Widok

rodzina stymulator czy inhibitor dziecka twórczego

Rodzina i dziecko bez ogłoszeń Temat dostępny też na forum:
Kochani weszłam na Wasze forum przypadkiem. Jestem studentką II roku pedagogiki.
Jestem włąsnie w trakcie pisania pracy na temat: Rodzina jako stymulator czy ihibitor twórczości dziecka.
Proszę Was o wypowiedzenie się na ten temat. Czy Waszym zdaniem rodzina jest stymulatorem twórczosci dziecka i w jaki sposób pobudza je twórczo? Ale też czy Waszym zdaniem rodzina jest inhibitorem twórczosci dziecka i w jaki sposób moze zahamowywać jego twórczość?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Zależy od rodziny :D
Agatha, z ust mi to wyjelas :-)
a co to jest w tym przypadku ten inhibitor ?
Inhibitorami są czynniki które hamują rozwój twórczy dziecka.
mogłabyś rozwinąć swoją wypowiedź? Jeżeli zależy to od rodziny, to jakie warunki- Twoim zdaniem- ta rodzina powinna spełniać zeby stymulować rozwój dziecka, a czego nie powinna robić żeby nie hamować rozwoju twórczego?
Są rodziny, które będą strymulować rozwój dziecka, są takie, które będą go hamować, i to we wszystkich dziedzinach. Moim zdaniem powinnaś zawęzić temat, zarówno wybrać rodzaj rodzin ze względu na jakąś cechę, jak i rodzaj twórczości dziecka.
myslle,ze upraszczajac pytanie, masz szanse na wiecej odpowiedzi. masz do czynienia z praktykami nie teoretykami pedagogiki (pisze to bez zadnych podtekstow:)), wiec pewnie wiele z nas chetnie sie wypowie- bo pewnie zalezy Ci n przykladach, jesli sformulujesz je inaczej
no własnie, myślę, że forma stymulacji zależy od wielu czynników takich jak miejsce zamieszkania ( wieś, miasto ), wykształcenie, możliwości finansowe czy wiek rodziców
Mam co nieco wspólnego z pedagogiką (w teorii i praktyce) i myślę że nie ma tutaj jednej odpowiedzi. Ja ogólnie wyróżniłabym dwa podejścia: 1. Rodzinie zależy na rozwoju dziecka, więc umożliwia mu rozwijanie zainteresowań i podsuwa nowe pomysły. Z drugiej strony, taka rodzina może też przedobrzyć, np. moi rodzice na siłę uczyli mnie gry na skrzypcach, a ja tego nie cierpiałam, zawsze wolałam gitarę i nie dość że nie skorzystałam z nauki gry na skrzypcach to znienawidziłam muzykę poważną). 2. Teraz inna sytuacja: są rodziny, w których rodzicom kompletnie nie zależy na twórczym rozwoju dzieci, a wszelką działalność "ponad normę" się tępi (a to też z różnych przyczyn – strach, lenistwo, niewiedza rodziców itp. itd.).
Jeśli chodzi o sposoby pobudzania twórczości, może to być: kontakt ze sztuką, zabieranie dzieci na różnego typu imprezy, kupowanie materiałów które dziecko wykorzysta do twórczości (może to być też oprogramowanie komputerowe) itp.
Jeśli chodzi o hamowanie twórczości: brak okazji do poznawania świata, ograniczanie kontaktu z innymi ludźmi, uniemożliwianie wyjścia z domu do kolegów czy na imprezy kulturalne, zniechęcanie do osób i czynności (np. wyśmiewanie ulubionego artysty i jego wytworów), nakłanianie do uczenia się przedmiotów szkolnych zamiast kształcenia zainteresowań (zwłaszcza jeśli dziecko słabo się uczy) i wiele innych.
image
image
wielkie dzięki za wypowiedź:)

A jeśli o uproszczenie tematu...
to może napiszcie opierając sie na własnym życiu, na własnej rodzinie.
pozdrawiam
Ale to chyba nie jest prawidłowo sformułowany temat?
Bo to jest chyba nawet na doktorat za obszerne. Przeciez nie jesteś w stanie odpowiedzieć, ani zrobic aż tylu analiz rodzin.
Zwłaszcz, że jestes na II roku dopiero.
O co ma chodzic w tej Twojej pracy?
sama wiem ze jest to obszerny temat, ale ja sama go sobie nie wybrałam, tylko został on dany przez wykładowce. Nie chodzi tu o rozpatrywania każdej rodziny- od domu do domu- tylko ogólnie rzecz biorac jak rodzina mze wpływac na rozwój twórczości, albo jej zahamowanie- jakie czynniki mogą na to wpłynąć.
na tozwój dziecka mogą wpłynąć zainteresowania rodziców albo rodzeństwa. Dziecko dorastając jesli ma wzór w rodzicach napewno będzie chciało dowiedzieć się czym interesują się jego najbliżsi. Np. moja mam jest kucharką, zawsze bardzo chetnie przyglądałam się jej kuchni, pomagałam a później próbowałam sama.

Dziś mąż uwielbia moją kuchnie.
Nasza Kochana Lenka
image
image
wyksztalcenie, majetnosc, doswiadczenie w wychowywaniu, kreatywnosc rodzica, relacje miedzy czlonkami rodziny, charakter czlonkow rodziny, choroby, zaangazowanie rodzicow, styl zycia rodziny (uprawianie wspolnie lub odrebnie hobby, sportow itp), poswiecanie czasu dziecku, rodzaje zabaw poczawszy od narodzin - o to chodzilo?
Tak:)
Znam rodzinę ,w której książki-bajki się chowa, bo "dzieci porwą, zepsują"- to jest inhibitor. Ja moim córkom kupowałam bajki tylko się urodziły, a dawałam do rąk jak tylko umiały siedzieć- to jest stymulator.
Bernadeta, czy swoją pracę piszesz w oparciu o informacje pozyskane na forum??? Przecież to jest sprzeczne z jakąkolwiek metodologią. Próba jest nie wiadomo skąd i jaka, nie masz żadnej kontroli ani możliwości weryfikacji, kto się wypowiada, a i wypowiedzi są swobodne, bo pytanie jest taaaaak szeroko postawione.

Dobrze ułożona ankieta plus sensownie dobrana próba badawcza. Promotor ci nie mówił? ;)

Powodzenia.
Swojej pracy nie pisze na podstwie forum, bo kożystam z literatury. Te pytanie postawiłam dlatego żeby poznać zdanie innych, co inni sądzą na ten temat.

Bardzo dziękuję za wypowiedzi. właśnie jutro oddaję swoją pracę.
pozdrawiam
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

zgadzam się z autorem
zur webseite um meinen Blog zu sehen!

Inne tematy z forum Rodzina i dziecko

Okulary dla dziecka w kolejnych krokach - prośba o instruktaż. (7 odpowiedzi)

Moje dziecko przeszło dwa kolejne badania wzroku i teraz mam jakąś receptę okulary (czy jak to...

Co na prezent dla babci na 80lat?? (40 odpowiedzi)

dajcie jakies pomysly na 80 ur dla babci, max do 100zl.

Szkoła podstawowa nr 47 Gdańsk opinie zerówka pierwsza klasa (29 odpowiedzi)

Witam, moje dziecko chodzi teraz do przedszkola ale za kilka miesięcy będzie dylemat zerówka...

do góry