Chciałbym ocenić nie takie czy siakie obiekty powstałe za prezydentury Adamowicza lecz jego zdolność do perspektywicznego myślenia i reagowania na rozwój sytuacji. I mam taki właśnie znakomity przykład nadający się do oceny.
W rejonie Szadółek, tuż przy obwodnicy, powstaje największe na Pomorzu centrum handlowe - Morski Park Handlowy. Najpierw powstał tu Fashion House, potem Centrum Łazienkowe, następnie hipermarkety Carrfour i OBI, potem Rental Park, ogromny hipermarket meblowy Agata i market narzędziowy Jula i to jeszcze nie koniec pełnego projektu tego centrum. Pomijam już szereg firm o charakterze przemysłowym. Dodajmy do tego szereg osiedli mieszkaniowych, ktore wyrosły jak grzyby po deszczu po obu stronach ulicy Jabłoniowej.
I co na to Paweł Adamowicz i jego służby ? Jakie jest skomunikowanie tego megacentrum handlowego i sąsiadujących osiedli z resztą miasta ? Żadne poza jeżdżącym raz na goddzinę autobusem linii 174 do Otomina. Z powodu dokonanej przez polityków III RP dezindustrializacji kraju, głównym źródłem dochodów i miejscem zatrudnienia jest handel, więc priorytetem powinna być dobra komunikacja dowożąca ludzi do centrów handlowych pozwalająca na utrzymanie wysokich obrotów handlowych.
A co zrobił Paweł Adamowicz ?
Zaoferował gdańszczanom kiełbasę wyborczą - linię tramwajową do nikąd , do Łostowic, do sypialni. A wystarczyło tylko zmienić kierunek i puścić linię przez Ujeścisko do Szadółek. A wtedy pożytek mieliby nie tylko mieszkańcy ale także i firmy handlowe. A tak główny pożytek ma pan prezydent choć myśleniem perspektywicznym, co starałem się wykazać, się nie cechuje.
Puste pod względem perspektywicznym projekty takie jak PGE Arena mnie nie interesują, już bardziej ceniłbym Halę na pograniczu z Sopotem.
Chciałbym ocenić nie takie czy siakie obiekty powstałe za prezydentury Adamowicza lecz jego zdolność do perspektywicznego myślenia i reagowania na rozwój sytuacji. I mam taki właśnie znakomity przykład nadający się do oceny.
W rejonie Szadółek, tuż przy obwodnicy, powstaje największe na Pomorzu centrum handlowe - Morski Park Handlowy. Najpierw powstał tu Fashion House, potem Centrum Łazienkowe, następnie hipermarkety Carrfour i OBI, potem Rental Park, ogromny hipermarket meblowy Agata i market narzędziowy Jula i to jeszcze nie koniec pełnego projektu tego centrum. Pomijam już szereg firm o charakterze przemysłowym. Dodajmy do tego szereg osiedli mieszkaniowych, ktore wyrosły jak grzyby po deszczu po obu stronach ulicy Jabłoniowej.
I co na to Paweł Adamowicz i jego służby ? Jakie jest skomunikowanie tego megacentrum handlowego i sąsiadujących osiedli z resztą miasta ? Żadne poza jeżdżącym raz na goddzinę autobusem linii 174 do Otomina. Z powodu dokonanej przez polityków III RP dezindustrializacji kraju, głównym źródłem dochodów i miejscem zatrudnienia jest handel, więc priorytetem powinna być dobra komunikacja dowożąca ludzi do centrów handlowych pozwalająca na utrzymanie wysokich obrotów handlowych.
A co zrobił Paweł Adamowicz ?
Zaoferował gdańszczanom kiełbasę wyborczą - linię tramwajową do nikąd , do Łostowic, do sypialni. A wystarczyło tylko zmienić kierunek i puścić linię przez Ujeścisko do Szadółek. A wtedy pożytek mieliby nie tylko mieszkańcy ale także i firmy handlowe. A tak główny pożytek ma pan prezydent choć myśleniem perspektywicznym, co starałem się wykazać, się nie cechuje.
