Widok
Ślub cywilny w Gdańsku
Witam,
w połowie przyszłego roku planujemy wziąść ślub cywilny w Gdańsku. W związku z tym, że nie wiem jeszcze dokładnie gdzie chciałabym wziąść ślub, czy w dawnym Żaku, czy w Pałacu Opatów, a może w USC w Sopocie proszę o opinie, które miejsce byście polecały oraz przesłanie zdjęć na których widać wnętrza. Będę wdzięczna za rady :)
w połowie przyszłego roku planujemy wziąść ślub cywilny w Gdańsku. W związku z tym, że nie wiem jeszcze dokładnie gdzie chciałabym wziąść ślub, czy w dawnym Żaku, czy w Pałacu Opatów, a może w USC w Sopocie proszę o opinie, które miejsce byście polecały oraz przesłanie zdjęć na których widać wnętrza. Będę wdzięczna za rady :)
OK, znalazłam ten wątek przez wyszukiwarkę ale potem jeszcze kolejne wątki dzięki którym dowiedziałam się więcej więc dzięki za pomoc jakby co...
No chyba że którejś z was chciałoby się odpowiedzieć gdzie w urzędzie stanu cywilnego w Gdańsku są śluby. W tym dużym budynku na przeciwko więzienia i sądów?
No chyba że którejś z was chciałoby się odpowiedzieć gdzie w urzędzie stanu cywilnego w Gdańsku są śluby. W tym dużym budynku na przeciwko więzienia i sądów?
agas14 napisał(a):
> Witam,
>
> w połowie przyszłego roku planujemy wziąść ślub cywilny w
> Gdańsku. W związku z tym, że nie wiem jeszcze dokładnie gdzie
> chciałabym wziąść ślub, czy w dawnym Żaku, czy w Pałacu Opatów,
> a może w USC w Sopocie proszę o opinie, które miejsce byście
> polecały oraz przesłanie zdjęć na których widać wnętrza. Będę
> wdzięczna za rady :)
jeśli chcesz wziąć ślub w czerwcu(tylko 7.06) w Pałacu Opatów - to może już być za późno... my byliśmy zaklepać termin 7 stycznia i już był problem z wyborem godziny... ;)
> Witam,
>
> w połowie przyszłego roku planujemy wziąść ślub cywilny w
> Gdańsku. W związku z tym, że nie wiem jeszcze dokładnie gdzie
> chciałabym wziąść ślub, czy w dawnym Żaku, czy w Pałacu Opatów,
> a może w USC w Sopocie proszę o opinie, które miejsce byście
> polecały oraz przesłanie zdjęć na których widać wnętrza. Będę
> wdzięczna za rady :)
jeśli chcesz wziąć ślub w czerwcu(tylko 7.06) w Pałacu Opatów - to może już być za późno... my byliśmy zaklepać termin 7 stycznia i już był problem z wyborem godziny... ;)
Należę do osób którym się zawsze wydaje że mają masę czasu i nawet stała data w roku potrafi je zaskoczyć ;D.
Dzięki za ostrzeżenie... Teraz zastanawiam się czy w ogóle się wyrobię bo obecnie nie mamy pieniędzy na ślub a wkrótce mój narzeczony wyjeżdża na dłużej i nie wiem dokładnie kiedy wróci.
Chyba ślub wypadnie jesienią...
No to w sumie należałoby sprawdzić czy jest termin...
Ale jak to załatwiłaś, tam są stałe terminy? A ile taki luksus - jeśli mogę się od ciebie dowiedzieć - kosztuje?
Dzięki za ostrzeżenie... Teraz zastanawiam się czy w ogóle się wyrobię bo obecnie nie mamy pieniędzy na ślub a wkrótce mój narzeczony wyjeżdża na dłużej i nie wiem dokładnie kiedy wróci.
Chyba ślub wypadnie jesienią...
No to w sumie należałoby sprawdzić czy jest termin...
Ale jak to załatwiłaś, tam są stałe terminy? A ile taki luksus - jeśli mogę się od ciebie dowiedzieć - kosztuje?
