Widok
do dziewczyn mających własną działalność gospodarczą
Dziewczyny, jeśli któraś z was ma własną działalność gospodarczą to proszę o odpowiedź na kilka moich pytań. mój mąż zmienia pracę, w nowej pracy będzie miał umowę o współpracy- będzie musiał założyć włąsną działalność gospodarczą- bardzo się tego boimy- nie wiemy dlaczego, może że to pierwszy raz:) w każdym bądz razie pomogą mu w założeniu tej działalności w tej nowej pracy, ZUS też mu będą opłacali ( ale chyba tą najniższą stawkę), jak wygląda prowadzenie takiej działalności w miesiącu? dużo jest z tym zachodów? mąż będzie wystawiał max 2-3 fatury,co musimy mieć żeby tą działalność prowadzić?jakąś książkę przychodów?rozchodów? jak to jest z wliczaniem paliwa w koszta lub ubrań firmowych? na jakiej zasadzie się to robi?
Moj maz ma dzialalnosc. Cala ksiegowosc robi biuro rachunkowe, maz wystawia faktury, potem im zanosi i tyle.
Jesli chodzi o robienie sobie kosztow, to uwazajcie z tym. Im wiecej w koszta wpiszecie, tym mniejszy podatek zaplacicie. Jednak bedziecie wtedy malo wiarygodni dla bankow, gdzie liczy sie zysk, a jesli po stronie zyskow i strat bedzie mniej wiecej rowno, to nikt Wam kredytu nie da. A moze za rok bedziecie potrzebowac przykladowo. Po drugie, jesli duzo jest wpisane w koszty to mozecie sie spodziewac kontroli Urzedu Skarbowego. Mozna miec szczescie, ale mozna go nie miec...
My majac naprawde niezle zyski prawie nic nie wpisujemy w koszty, tylko benzyne z takich moznaby powiedziec domowych rzeczy i komorke meza. Samochod jest srodkiem trwalym firmy.
Jesli chodzi o robienie sobie kosztow, to uwazajcie z tym. Im wiecej w koszta wpiszecie, tym mniejszy podatek zaplacicie. Jednak bedziecie wtedy malo wiarygodni dla bankow, gdzie liczy sie zysk, a jesli po stronie zyskow i strat bedzie mniej wiecej rowno, to nikt Wam kredytu nie da. A moze za rok bedziecie potrzebowac przykladowo. Po drugie, jesli duzo jest wpisane w koszty to mozecie sie spodziewac kontroli Urzedu Skarbowego. Mozna miec szczescie, ale mozna go nie miec...
My majac naprawde niezle zyski prawie nic nie wpisujemy w koszty, tylko benzyne z takich moznaby powiedziec domowych rzeczy i komorke meza. Samochod jest srodkiem trwalym firmy.
a podatki do US płaci się co miesiąc czy jak?? a co do kosztów to nie myślałam o ciągłym wpisywaniu czegoś tylko teraz np. jak mąż zacznie pracę to będzie musiał kupić ze nowe koszule i spodnie i to ewentualnie chcieliśmy w koszta wrzucić, poza tym benzynę co miesiąc i telefon a tak to nic poza tym...
podatki co miesiac do 20ego kazdego miesiaca ..mi ksiegowa wylicza sama oplcacam przez konto internetowe....natomiast kilometrowke rozliczam na podstawie paragonow trzeba taka tabeleke robic gdzie i skad sie jechalo i rozpisac to na dni...i wtedy mozna to odliczyc....ja w zyciu bym sie nie podjela prowadzic rozliczen ja mam na swoim koncie dwie firmy i mam dosc zbierania faktur itp dla ksiegowej hhe
ja też przekazuję faktury księgowej do rozliczenia.
sama muszę pamiętać o przelewie ZUSu do 10ego każdego miesiąca, ewentualnego podatku do 20ego, no i zbieraniu faktur. no i muszę te faktury wystawiać. to wszystko :)
koszty stałe to przy najniższym ZUSie (możliwy tylko przy zatrudnieniu na umowę o pracę gdzie indziej, może być na część etatu, kluczowa jest kwota odprowadzanego ZUSu od etatowej pensji) niecałe 250 zł, plus opłata dla księgowej. z podatkiem bywa różnie, bo pierwsze blisko 1000 zł przychodu jest zwolnione z podatku dzięki ZUSowi (składkę zdrowotną odlicza się od podatku), a poza tym zawsze są jakieś koszta.
sama muszę pamiętać o przelewie ZUSu do 10ego każdego miesiąca, ewentualnego podatku do 20ego, no i zbieraniu faktur. no i muszę te faktury wystawiać. to wszystko :)
koszty stałe to przy najniższym ZUSie (możliwy tylko przy zatrudnieniu na umowę o pracę gdzie indziej, może być na część etatu, kluczowa jest kwota odprowadzanego ZUSu od etatowej pensji) niecałe 250 zł, plus opłata dla księgowej. z podatkiem bywa różnie, bo pierwsze blisko 1000 zł przychodu jest zwolnione z podatku dzięki ZUSowi (składkę zdrowotną odlicza się od podatku), a poza tym zawsze są jakieś koszta.
ja pracuję w biurze rach., obsługujemy dużo firm, informacje o zusach i podatkach wysyłamy gotowe do podatników co miesiąc,tak samo z deklaracjami - podatnik nie musi się martwić przepisami, zmianami w przepisach, w przypadku kontroli z urzędu skarbowego reprezentujemy podatników.
