Re: grupon,gruper itd... - opinie
My może opowiemy z innej strony ;)
Sami naszą firmę ponad rok temu wystawiliśmy na jednym z tych portali (wtedy nasz rodzaj usługi był jednym z pierwszych tego rodzaju oraz nie było aż tak...
rozwiń
My może opowiemy z innej strony ;)
Sami naszą firmę ponad rok temu wystawiliśmy na jednym z tych portali (wtedy nasz rodzaj usługi był jednym z pierwszych tego rodzaju oraz nie było aż tak dużej ilości portali co na pewno wpłynęło na większą sprzedaż). Mieliśmy sprzedanych prawie 200 kuponów na sesje fotograficzne więc kontakt z klientem był duży i wszelkie opinie zostały przez nas poznane na zadane powyżej Pani pytanie.
W ogólnym pojęciu zapanowała "moda" na zakupy grupowe, co na pewno stworzyło wielu firmom "nowy rodzaj klienta". Do niedawna faktycznie były to promocje jednak teraz trzeba bardzo uważnie czytać.
Z opinii osób, które skorzystały u nas z promocji jak i miały doświadczenia z innymi tego typu zakupami wynika, że największym problemem były:
- restauracje, pizzerie (w wielu przypadkach były osobne menu lub dania były robione oszczędnie),
- obiekty sportowe (gdzie przez dużą sprzedaż kuponów było ciasno), salony kosmetyczne.
Jest jednak wiele firm, które rzetelnie podchodzą do sprawy i to, co oferują faktycznie jest promocją. Należy jedynie uważnie czytać co kupujemy.
Zdarzali się również klienci, którzy przychodzili do nas z już wyrobionym negatywnym stosunkiem do takich zakupów i wydawało im się, że u nas również będą obsłużeni "inaczej-gorzej" niż Ci, którzy przychodzą po normalnych stawkach. Na szczęście ostateczną ocenę naszej pracy weryfikowały oddane zdjęcia :)
Sami korzystaliśmy z ofert typu wydruk wielkoformatowy itp. i tamte firmy również stanęły na wysokości zadania oferując bardzo wysoką jakość względem niskiej ceny.
Podsumowując.
WARTO KUPOWAĆ ale nie wszystko. Wbrew pozorom stronie sprzedającej to też się musi opłacać, a większość tych portali wymaga obniżki 50% lub większej oraz od każdego sprzedanego kuponu pobierana jest prowizja od 10 do 50% + VAT (nie dotyczy wszystkich).
Myślę, że szybki rachunek w głowie :) pomoże postawić się na miejscu oferującego usługę oraz będzie nam łatwiej ocenić czy usługa za którą płacimy w cenie promocyjnej będzie sprzedana tak jak tego oczekujemy.
zobacz wątek