Puste pod względem perspektywicznym projekty takie jak PGE Arena mnie nie interesują, już bardziej ceniłbym Halę na pograniczu z Sopotem.
zetjot
czemu masz pretensje do wladz miasta, a nie do iwnestoriow, ktorzy zbudowali centrum handlowe kolo wysypiska smieci?
moze z uwagi na cene gruntow tak zrobili?
a moze zrobili to calkiem swiadomie, bo centrum obsluguje cale Trojmiasto (tez Gdynię) i województwo pomorskie i warminsko-mazurskie (wystarczy odczytac rejestracje na parkingu)
obecnosc centrum jest pewnym argumentem, ale duzo wazniejsza jest linia tramwajowa do sypialni typu lostowice, czy morena, a w dalszej kolejnosci do sypialni pobudowanych kolo wysypiska
tak sie sklada, ze mieszkancy innych sypialni w trojmiescie czekaja juz na tramwaj dobre 20 lat, wiec mieszkancy szadolek mogliby grzecznie ustawic sie w kolejce za nimi
i nie podnosci argumentu, ze jest centrum handlowe? centrum jest tam, gdzie inwestor je wybudowal i do niego wszelkie zale i roszczenia
czemu masz pretensje do wladz miasta, a nie do iwnestoriow, ktorzy zbudowali centrum handlowe kolo wysypiska smieci?
moze z uwagi na cene gruntow tak zrobili?
a moze zrobili to calkiem swiadomie, bo centrum obsluguje cale Trojmiasto (tez Gdynię) i województwo pomorskie i warminsko-mazurskie (wystarczy odczytac rejestracje na parkingu)
obecnosc centrum jest pewnym argumentem, ale duzo wazniejsza jest linia tramwajowa do sypialni typu lostowice, czy morena, a w dalszej kolejnosci do sypialni pobudowanych kolo wysypiska
tak sie sklada, ze mieszkancy innych sypialni w trojmiescie czekaja juz na tramwaj dobre 20 lat, wiec mieszkancy szadolek mogliby grzecznie ustawic sie w kolejce za nimi
i nie podnosci argumentu, ze jest centrum handlowe? centrum jest tam, gdzie inwestor je wybudowal i do niego wszelkie zale i roszczenia
Centrum zbudowali przy obwodnicy, w dzielnicy przemysłowej i to był wzgląd zasadniczy. W rejonie Jabłoniowej jest już sporo osiedli a obecna trasa obsługuje tylko część Oruni Górnej i Pogodne. Postulowana przeze mnie od lat linia tramwajowa do Szadółek obsługiwałaby znacznie większą ilość osiedli i mieszkańców bo niemal całe Ujeścisko. Wszelki względy łącznie z komfortem dla mieszkańców i ekonomią przemawiają za linią do Szadółek, więc dlaczego wybrano wariant gorszy ? Odpowiedź jest prosta - tak jak w większośći przypadków związanych z "polityką" Platformy - kiełbasa wyborcza i własny, ciasny, "polityczny" bo nie polityczny, interes.
Prezentujesz kuriozalne stanowisko - wina po stronie inwestora. To samorząd ma spełniać zapotrzebowanie gdańszczan, w tym inwestorów. O inwestorów miasto powinno zabiegać, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Tak więc, pardon, pleciesz niedorzeczności.
Prezentujesz kuriozalne stanowisko - wina po stronie inwestora. To samorząd ma spełniać zapotrzebowanie gdańszczan, w tym inwestorów. O inwestorów miasto powinno zabiegać, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Tak więc, pardon, pleciesz niedorzeczności.
Zyje pan/pani w innym świecie ? Bo dawno minęły czasy, gdy obwodnica była obwodnicą. Jest obecnie trasą średnicową w aglomeracji trójmiejskiej. a Morski Park Handlowy jest po wewnętrznej stronie linii średnicowej, czyli w centrum aglomeracji, patrząc wzdłuż osi linii średnicowej, bo patrząc prostopadle do niej jest oczywiście na południu Trójmiasta, ale nie na samym skrawku aglomeracji. Trzeba wiedzieć o czym się mówi
Czy stwierdzenie, że wybudowano Morski Park Handlowy 20 km za miastem uznaje pan za poważny argument w poważnej dyskusji czy to raczej niedorzeczność ?
Więc przypomnę, że wielu gdańszczan przeniosło się do Straszyna, Jankowa, Kolbud, Łapina, Otomina i obwodnica jest dokładnie w centrum aglomeracji. A miasto coraz bardziej przesuwa się w kierunku połudnowym, w kierunku Starogardu, bo północ jest zablokowana przez Sopot.
Więc przypomnę, że wielu gdańszczan przeniosło się do Straszyna, Jankowa, Kolbud, Łapina, Otomina i obwodnica jest dokładnie w centrum aglomeracji. A miasto coraz bardziej przesuwa się w kierunku połudnowym, w kierunku Starogardu, bo północ jest zablokowana przez Sopot.