Więc myślę, że warto powierzyć swoja firmę jakiemuś biuru - bo naprawdę sporo jest różnych niuansów prawnych, szczególnie jeśli chodzi o vat. Ma się dużo mniej pracy, mniej ryzyka, a przy malutkiej firmie koszt jest bardzo mały.
Więc myślę, że warto powierzyć swoja firmę jakiemuś biuru - bo naprawdę sporo jest różnych niuansów prawnych, szczególnie jeśli chodzi o vat. Ma się dużo mniej pracy, mniej ryzyka, a przy malutkiej firmie koszt jest bardzo mały.
witam
mam zamiar wlasnie otworzyc działalność, proszę o podanie jakis namiarow na dobre biuro rachunkowe w trojmiescie :)
mam zamiar wlasnie otworzyc działalność, proszę o podanie jakis namiarow na dobre biuro rachunkowe w trojmiescie :)
ja też pracuję na zasadzie umowy o współpracy i bardzo sobie chwalę, wychodzi mi na rękę jakieś 300zł miesięcznie więcej niż jakbym była na umowę o pracę a koszt pracodawcy jest ten sam więc w moim przypadku się opłaca
księgowość robię sobie przez stronę internetową http://www.ifirma.pl - wszystko jasno opisane, serwis dokładnie wyjaśnie po kolei co gdzie i jak księgować, w razie czego można zawsze poprosić o pomoc konsultanta na czacie, pierwsze 3 miesiące za darmo, potem koszt to 50zł miesięcznie, wprowadza się tylko faktury i wszystko samo się liczy, deklaracje i KPiR się tylko drukuje i gotowe
NAPRAWDĘ POLECAM!
księgowość robię sobie przez stronę internetową http://www.ifirma.pl - wszystko jasno opisane, serwis dokładnie wyjaśnie po kolei co gdzie i jak księgować, w razie czego można zawsze poprosić o pomoc konsultanta na czacie, pierwsze 3 miesiące za darmo, potem koszt to 50zł miesięcznie, wprowadza się tylko faktury i wszystko samo się liczy, deklaracje i KPiR się tylko drukuje i gotowe
NAPRAWDĘ POLECAM!
Witaj madziara84. Założenie działalności nie jest żadnym problemem.
Zakładasz ją w Urzędzie Miasta .Wszystko w jednym okienku ZuS, Urząd Statystyczny (nadają regon) W ciągu 7dni musisz zgłosić się do U.S.
Zgłoszenie do Vat to opłata 289zł (jednorazowo).
Proponuję w U.S. poprosić o NIP firmy ( to przy kłopotach,czego Wam nie życzę)Jeżeli chodzi o ZUS i jego płatności .Zawsze składka musi być zapłacona do 9 dnia każdego m-ca. Dlaczego nie 10-go?
Dlatego ,że różnie to bywa z bankami.10-go pieniądze muszą być
na koncie ZUS.
Co dopiero po opłaceniu 4 składki przysługuje ci prawo ,do chorobowego itd Jeżeli twój mąż będzie pracował jako jedyny
to musi rodzinę zgłosić do osobnego ubezpieczenia.
Ja prowadzę 8 lat firmę.Jeżeli masz dodatkowe pytania
mój adres jolkafasolka76@wp.pl
Zakładasz ją w Urzędzie Miasta .Wszystko w jednym okienku ZuS, Urząd Statystyczny (nadają regon) W ciągu 7dni musisz zgłosić się do U.S.
Zgłoszenie do Vat to opłata 289zł (jednorazowo).
Proponuję w U.S. poprosić o NIP firmy ( to przy kłopotach,czego Wam nie życzę)Jeżeli chodzi o ZUS i jego płatności .Zawsze składka musi być zapłacona do 9 dnia każdego m-ca. Dlaczego nie 10-go?
Dlatego ,że różnie to bywa z bankami.10-go pieniądze muszą być
na koncie ZUS.
Co dopiero po opłaceniu 4 składki przysługuje ci prawo ,do chorobowego itd Jeżeli twój mąż będzie pracował jako jedyny
to musi rodzinę zgłosić do osobnego ubezpieczenia.
Ja prowadzę 8 lat firmę.Jeżeli masz dodatkowe pytania
mój adres jolkafasolka76@wp.pl