Widok

Prace nad wzmożonym ruchem na Karczemkach

Karczemki Temat dostępny też na forum:
Witam!

Jest oficjalne potwierdzenie, ze ulice:
Św. Alberta, Inżynierska, Szafranowa, Jaśminowy Stok (odcinek od Azaliowej do Lubczykowej) oraz Lubczykowa otrzymają budżet na spowolnienie ruchu tranzytowego kierującego się na Budowlanych oraz na Banino.
Będę walczyć, aby było to skuteczne rozwiązanie problemu, dlatego zainteresowanych proszę o pomysły co zrobić w ich oczach, aby efektywnie spowolnić ruch do 30/h i wyeliminować pojazdy ciężkie ze skracania naszymi ulicami. Pomysły są bardzo mile widziane- potrzebuje ich do końca listopada! Dzięki i Pozdr.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

Dziwie się, ze Kartuzy nie buntują się na brak budowy kartuskiej. Wyjazdową mają tragiczną- i tak dzień w dzień w tych korkach. Naprawdę masakra.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czyli co? Nic nie można? Wszystko źle?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Bez rozbudowy Kartuskiej chociażby do Geodetów/Parku Maszynowa każda opcja da mizerne skutki...
No chyba że Azaliowa na szlaban,bileciki...
Szkoda że projekt rozbudowy Kartuskiej utknął gdzieś w błędach urzędniczych...
Najnowsze informacje nie są pozytywne - projekt wart 3 miliony złotych leży w szufladzie...
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

D-40 bedzie bilo we wszystkich, rowniez mieszkancow osiedla jak rowniez naszych bliskich i znajomych. Nikt nie ma pod domem dodatkowych miejsc parkingowych dla gosci a tylko w miejscach wyznaczonych będzie mozna na legalu parkowac. Slupki na calej Azaliowej spowoduja z kolei, ze auta wjada w boczne uliczki. Myslę, ze trzeba by było zacząć od zrobienia w koncu parkingu przed szkoła a nie od razu blokowac cała dzielnice. Slupki / donice tak ale tylko od Jasminowego Stoku do szkoły.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2
Czy ktoś wie czy rozwiązania na ulicy Goplańskiej (Kiełpinek) pomogły? Tam są podobno jakieś zwężenia. Ale czy to się sprawdza?
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1
Warto też zrobić coś z driftującymi w nocy na rondzie przy Sw Brata Alberta
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Coś mi zjadło ostatnie zdanie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Dokładnie. Znaki drogowe wszyscy głęboko w poważaniu mają. Rano liczy się tylko czas i kto pierwszy ten lepszy.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Ok ale takie rondo jest większą inwestycją i na pewno nie od razu (plany rozbudowy kartuskiej przetargi itd) A tak słupki tam gdzie trzeba gęsto, miejsca parkingowe wymalowane farbą na drodze lub chodniku z parkometrem , garby co 100 m i pasy z przewężeniem I jest porządek. Jeżeli to sobie zobaczyć np na ul.Traugutta w Gdańsku.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 3

potrzebne jest rondo kartuska-nowatorów. Bez niego jest duży korek i ludzie jeżdżą osiedlem
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

No i do tego d-40 koniecznie na stałe straż miejska żeby egzekwować. W przeciwnym razie można sobie zakazywać A i tak nikt nie będzie respektować znaków. Także stałe elementy blokujące typu garby i słupki lepiej przemawiają do kierowców:)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Nie rozumiem dlaczego od razu zakładasz, że nie przestrzegam przepisów.
Otóż mi do ostrożnej i przepisowej jazdy wystarczy fakt, że są skrzyżowania równorzędne, szkoła, duży ruch. Podjeżdżając do skrzyżowania równorzędnego trzeba zwolnić prawie do zera żeby upewnić się czy nic nie wyjedzie z prawej - więc po co jeszcze te garby?
Denerwuje mnie robienie z drogi toru przeszkód tylko dlatego, że paru debili śmiga nie patrząc na nic , a większość kierowców jeżdżących normalnie i ostrożnie musi na garbach niszczyć zawieszenie. BP zrobiło garby zapewne dlatego, że wyżej wymienieni debile śmigają skrótem zamiast przejechać powoli, ale cała normalna reszta , włącznie z tankującymi musi po tych garbach jeździć. A wszystko to jest skutkiem bezsensownego zlikwidowania zielonej strzałki na prawoskręcie, gdzie zapewne ci sami debile nie zwalniali/sprawdzali czy nic ścieżką nie jedzie i spowodowali kilka kolizji z rowerami - i jak zwykle całe osiedle straciło strzałkę.
Moje rozwiązanie - pomiar prędkości w newralgicznych miejscach i czerwone światło w przypadku przekroczenia prędkości - tak jak na kartuskiej koło starej szkoły.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 4

Proponuje doczytac, co jeszcze oznacza D40. Zwlaszcza w kwestii parkowania.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Przy netto powinien stać znak D40- co oznacza że wiezdzasz na drogę osiedlowa gdzie pieszy ma pierwszeństwo na całym teranie ...
Znak powinien być do ronda SW Alberta ...
2- w UK aby ograniczyć ruch duzych pojazdów często są postawione słupki tak do wysokości 120-150 cm ograniczające szerokość pojazdow do 6,6 stóp czyli do 198 cm
3- słupki na chodnikach na całej długości od kalinowej do ronda SW Alberta
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 6

skrzyżowanie Azaliowej i Kalinowej - tu też potrzebne są przejścia dla pieszych; należałoby też wyznaczyć drogę z pierszeństwem przejazdu i na podporządkowanych wstawić znaki "ustąp pierszeństwa przejazdu"
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

O wiem słupki wzdłuż chodników
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

parkometry to wg mnie przesada, ale cos z tym parkowaniem trzeba zrobić bo w godzinach szczytu od Jaśminowego Stoku do szkoły nie da się normalnie przejść, chodniki tak pozastawiane, ze nie dość, że piesi mają problem to również autom na tym odcinku czasami ciężko się minąć
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Pasy pasy pasy i garby to zawsze działało lub takie przewężenia jak na Kiełpinie Górnym:) ale na pewno cokolwiek trzeba zdobić bo to jest jakieś poranne szaleństwo co teraz się dzieje. Potem spokój aż do 15 stej. I znowu strach przejść. A chodników mało. No i parkometry na Azaliowej:)
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 4

teraz to gruszki po obiedzie bo szkoła stoi jak stoi, dwupasmowa Kartuska bedzie nie wiadomo kiedy a ruch na osiedlu trzeba uspokoić bo zrobiło się niebezpiecznie; zamiast garbów, które denerwuja kierowcow mniejszych aut a duze nic sobie z nich nie robia proponuje szykany na: Lubczykowej, odcinku miedzy Jasminowym Stokiem a Inzynierska oraz Sw. Brata Alberta, wg mnie mozna by było tez pomyslec o zwezeniu odcinka od Jasminowego Stoku do Inzynierskiej a uzyskane miejsce wykorzystac na scieżke rowerowa by dzieci mogly bezpiecznie dojechac do szkoły, sciezka docelowo powinna byc rozbudowana az na Kokoszki
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4
Takich anonimow nie chcemy:)
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1
do góry