śluby w Pałacu Opatów są udzielane tylko w JEDNĄ SOBOTĘ KAŻDEGO MIESIĄCA :) wtedy Muzeum musi być zamknięte... Pewnie dlatego ceny są takie, a nie inne ;)
co do kosztów:
w USC musisz złożyć skrócone odpisy aktu urodzenia(swój i przyszłego męża - a jeśli któreś jest wdowcem/rozwodnikiem - dodatkowo odpowiedni domukent) - za wydanie 1 skróconego odpisu pobierają 22zł
do tego przy składaniu papierów (ustalaniu terminu w USC) płacisz 84zł za sporządzenie aktu małżeństwa(jeśli bierzesz tylko ślub cywilny).
po ustaleniu terminu - masz czas na wpłacenie 300zł(na "dzień dobry" - tzn. za samo wejście) w kasie w Pałacu Opatów - najpóźniej 2 tygodnie przed uroczystością
do tego...
jeśli chcesz mieć robione fotki na ślubie - dodatkowo płacisz 80zł za pozwolenie na fotografowanie (nie wiem jak z video - kiedyś było osobno, teraz nie wiem)
poza tym - jeśli chcesz mieć "koncert"(babka na skrzypcach i gosc na fortepianie grają) + 150zł
jeśli chcesz częstować gości SWOIM szampanem - zapłacisz 210zł (za obsługę i kieliszki)
my bierzemy tylko dodatkowo zezwolenie na fotografowanie ;)
jeśli chcesz jeszcze czegoś się dowiedzieć(albo poznać dzień ślubów w konkretnym m-cu) - zadzwoń do USC tel.: (058) 323 61 51
co do kosztów:
w USC musisz złożyć skrócone odpisy aktu urodzenia(swój i przyszłego męża - a jeśli któreś jest wdowcem/rozwodnikiem - dodatkowo odpowiedni domukent) - za wydanie 1 skróconego odpisu pobierają 22zł
do tego przy składaniu papierów (ustalaniu terminu w USC) płacisz 84zł za sporządzenie aktu małżeństwa(jeśli bierzesz tylko ślub cywilny).
po ustaleniu terminu - masz czas na wpłacenie 300zł(na "dzień dobry" - tzn. za samo wejście) w kasie w Pałacu Opatów - najpóźniej 2 tygodnie przed uroczystością
do tego...
jeśli chcesz mieć robione fotki na ślubie - dodatkowo płacisz 80zł za pozwolenie na fotografowanie (nie wiem jak z video - kiedyś było osobno, teraz nie wiem)
poza tym - jeśli chcesz mieć "koncert"(babka na skrzypcach i gosc na fortepianie grają) + 150zł
jeśli chcesz częstować gości SWOIM szampanem - zapłacisz 210zł (za obsługę i kieliszki)
my bierzemy tylko dodatkowo zezwolenie na fotografowanie ;)
jeśli chcesz jeszcze czegoś się dowiedzieć(albo poznać dzień ślubów w konkretnym m-cu) - zadzwoń do USC tel.: (058) 323 61 51
Agusiu, bardziej wyczerpującej odpowiedzi chyba bym nie mogła dostać! Jestem ci niesamowicie wdzięczna!
No to czeka mnie poważna rozmowa z moim narzeczonym bo na jesieni z rozmarzonymi wyrazami twarzy mówiliśmy że chyba wiosną ślub a tu wiosna tuż i terminów nie ma. Obyśmy na jesień się wyrobili ;DDD.
