Widok

Progi spowalniające na Majora Bojana

Sama idea jest jak najbadziej słuszna, ale takie progi trzeba jeszcze umieć wykonać w sposób zgodny z obowiązującymi normami, tzn. tak, aby nie niszczyły samochodów przy zachowaniu odpowiedniej prędkości. Te progi są bardzo źle zrobione i niszczą podwozie aut, nawet wówczas, gdy dojdzie do zatrzymania przed progiem i ponownego ruszenia. W przypadku niżej zawieszonych samochodów po kilkukrotnym przejeździe nie będzie co zbierać. Trzeba to natychmiast poprawić lub liczyć się z pozwami o odszkodowania!
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3
Ul. Majora Bojana to nie jest i nigdy nie będzie żadna "przelotowka" jak to niektorzy opisują chocby ze wzgledu na jej szerokość. Gmina poszła na reke by ułatwić trochę dojazd okolicznym mieszkańcom ktorzy wiele lat korzystali z drogi nieutwardzonej i "skrotu przez las". Ci ludzie wiele lat jezdzili z normalna predkoscia i niekom stwarzali zagrożenia dla pieszych i rowerzystów. Po położeniu plyt wiele osob "rzuciło" sie na ta droge i postanowilo zrobic sobie przelotowke. I większość z nich to mieszkancy innych miejscowosci ktorzy zlotowki nie dolozyli do tej drogi.Progi zwalniajace powinny byc na calej dlugosci drogi ale może poprostu szerokie i niezbyt wysokie. Obecne progi to inicjatywa mieszkancow którzy również dokladali sie do plyt, jednak gmina odmówiła im pomocy przy progach...wystarczylo przemyslec inwestycje i progi ulozyc odrazu. Mniej egoizmu - jesli ktos boi sie o swoj samochód moze wybrać inna drogę, to nie jest jedyny dojazd-a czy ludzie mieszkajacy w pobliżu m.bojana czesto od wielu lat maja jakiś wybór gdy ich dzieci muszą poruszac sie ta droga chocby do szkoły? Pewnie ktos zaraz napisze ze moga sie przeprowadzić, maja pecha itp - niech na chwilę postawia sie w ich sytacji i pomyślą. Może poprostu warto jeździć wolniej?
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tu się zgodzę. Jak nie było płyt to głównie mieszkańcy jeździli, a teraz ludzie "wyczaili" skrót aby ominąć korki w Chwaszczynie. Myślę że można było by zrobić tak jak na drodze ze Zbychowa do Redy - postawić znak że droga tylko dla mieszkańców i służb miejskich/gminnych. Faktem jest, że niektórzy mogli by przestrzegać tego znaku tak jak ograniczenia prędkości, ale może chociaż część by nie wjeżdżała. Częstsze kontrole policji też by się przydały, ale to już bujanie w obłokach :)
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

W nierucomościach już tak jest, że jedni trafią na wysypisko, inni na przelotówke a inni na oazę. Ryzyko inwestycyjne. Mam wybór jechać przez chwaszczyno 5km więcej i pół godziny dłużej, Oczywiście że wybiorę majora bojana. Nie mieszkam w bojanie i ani złotówki się nie dołożyłem do tej drogi. Jeżdżę tą drogą z Kielna do Gdyni, bo jest szybciej i krócej. Wątpię, żeby ta trasa nie stała się przelotówką właśnie ze względu na duży skrót. Drogi są jak rzeki, same się kształtują, tylko że drogi zawsze się kształtują najkrótszym odcinkiem a rzeki najbardziej stromym odcinkiem.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

debilem jesteś
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 14

DZięki za zrozumienie ;)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Na całe szczęście są jeszcze przepisy dotyczące szerokości drogi. Ulica Majora Bojana na odcinku od ul.Hebla do ul. Warszawskiej jest za wąska. Ul. Warszawska ma odpowiednią szerokość i należy ją wyremontować. Nie rozumiem po co te kłótnie na forum, wyremontowana ul. Warszawskiej (szeroka i z chodnikami) spełni oczekiwania wszystkich.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

To czemu do diabła jej nie robią? Mam nadzieje ze na niej nie postawią spowalniaczy i bedzie normalny limit 50km/h jak w miescie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Podobno kończą uzgodnienia cokolwiek to znaczy...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To znaczy ze za miesiac ruszą? Projekt juz jest ? Czyli brakuje tylko przetargu na wykonawstwo ?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

To zerknij na plan zagospodarowania przestrzennego naszej gminy (http://szemud2.e-geoportal.pl). Majora Bojana ma tam status gminnej drogi lokalnej (KDL) czyli wyższy niż zbiorcza droga dojazdowa (KDD) czy droga dojazdowa (KDW). Przewiduje się ją jako 6cio metrową asfaltową z dwoma pasami i chodnikiem 2m.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 2

Czy do Pani/Pana nie dociera, że nie chodzi o sam fakt zrobienia progów, a wyłącznie o to, JAK zostały wykonane? Należy je poprawić, bo niszczą samochody! Sama jeżdżę bardzo wolno i jestem absolutnie za tym, aby zwalniać. Ale te progi nie wymuszają zwalniania, tylko uszkadzają podwodzie, bo to kompletna fuszerka, i to w najgorszym wydaniu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 2

