Widok

Żółtaczka w rodzinie - bać się?

Rodzina i dziecko bez ogłoszeń Temat dostępny też na forum:
jak w temacie.

dzisiaj okazało się, że Teść ma żółtaczkę (nie wiem jaki typ)

dostał skierowanie na Smoluchowskiego, zrobili jakieś badania i jutro przyjmują na oddział(nie wiem czemu nie dzisiaj?)

10m-cy temu miał operację, ponoć wątroba uszkodzona od leków(?)

jestem absolutnie zielona w tym temacie. ktoś coś wie?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kiedyś mama coś mi opowiadała,że jak była mała to miała żółtaczkę, była w szpitalu i wtedy chyba ich wszystkich zaszczepili no i coś wspominała o odkażaniu mieszkania ale nie pamiętam co i jak :/
image

Fotografia okolicznościowa, sesje dziecięce, portretowe itd.
www.ans-photo.pl
Lepiej dowiedz się jaki typ :P bo to robi różnicę
w tej rodzinie zawsze wszystko na temat zdrowia mówione jest półsłówkami :/
Znam to :/ postaw sprawę jasno...powiedz,że muszą CI powiedzieć,bo bo boisz się o dziecko!
image

Fotografia okolicznościowa, sesje dziecięce, portretowe itd.
www.ans-photo.pl
Garść info z netu:

Żółtaczką A (wirus HAV) człowiek zaraża się drogą pokarmową (przez kontakt z wydzielinami chorego lub zanieczyszczona woda, mlekiem lub innymi produktami spożywczymi. WZW A zwane też jest chorobą brudnych rąk. Wystarczy, że osoba będąca nosicielem wirusa nie umyje rąk po wyjściu z toalety i zacznie przygotowywać dla innych posiłek. ); żółtaczką B (wirus HBV)- przez krew i inne płyny ustrojowe; i żółtaczka typu C (HCV) - drogą krwiopochodną; wirusem HCV nie można zarazić się natomiast poprzez kichanie, kaszel, pocałunki, używanie tych samych sztućców i talerzy, korzystanie z tej samej łazienki lub toalety.

są dostępne szczepienia przeciwko WZW A i B, nie ma - przeciwko WZW C;

dodam jeszcze, że moja babcia była nosicielem HCV, żadnych specjalnych środków ostrożności nie stosowaliśmy
pozdr