No to czeka mnie poważna rozmowa z moim narzeczonym bo na jesieni z rozmarzonymi wyrazami twarzy mówiliśmy że chyba wiosną ślub a tu wiosna tuż i terminów nie ma. Obyśmy na jesień się wyrobili ;DDD.
nie wiem czy terminów nie ma :) musiałabyś przedzwonić i sprawdzić ;) ja wiem, że z czerwcem było już ciężko (ale uparłam się na "pełną" godzinę - i miałam do wyboru 9, 10, 11 i 13) ;) może z innymi godzinami jest lepiej ;)
najlepiej zadzwoń do USC i zapytaj o wolne terminy(wiesz, który miesiąc byście chcieli?) w Pałacu Opatów(jeśli zdecydujesz się na ślub właśnie tam)
miło mi, że mogłam pomóc :)
najlepiej zadzwoń do USC i zapytaj o wolne terminy(wiesz, który miesiąc byście chcieli?) w Pałacu Opatów(jeśli zdecydujesz się na ślub właśnie tam)
miło mi, że mogłam pomóc :)
My braliśmy w zeszłym roku slub w Pałacu Opatów.
Termin mozna było rezerwowac z 3 m-nym wyprzedzeniem (+/- kilka dni) jak byliśmy tam wcześniej to Pani kazała nam się az tak nie śpieszyć... (na szczeście każdy miał zaklepany 7 lipca.. wiec z czerwcu były jeszcze mozliwe godziny oczywiście popołudniowe..a my mieliśmy prawie ostatni więc nie było pośpiechu)
To prawda, tylko jedna osoba daje tam śluby, ale przynajmniej w naszym przypadku Pan był naprawdę niczego sobie.. pełna klasa, mówił powoli, dostojnie.. i .... dłuzyło mi się jakoś.....każdy mówił że to 7 min i nastepny..oj, nie.. nie ..
Jeżeli chodzi o soboty.. jedna w ciągu miesiąca.. ale to jest tak smiesznie poukładane.. raz jest pierwsza w miesiącu, nastepnie ostatnia w miesiącu
Proponuję Wam byście wzieli również sale do poczęstowania szampanem.. chyba, że będzie u Was mało gość (max 10 osób) my z niej zrezygnowalismy bo mieliśmy zaraz impreze :) ale wszystkie gratulacje były w korytarzu a że ludzi było sporo to bylismy tam gdzieś 30-40 min.. tak naprawde nie zwracało się uwagi na to.. bo i tak w tym dniu to się nie zwraca na nic uwagi.. ale jak jest spora ilośc gość to taka salka jest po prostu wygodna.
Proponuję równiez wybierać godziny mniej oblegane (pierwsi-ostatni).. niestety w Pałacu są to sluby typu "nastepny" .. źle nie zrozumcie cała "kadra" podchodzi do każdego indywidualnie.. ale jak np. sluby są co 15 min.. a wiadomo nikt się nie chce spóźnić na własny slub to później Panny Młode koczują przed wejściem :)) .. bo np przyszły 30min przed czasem..:))
Ja byłam zachwycona ślubem w Pałacu Opatów :)
życzę Powodzenia :)
Termin mozna było rezerwowac z 3 m-nym wyprzedzeniem (+/- kilka dni) jak byliśmy tam wcześniej to Pani kazała nam się az tak nie śpieszyć... (na szczeście każdy miał zaklepany 7 lipca.. wiec z czerwcu były jeszcze mozliwe godziny oczywiście popołudniowe..a my mieliśmy prawie ostatni więc nie było pośpiechu)
To prawda, tylko jedna osoba daje tam śluby, ale przynajmniej w naszym przypadku Pan był naprawdę niczego sobie.. pełna klasa, mówił powoli, dostojnie.. i .... dłuzyło mi się jakoś.....każdy mówił że to 7 min i nastepny..oj, nie.. nie ..
Jeżeli chodzi o soboty.. jedna w ciągu miesiąca.. ale to jest tak smiesznie poukładane.. raz jest pierwsza w miesiącu, nastepnie ostatnia w miesiącu
Proponuję Wam byście wzieli również sale do poczęstowania szampanem.. chyba, że będzie u Was mało gość (max 10 osób) my z niej zrezygnowalismy bo mieliśmy zaraz impreze :) ale wszystkie gratulacje były w korytarzu a że ludzi było sporo to bylismy tam gdzieś 30-40 min.. tak naprawde nie zwracało się uwagi na to.. bo i tak w tym dniu to się nie zwraca na nic uwagi.. ale jak jest spora ilośc gość to taka salka jest po prostu wygodna.