Bozinku kochany, czy naprawdę NIKT już nie czyta ze zrozumieniem? Temat jest o tym, że trzeba WYMIENIĆ progi zwalniające. WYMIENIĆ, NIE ZLIKWIDOWAĆ. A wymienić dlatego, że są źle wykonane. Szanuję Pana/Pani prawo do spokoju, sama mieszkam przy ulicy Majora Bojana. Ale proszę zrozumieć, że muszę jakoś dojechać do pracy, a te progi w krótkim czasie doprowadzą moje auto do stanu nieużywalności. Niestety, nie stać mnie na wymianę auta co miesiąc. Pozostaję z szacunkiem i proszę o wzajemność.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 3

Mieszkam w Bojanie od pięciu lat i ani razu nie korzystałam z ulicy Warszawskiej, ponieważ w żaden sposób nie leży ona na mojej drodze. Proszę zrozumieć, że nie wszyscy dojeżdżają z centrum. Mnóstwo ludzi mieszka w innych częściach wsi.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Oczywiście, że należy jeździć wolniej! Ale do tego potrzebne są NALEŻYCIE wykonane progi. Te, które są, stanowią jedynie zagrożenie. I w tym leży problem. Trzeba je naprawić/wymienić, to wszystko!
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

a dlaczego zamiast progów , nie mozna wykonac wysepek do wymijania. po pierwsze spowolni ruch po drugie go upłynni a po trzecie zaoszczedzi naszych pieniedzy na naprawy samachodów. można również przy skrzyzowaniach namalowac linie bezwzglednego zastrzymania ze znakiem stopu. kto bedzie przestrzegał przepisów to bedzie a kto jest niereformowalny to nawet pół metrowe mury go nie zatrzymaja. Polska dla Polaków. jestem ciekaw co sie stanie z płytami yomb co są wyciagane w miejscu progów, przeciez one zostały kupiony za nasze pieniadze/podatki i co teraz pewnie beda wywalone, za dobrze najwidoczniej jest w d*pach sie przewraca !
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 1

Tego to ja nie wiem, proszę Pana, dlaczego nie można. Tak zdecydowali mieszkańcy, bo to była ich inicjatywa. Zdecydowała liczba podpisów. Progi kosztowały 11 tysięcy złotych, tak mi powiedziano w gminie. Na pewno należy jeździć wolniej, a czy załatwią to progi, czy inna forma, to mnie jest wszystko jedno. Na pewno nie jest mi za to obojętne, co się stanie z płytami, do których się dokładałam z własnej kieszeni. Powtarzam: tak się kończy robienie czegoś byle jak.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 3

Andrzej dobrze mówi , polać mu !
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Czy jak zbierzemy więcej podpisów mieszkańców żeby te progi zlikwidować to je rozbiorą bo tak zdecydowali mieszkańcy? Dziwna ta inicjatywa skoro nikt o niej nie słyszał i jakoś nie mógł zaprotestować. Wygląda na typowo pisowskie podejście.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 10

Tak, ja też uważam, że to dość dziwne. Cicho, szybko, nie wiadomo kiedy - i są progi. Ale tak twierdzi gmina.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

muszą je poprawić w ramach gwarancji , sklepdrogowy.pl .

1.4.13. Typ progu zwalniającego - kształt progu uzaleŜniony od prędkości przejazdu przez próg.
RozróŜnia się trzy typy progów:
1. typ 1, dla prędkości przejazdu ≤ 25-30 km/h (zał. 3, rys. 1):
a) listwowy dług. 3,7 m; wys. 0,10 m, kształt wycinka koła o R = 17,2 m,
b) płytowy z powierzchniami najazdowymi łukowymi (1A1), dług. ≥ 5,0 m, wys. 0,10 m,
c) płytowy z powierzchniami najazdowymi ukośnymi (1A2), dług. ≥ 4,0 m, wys. 0,10 m.
2. typ 2, dla prędkości przejazdu ≤ 18-20 km/h (zał. 3, rys. 2):
dług. 1,5 m, wys. 0,07 m, kształt wycinka koła o R = 4,1 m
3. próg podrzutowy, dla prędkości przejazdu ≤ 10-15 km/h (zał. 6)
dług. 0,30 ÷ 1,0 m, wys. 0,05 ÷ 0,10 m.
1.4.14. Pozostałe określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi
normami i z definicjami podanymi w OST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 1.4.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum Bojano

Koinonia Jan Chrzciciel Bojano wspólnota destruktywna czy.........No właśnie co? (708 odpowiedzi)

Przez roku czasu wraz z żoną uczęszczałem do domu modlitwy wspólnoty Koinonia Jan Chrzciciel z...

Zaklęta nora (9 odpowiedzi)

Jeżeli ktoś wpadnie na pomysł poszukiwania nieruchomości na ul. Kruszyńskiego to niech się...

Pompa ciepła rachunki (28 odpowiedzi)

Cześć - jakie macie rachunki za ogrzewanie pompą ciepła (bez PV) - dom ok. 250 m2 - przykładam...

do góry