Widok

Zwolnienie lekarskie a termin porodu - jak to jest?

Rodzina i dziecko Temat dostępny też na forum:
Dziewczyny lekarka powiedziała mi, że może wystawić zwolnienie tylko do terminu porodu. Co w przypadku, gdy urodzę po terminie?
Jak to się odbywa? Dzień po terminie porodu przechodzę już na macierzyński, kto mi wystawia jakieś zaświadczenie?
Jestem totalnie zielona w tym temacie i proszę o pomoc :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Po terminie porodu możesz udać się po kolejne zwolnienie,macierzyński jest od dnia narodzin dzidziusia.
image
ja urodziłam 11 dni po terminie i zwolnienie do tego czasu wystawiała mi lekarz ginekolog. macierzyński miałam liczony od dnia porodu.
Ksiegowa wyjaśniała mi że w przepisach jest coś takiego że na macierzyński MOŻNA przejść juz 2 tygodnie przed planowanym terminem, pewnie dlatego często lekarze na 2 tygodnie przed nie chcą wyatawiać już zwolnień oczywiście podkreśliła żeby się na to nie nabierać :D
Bo jakby nie było 2 tygodnie to zawsze o te pare dni więcej do pozostania z dzieckiem.
image

image
Stokrotka ja mialam także zwolnienie do dnia porodu ,ale nie liczy się termin a dzień w którym urodzilaś.Bynajmniej w moim przypadku tak bylo.
Kurcze nie pamiętam kto mi wystawial macierzyńskie....bo ja zostalam zwolniona z pracy z dniem porodu.Ale czy to nie byl gin??niepamiętam
Lekarz ne może wystawić zwolnienia tylko wtedy jeżeli wykorzystałaś 270 dni. Wtedy trzeba iść na urlop macierzyński.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
musisz pracodawcy dostarczy (odpis?) aktu urodzenia dziecka - tak szybko jak to możliwe... i wypełnić jakieś papiery z tego co pamiętam - ja w tym czasie byłam z Gabrysiem w szpitalu na Polankach i koleżanka z biura przyjeżdżała do mnie po dokumenty ;)