Proponuję równiez wybierać godziny mniej oblegane (pierwsi-ostatni).. niestety w Pałacu są to sluby typu "nastepny" .. źle nie zrozumcie cała "kadra" podchodzi do każdego indywidualnie.. ale jak np. sluby są co 15 min.. a wiadomo nikt się nie chce spóźnić na własny slub to później Panny Młode koczują przed wejściem :)) .. bo np przyszły 30min przed czasem..:))
Ja byłam zachwycona ślubem w Pałacu Opatów :)
życzę Powodzenia :)
...
Niem wiem co i jak z opłatami ale ja byłam bardzo napalona na ślub w pałacu Opatów, dopuki mój narzeczony nie znalazł filmików z czyjegoś wesela na necie. Jestem bardzo rozczarowana myślałam ze ta sala jest ładna a tu rozkładane krzesła z ikei a na srodku stolik typu grzybek 40cm na 40 cm. To żak w Gdańsku to pełen luksus meble starogdańskie drewniane to jakoś wygląda. A szkoda bo pałac opatow wydawał sie takim pięknym miejscem.
A jeśli nie Pałac Opatów, to w Gdańsku ślubów udzielają w dawnym Żaku. Sympatycznie i sprawnie :-).
Nam ślubu udzielała kobieta - sensownie to robiła, koleżance ślubu udzielał facet - jakoś tak mamrotał, jakby nie był pewien czy aby powinni oni ślub brać:-).
Nam ślubu udzielała kobieta - sensownie to robiła, koleżance ślubu udzielał facet - jakoś tak mamrotał, jakby nie był pewien czy aby powinni oni ślub brać:-).
Fotografia:
[url]www.justyna-jazgarska.pl[/url]
I cała reszta:
[url]www.justyna-art.pl[/url]
[url]www.justyna-jazgarska.pl[/url]
I cała reszta:
[url]www.justyna-art.pl[/url]
formalnosci (lacznie z terminme) zalatwia sie na Nowych Ogrodach
Jezeli obydwoje jestescie urodzeni w Gdansku to prosta sprawa:)
Jezeli nie - to idac do UM w Gdansku musicie miec aktualny akt urodzenia z miasta urodzenia.
Reszta-polecam watek
http://forum.trojmiasto.pl/Nowy-Ratusz-w-GDansku-info-zbiorcze-t102880,1,11.html?hl=nowy ratusz#hl
oraz:
http://gdansk.pl/online?procedura=65
Jezeli obydwoje jestescie urodzeni w Gdansku to prosta sprawa:)
Jezeli nie - to idac do UM w Gdansku musicie miec aktualny akt urodzenia z miasta urodzenia.
Reszta-polecam watek
http://forum.trojmiasto.pl/Nowy-Ratusz-w-GDansku-info-zbiorcze-t102880,1,11.html?hl=nowy ratusz#hl
oraz:
http://gdansk.pl/online?procedura=65
Witam! Zamierzam wziąć ślub cywilny w Gdańsku, prawdopodobnie w Pałacu Opatów, ale szczerze mówiąc marzy mi się ślub z "wypożyczonym" urzędnikiem w Villi Uphagena we Wrzeszczu. Czy jest to możliwe w Gdańsku? Ile kosztuje ślub poza Urzędem? Będę wdzięczna za jakikolwiek namiar, bo nie mogę znaleźć odpowiednich informacji na ten temat...
Więc tak: przed chwilą dzwoniłam do USC w Gdańsku - okazuje się, że już nie współpracują z Pałacem Opatów od sierpnia 2009...a jeżeli chodzi o umawianie się na ślub poza urzędem należy rozmawiać z Panią Kierownik (miła Pani z USC podała mi do niej bezpośredni tel. 058 3236152). Powodzenia wszystkim!
