Widok
Zwolnienie lekarskie a termin porodu - jak to jest?
Dziewczyny lekarka powiedziała mi, że może wystawić zwolnienie tylko do terminu porodu. Co w przypadku, gdy urodzę po terminie?
Jak to się odbywa? Dzień po terminie porodu przechodzę już na macierzyński, kto mi wystawia jakieś zaświadczenie?
Jestem totalnie zielona w tym temacie i proszę o pomoc :)
Jak to się odbywa? Dzień po terminie porodu przechodzę już na macierzyński, kto mi wystawia jakieś zaświadczenie?
Jestem totalnie zielona w tym temacie i proszę o pomoc :)
Ksiegowa wyjaśniała mi że w przepisach jest coś takiego że na macierzyński MOŻNA przejść juz 2 tygodnie przed planowanym terminem, pewnie dlatego często lekarze na 2 tygodnie przed nie chcą wyatawiać już zwolnień oczywiście podkreśliła żeby się na to nie nabierać :D
Bo jakby nie było 2 tygodnie to zawsze o te pare dni więcej do pozostania z dzieckiem.
Bo jakby nie było 2 tygodnie to zawsze o te pare dni więcej do pozostania z dzieckiem.
Ja dostałam zwolnie od ginekologa tylko donia porodu - stwierdził że dłużej nie może mi wypisywać i mam 2 wyjścia : albo ide wtedy na macierzyński albo do swojego ogólnego lekarza po zwolnienie. Oczywiście wybrałam tą 2 opcję i poszłam do lekarza rodzinnego i bez problemu dostałam kolejne zwolnienie najpierw na tydzień, a że nadal nie urodziłam to na jeszcze jeden. Nie było z tym problemów a szkoda było mi wykorzystywać macierzyński przed urodzeniem dziecka.
Lekarze chyba po swojemu interpretują przepis dot. macierzyńskiego. Stanowisko ZUS-u kobieta może iść na urlop macierzyński 2 tyg. przed planowanym porodem, a jeżeli nie urodzi po 2 tyg. (a nie wykorzystała 270 dni zwolnienia) to idzie dalej na zwolnienie. Lekarz nie może zmuszać do wykorzystywania macierzyńskiego!!!!
dokładnie, lekarz ma obowiązek wystawić zwolnienie lekarskie nawet jak już jest po terminie...nawet jak wystawi np. na 7 dni a urodzisz po 3 dniach to po prostu jest ono skracane do dnia porodu..