...który odbędzie się w Sali Herbowej Nowego Ratusza, przy ul. Wały Jagiellońskie 1 w Gdańsku.
http://forum.trojmiasto.pl/Englein-zamezna-od-1-sierpnia-2009-t120490,1,11.html?hl=englein#hl
wizaż-szkolenia www.alterapars.pl
wizaż-szkolenia www.alterapars.pl
Witam z gory przepraszam za moja niewiedze ale od wielu lat nie mieszkam w Polsce i nie wiem co i jak, a moja Mama slub brala jakies 25 lat temu i jej informacje moga byc juz lekko nieaktualne! ;-)
Czy Nowy Ratusz (Zak) wspolpracuje z USC? Tzn, dokumenty nadal musze zlozyc w USC, aby wziac slub w Nowym Ratuszu?
A czy w USC rowniez mozna wziac slub?
Dziekuje!
Ania x
Czy Nowy Ratusz (Zak) wspolpracuje z USC? Tzn, dokumenty nadal musze zlozyc w USC, aby wziac slub w Nowym Ratuszu?
A czy w USC rowniez mozna wziac slub?
Dziekuje!
Ania x
dawny budynek USC na Grunwaldzkiej jest aktualnie siedziba organizacji pozarzadowych (w skrocie).
A budynek Nowego Ratusza (czyli Starego Zaka) przy Walach Jagiellonskich jest oddzialem Urzedu Miejskiego.
Termin, dokumenty zalatwiacie w glownym budynku UM przy ul. Nowe Ogrody 8/12 (róg ul. 3 Maja i Nowe Ogrody, obok szpitala Wojewodzkiego) a slub odbywa sie w Nowym Ratuszu.
Warto poinformowac gosci,ze jest parking bezplatny otwarty z tylu Nowego Ratusza (bo nie wszyscy wiedza i znajomi ostatnio parkowali przy dworcu).
Tu masz info zbiorcze
http://forum.trojmiasto.pl/Nowy-Ratusz-w-GDansku-info-zbiorcze-t102880,1,11.html
Powodzenia;)
A budynek Nowego Ratusza (czyli Starego Zaka) przy Walach Jagiellonskich jest oddzialem Urzedu Miejskiego.
Termin, dokumenty zalatwiacie w glownym budynku UM przy ul. Nowe Ogrody 8/12 (róg ul. 3 Maja i Nowe Ogrody, obok szpitala Wojewodzkiego) a slub odbywa sie w Nowym Ratuszu.
Warto poinformowac gosci,ze jest parking bezplatny otwarty z tylu Nowego Ratusza (bo nie wszyscy wiedza i znajomi ostatnio parkowali przy dworcu).
Tu masz info zbiorcze
http://forum.trojmiasto.pl/Nowy-Ratusz-w-GDansku-info-zbiorcze-t102880,1,11.html
Powodzenia;)
http://forum.trojmiasto.pl/Englein-zamezna-od-1-sierpnia-2009-t120490,1,11.html?hl=englein#hl
wizaż-szkolenia www.alterapars.pl
wizaż-szkolenia www.alterapars.pl
Mam do was pytanie odnośnie urzędów stanu cywilnego w Trójmieście. Z narzeczonym mieszkamy w Poznaniu jadnak ślub i wesele chcieliśmy urządzić w Sopocie. Chodzi o termin 1 września 2012. Dziś jednak dowiedziałam się, że w Sopocie mogę wybrać termin na max 3 miesiące przed. Z racji tego iż goście weselni są z drugiego końca Polski wszystko muszę zaklepać o wiele wcześniej i obawiam się, że termin mogę zaklepać dopiero w czerwcu. Tak pomyślałam, że w grę wchodzą również urzędy w Gdańsku i Gdyni. Mam nadzieję, że wy wiecie, kiedy mogę tam dokonywać choćby rezerwacji, może uda się coś wcześniej załatwić. Drugą sprawą jest to, iż najlepiej byłoby aby ślub odbył się poza urzędem, czy kierownik USC w którymś z tych miast jest przychylny takim pomysłom. Będę wdzięczna za wszelkie informacje.